Gå til innhold

Brekk og automat


NITRAM
 Share

Anbefalte innlegg

Når jeg parkerer biler med automat har jeg alltid satt bilen i fri, strammet brekket, sluppet bremsen, så satt den i park.. Særlig ved parkering i bakker..

Får mye bedre samvittighet ovenfor bilen da.. vet ikke om det blir slitasje av å bare la den hvile på park jeg.. men jeg har alltid trodd det..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vi brukte aldri det på nerland hverfall, på flat mark vel og merke.. grunnen til at en gjør det i bakker er jo for at den ikke skal trille, siden motoren gir litt etter... men du kan nokk godt parkere den uten brekk på flat mark med god samvittighet:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hatt automat de siste 10 årene, og buker bare brekket i bratte bakker Dette gjelder også på firmabilen.

Det er også er lite helvete hvis brekke fryser i løpet av natten.

Noen av naboene slet med det før, de bruker heller ikke brekket noe særlig lengere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

å dra på brekk er noe man bør gjøre til en vaneså slipper man å glemme det. står jo fra tid til annen om folk som er overkjørt av egen bil eller som har hoppet foran da bilen har begynnt å trille og de skulle holde den igjen. kjenner to som har gjort dette (kvinnfolk begge to he he) den ene har aut og andre ikke-endte med små skader på ene og havari på andre

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når jeg parkerer biler med automat har jeg alltid satt bilen i fri, strammet brekket, sluppet bremsen, så satt den i park.. Særlig ved parkering i bakker..

Får mye bedre samvittighet ovenfor bilen da.. vet ikke om det blir slitasje av å bare la den hvile på park jeg.. men jeg har alltid trodd det..

Tror faktisk det er værre å flytte spaken fra N til P uten å holde bremsen inne. Motoren skal jo hovedsakelig være i gang til du er ferdig med å bruke automatkassen.

Mange biler kan man faktisk ikke flytte spaken i uten at bilen er startet og en holder bremsepedalen inne.

Kan bli en dyr erfaring viss du en gang bytter bil til en med sånt system.

Det heter at en skal bruke håndbremsen vær gang en parkerer.

Men som de fleste ville jeg kun brukt den viss bilen stod i en helling

samme om bilen da var utstyrt med automat eller manuellt gear.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Setter bilen i "N", drar opp brekket, slipper fotbremsen til den står på dette, for så å sette den i "P".

DA hviler ikkje bilen på låsepinnen i kassen. Hvis den står på låsepinnen i bratte bakker, kan det være ett helvete å få den ut igjen.....

Bruker ikkje brekket på noen av bilene mine på flat mark eller i svake hellinger.

Hvis noen har lånt bilen min og satt på brekket på flat mark, som f.eks utenfor jobben ender det som regel i kveling av bilen når eg løser den. Gammel vane nond å vende vet du.. Hehe..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når jeg parkerer biler med automat har jeg alltid satt bilen i fri, strammet brekket, sluppet bremsen, så satt den i park.. Særlig ved parkering i bakker..

Får mye bedre samvittighet ovenfor bilen da.. vet ikke om det blir slitasje av å bare la den hvile på park jeg.. men jeg har alltid trodd det..

Tror faktisk det er værre å flytte spaken fra N til P uten å holde bremsen inne. Motoren skal jo hovedsakelig være i gang til du er ferdig med å bruke automatkassen.

Mange biler kan man faktisk ikke flytte spaken i uten at bilen er startet og en holder bremsepedalen inne.

Kan bli en dyr erfaring viss du en gang bytter bil til en med sånt system.

Det heter at en skal bruke håndbremsen vær gang en parkerer.

Men som de fleste ville jeg kun brukt den viss bilen stod i en helling

samme om bilen da var utstyrt med automat eller manuellt gear.

For det første så hadde jeg aldri kjøpt bil med automat :)

Men men.. Trykker nok inn bremsen igjen før jeg setter bilen i park når jeg tenker meg om.. alt det der er liksom rutine.. men jeg slipper den ut så bilen hviler på brekket liksom, istedet får å hvile på parkbremsen..

Har kjørt en del forksjellige nye automatgirbiler.. Og alle de nyere jeg har vært borti må mann holde bremsen inne for å få bilen ut av park.. men ikke for å sette den i park.. noen av de har vell gitt fra seg litt stygge reaksoner ved passering av reversgiret.. men men :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...