Ron Jeremy Skrevet Januar 16, 2006 Skrevet Januar 16, 2006 Hei alle BMW venner. Jeg har bestilit meg en ipod nano 4G i svart... med lasert gravering på, gjett hva det står -gliser- Men, over til spm, for jeg skal koble denne til aux inngangen under midtarmlene, men hva slags styring kan jeg forvente å få på denne. Jeg har ringt BMW Norge, og de hevder at jeg skal kunne styre denne fra multirattet, dvs volum (det tok jeg som en selvfølge) men også at man kan skippe sanger. Men en aux ingang er vel bare et signal, ikke noe styring på denne? Noen som har erfaringer med dette, med ipod i BMW, evt E90? Evt er det bedre å montere en brakett til ipoden, noe jeg i utgangspunktet ikke har veldig lyst til... På forhånd takk for alle svar!
RWDF Skrevet Januar 16, 2006 Skrevet Januar 16, 2006 Det kommer vel an på hvilken type tilkobling som fins i bilen. "Aux" er vel bare et samlebegrep for "auxiliary" ("tillegg")... Hvis det er en 3,5mm jackplugg, vil du bare kunne overføre lyd til anlegget, men hvis det er en kontakt med fler pins, så kan du vel styre iPoden mer.
ovex Skrevet Januar 17, 2006 Skrevet Januar 17, 2006 Ang IceLink som eg er god på så er det slik: ....litt usikker på korleis det kan gjerast i E90, veit at det pr dags dato ikkje er gode løysingar til E60. Du kan bruke det adapteret som heiter IceLink FM, men dette er ein fmsendar som sender ut iPodsignalet på FMbåndet for at du etterpå kan tune dette signalet inn på radioen. Det er venta at det skal kome IceLink Pluss til E90 og E60 i nær framtid. Dette vert då ein løysing som intigrerar iPoden med orginal anlegget i bilen. Der du får opp sangane/artistane i displayet og kan betjene iPoden via multifunksjonsrattet om din bil har dette. Var eg deg ville eg ha venta litt på IceLink Plus. Pris vert sikkert 1790,- Eg brukar IceLink Plus løysinga på min bil (e46) og er godt fornøygd med den!
Gordon_gekko Skrevet Januar 17, 2006 Skrevet Januar 17, 2006 Prøv linken nedenfor. Jeg har imidlertid hørt at dersom man har bluetooth handsfree vil ikke denne fungere. Varenr som er nevnt på siden er BMW's varenr. http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=VB11&mospid=48482&btnr=65_1622&hg=65&fg=95&hl=2
ovex Skrevet Januar 17, 2006 Skrevet Januar 17, 2006 ...her er det vel eige display for ipod som skal monterast på dashbordet?
Gordon_gekko Skrevet Januar 17, 2006 Skrevet Januar 17, 2006 Ja, det er et display som monteres oppe ved friskluftsdysene. Fant litt mer info her: http://www.forenadebil.se/nyheter/en_artikkel.asp?id=1835
ovex Skrevet Januar 17, 2006 Skrevet Januar 17, 2006 ...var ein høg pris på dette produktet. Kunne ikkje sjå at det var kompatibelt med multifunksjonsrattet ...eller?
Ron Jeremy Skrevet Januar 18, 2006 Forfatter Skrevet Januar 18, 2006 Det er litt av et must da, må jo kunne bruke multirattet på bilen. Og er ikke veldig klar for å begynne å bore i dashbordet på en BMW som er under 1 mnd gammel... Så sliter litt med å montere en brakett eller lignende. Ipoden kommer sannsynligvis idag, så gir tilbakemld etterpå!
ovex Skrevet Januar 19, 2006 Skrevet Januar 19, 2006 ...vent på iceLink Plus! iPoden kan ligge i hanskerommet om nødvendigt
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå