Lien Skrevet Januar 15, 2006 Share Skrevet Januar 15, 2006 Om ca. et år skal jeg ut på min livs reise gjennom Sør-øst Asia, Indonesia, Australia og New Zealand og lurte på om noen hadde noen erfaringer eller tips på hva slags stoppesteder jeg bør ha på reisen? Eneste jeg veit så langt er at jeg skal ta et 8 dagers PADI dykkerkurs på en øy som heter Koh Tao Edit: Kom på i ettertid at dette er kanskje litt vell OT, men har aldri lagt inn noe usaklig før så da må det være lov en gang Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Peoplez Skrevet Januar 15, 2006 Share Skrevet Januar 15, 2006 hugs pass! uansett, veldi kult da! Håper du får en finfin tur! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik Skrevet Januar 15, 2006 Share Skrevet Januar 15, 2006 En fantastisk reise...og bruk god tid på Australia og New Zealand. Lei en bobil når du kommer til New Zealand og få med deg både nord og sydøyen. Spesielt syd-øyen er glimrende til fotturer og overnattinger i fjellene. God tur... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ovex Skrevet Januar 15, 2006 Share Skrevet Januar 15, 2006 ....har ikkje vore i Australia og New Zealand....det kunne eg tenkt meg! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lien Skrevet Januar 15, 2006 Forfatter Share Skrevet Januar 15, 2006 En fantastisk reise...og bruk god tid på Australia og New Zealand. Lei en bobil når du kommer til New Zealand og få med deg både nord og sydøyen. Spesielt syd-øyen er glimrende til fotturer og overnattinger i fjellene. God tur... Den ideèn der skal jeg bruke! Roadtrip med bobil i new zealand. Det skal jeg gjøre! Takk for tipset bmwe9! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
alpina b3 Skrevet Januar 15, 2006 Share Skrevet Januar 15, 2006 Har reist en del rundt i thailand så send en pm om du vill vite mer Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dr_S Skrevet Januar 15, 2006 Share Skrevet Januar 15, 2006 Hadde det vært snakk om reise med BMW ,hadde jo denne tråden vært relevant Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
krisroen Skrevet Januar 16, 2006 Share Skrevet Januar 16, 2006 Du må få med deg Singapore.. Flott og rein by med gode priser på elektronikk og slikt.. Har vært der 2 ganger og reiser dit igjen i april.. Ellers vil jeg anbefale å kjøre fra Sydney og oppover kysten til Surfers Paradise.. litt uvant med rattet på høgresida og venstrekjøring men Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Raven Skrevet Januar 16, 2006 Share Skrevet Januar 16, 2006 Reiste en måned fra Singapore til Bankok for noen år siden og det er noen fantastiske land. Husker spesiellt en øy vi dumpa innom som ligger i Malaysia helt på grensen til Thailand. Den heter så vidt jeg husker Koh Taru Tao. helt nydelig sted og ikke noen allfarvei og komme dit så det føltes litt spesiellt. Ser at det blir anbefalt Singapore her, byen har bra ting å se, renslig og bra, men det er en smule dyrt og leve der visst man skal være på reisefot lenge og har trangt budsjett. God Tur!! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TrondK Skrevet Januar 16, 2006 Share Skrevet Januar 16, 2006 Hadde det vært snakk om reise med BMW ,hadde jo denne tråden vært relevant Joda, men jeg syns nå av og til slike tråder som dette er moro. Artig å lese om reising og reiseopplevelser, selv om de ikke er om BMW. Greit nok at dette er et BMW forum, men litt OT må vel gå an... Skal forresten selv til New York i 8 dager om en måneds tid til. Det gleder jeg meg veldig til. Noen tips fra noen om hva man bør oppleve bortsett fra Empire State Building, Ground Zero, Statue of Liberty,Central Park, Fifth avenue og Times square? Har booket hotell på Ramada Plaza, som ligger 3 kvartaler fra Empire state building, så rimelig sentralt er det jo... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Boss Skrevet Januar 16, 2006 Share Skrevet Januar 16, 2006 Fpå deg en tur innom Philiphinene er hvert et besøk. PADI - Pay And Dive Immeditately. Og at du må ha en pokkers mange kurs for og komme på samme nivå som en CMAS dykker. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lien Skrevet Januar 16, 2006 Forfatter Share Skrevet Januar 16, 2006 Du må få med deg Singapore.. Flott og rein by med gode priser på elektronikk og slikt.. Har vært der 2 ganger og reiser dit igjen i april.. Ellers vil jeg anbefale å kjøre fra Sydney og oppover kysten til Surfers Paradise.. litt uvant med rattet på høgresida og venstrekjøring men Mange gode tips til nå og har tenkt å kjøre buss/tog gjennom indonesia før jeg kjører fra fra nord til sør (eller lignende) i australia og bobil i new zealand.. I mellomtiden har jeg 3 måneder og drive med masse tull på PADI - Pay And Dive Immeditately. hehe, da har jeg hørt det og Noen som veit om noen spesielle steder eller ting å finne på i new zealand? Veit det er mekka for ekstremsport Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
krisroen Skrevet Januar 16, 2006 Share Skrevet Januar 16, 2006 Skal forresten selv til New York i 8 dager om en måneds tid til. Det gleder jeg meg veldig til. Noen tips fra noen om hva man bør oppleve bortsett fra Empire State Building, Ground Zero, Statue of Liberty,Central Park, Fifth avenue og Times square? Har booket hotell på Ramada Plaza, som ligger 3 kvartaler fra Empire state building, så rimelig sentralt er det jo... Slenger meg på denne.. Skal til NY for andre gang til sommeren.. Men kan godt anbefale en helikoptertur over Manhattan.. betalte vel ca 1000,- for en tolv minutters rundtur.. helt fantastisk.. Ellers kan du gå en tur ut på Broolyn bridge, herfra er det flotte fotomuligheter. Var også en tur innom børsen og så hvordan ting foregikk der. (Kanskje for spesielt interesserte da) Kjøp deg et metrocard for 24$ og kjør så mye buss eller subway du vil i 7 dager. 10 kvartal kan fort bli langt å gå.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TrondK Skrevet Januar 17, 2006 Share Skrevet Januar 17, 2006 Skal forresten selv til New York i 8 dager om en måneds tid til. Det gleder jeg meg veldig til. Noen tips fra noen om hva man bør oppleve bortsett fra Empire State Building, Ground Zero, Statue of Liberty,Central Park, Fifth avenue og Times square? Har booket hotell på Ramada Plaza, som ligger 3 kvartaler fra Empire state building, så rimelig sentralt er det jo... Slenger meg på denne.. Skal til NY for andre gang til sommeren.. Men kan godt anbefale en helikoptertur over Manhattan.. betalte vel ca 1000,- for en tolv minutters rundtur.. helt fantastisk.. Ellers kan du gå en tur ut på Broolyn bridge, herfra er det flotte fotomuligheter. Var også en tur innom børsen og så hvordan ting foregikk der. (Kanskje for spesielt interesserte da) Kjøp deg et metrocard for 24$ og kjør så mye buss eller subway du vil i 7 dager. 10 kvartal kan fort bli langt å gå.. Takk for tipset. Hørtes moro ut. Helikopter over Manhattan. Får se om vi får presset det inn... Har også tenkt på en tur til Washington DC. Tar visst bare 3 timer med tog en vei. Går jo faktisk an å ta en dagstur dit for å se whitehouse osv... hilse på Goggen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bare_egil Skrevet Januar 17, 2006 Share Skrevet Januar 17, 2006 Om ca. et år skal jeg ut på min livs reise gjennom Sør-øst Asia, Indonesia, Australia og New Zealand og lurte på om noen hadde noen erfaringer eller tips på hva slags stoppesteder jeg bør ha på reisen? Eneste jeg veit så langt er at jeg skal ta et 8 dagers PADI dykkerkurs på en øy som heter Koh Tao Edit: Kom på i ettertid at dette er kanskje litt vell OT, men har aldri lagt inn noe usaklig før så da må det være lov en gang jeg har vært i Australia og det var helt konge. var på vest kysten da. Ved Perth, kjørte så nordover..masse fine strender og liv. Stoppet ganske langt nord på et backpackerplace... Der var det full moon party hver dag:P hehe.. Helt sykt;) anbefaler det på det sterkeste... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå