Gå til innhold

Hvordan er E36 325 å forsikre

cornelius
 Share

Anbefalte innlegg

Er det drømme bilen, så går det ann og forsikre den på en "voksen".

Og hvis du har kjørt sadefritt etter noen år, går det ann og overføre bonus. Hvis det er i familie, og du kan dokumentere at det er du som har brukt den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 41
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Er det drømme bilen, så går det ann og forsikre den på en "voksen".

Og hvis du har kjørt sadefritt etter noen år, går det ann og overføre bonus. Hvis det er i familie, og du kan dokumentere at det er du som har brukt den.

er det fortsatt mulig å overføre bonus? trodde det ble stopp på det jeg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns det er latterlig at 325 ikke er noe valg hos gjensidige bilforsikring. Er rett og slett latterlig. Det sier litt om hvor stor forskjell det er på hvor du bor hen. Heldigvis kan jeg presse dem litt. Fattern har ENDEL forsikringer der som han mer enn gjerne overfører ;) Og nekter dem full kasko klikker jeg i vinkelen..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er en på jobben som har forsikring i gjensidige på far sin..men han sparer også opp bonus på seg viss han kjører skadefritt! Dette er visst kun gjensidige som har..han var brennsikker på dette!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Går ikke ann å overføre bonus, har prøvd i Terra, Gjensidige og Sparebank 1 i flere år! De sier det ikke er aktuelt å overføre bonus mellom min far og meg, selv om han nå har 75% på over 5år, på tre biler og en motorsykkel, altså fire fulle bonuser. Pappa har og ringt hovedkontor på Terra senest i høst, men NEI!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Greit, tilbake til Topic

Først litt background Info: Jeg er 21 år, bor i Hallingdal (rolig strøk,. hvis man ser bort fra Hemsedal). Har ikke hatt forsikring på meg før, men kan godt begynne nå. Gutt (selvfølgelig), og er kjenner de som jobber på Gjensidige Nor godt.

Det her er hva som skjedde:

Jeg kommer inn, hilser på agenten, som forøvrig er mora til en av bestekompisene mine, setter meg ned og sier jeg vil forsikre en BMW 325 .. Hun ser på meg, flirer og sier: "la meg se etter, så skal jeg se hva jeg kan gjøre, men det står i "skriften" at vi ikke kan forsikre sånne biler. What? tenker jeg og krysser fingrene. Hun leser fra dataskjermen: "Bilen er i en sånn restriksjonsgruppe, vi ønsker egentlig ikke registrere sånne biler, MEN det fins følgende unntak/krav:

* Forsikringstaker må være OVER 30 år(! holy melony)

* Bilen må ha godkjent alarm.

* Dersom forsikringsobjektet befinner seg i Oslo, Asker eller Bærum, MÅ bilen ha godkjent sporingsenhet (tracker)

* I hvert område kan det utøves skjønn

Dvs. at de ønsker at de fleste tingene der oppfyllt, men at de må vurderes ut ifra hvilke områder det her dreier seg om.

Hun sa videre: "det er mulig jeg kan fikse det, men det her blir ikke billig" Så fant hun ut at hvis bilen er eldre enn 15 år (noe den her bilen er (1991 modell)), så kan bilen justeres ned en premieklasse. Som sagt så gjort. Vi ble enige om at jeg skulle skrive en personforsikring og en reiseforsikring i tillegg slik at jeg fikk oppfylt kravene til hovedavtalen (18% rabatt på hele forsikringsavtalen dersom du har 3 forsikringer av betydning hos de) Da ville jeg først få 20% bonus, på bilforsikringen, åsså 18% av det igjen.

Hun tastet inn noen data og fikk en alvorlig mine. "hvor mye tror du det kommer på?" spurte hun. Jeg turte ikke engang tippe. Det var værre enn forventet. Forsikringssummen kom på 27000 kroner for BARE bilen med full kasko (hvorav kasko forsikringen alene var på over 20 000). I tillegg kommer da pengene til reise og personforsikringen. Alt i alt ca 29 000. Jeg kan ikke få understreket nok at denne summen er INKL de rabattene nevnt ovenfor!

Jeg er 21 år, og skal betale 27 000 i forsikring på en bil som er verdt 90 000 (og listepris er enda lavere), i ÅRET! Kjapp hoderegning sier meg vel at det tar meg ikke 4 år engang før bilen har kosta meg over 90 000 kr i forsikring. Jeg tørr ikke tenke på hvor linjene av "bilverdi" og "innbetalt forsikring" krysser hverandre. Det her er bare helt absurd. HELT sykt. Vannvittig sykt. I tillegg til at jeg skal legge meg på rundt 2000 kr i mnd i lån, blir jo det her i overkant.

Heldigvis! Takk skal du faen meg ha fattern, for at jeg får lov til å ha forsikringa på bilen på deg nok engang! Da er jeg nede i 15 000kr med 70% rabatt. Så får jeg heller forsikre lett mc'en til bruttern på meg. Sparer så ufattelig mye, og selv hvor ufattelig tungvint det er (tenker på at jeg har bilen på pappa sin forsikring, og bruttern har mcen på min forsikring). Forsikringsbransjen er helt garantert korrupt. Etter 2 år vil det jo ikke lønne seg å ha full kasko på bilen, og hadde jeg betalt inn alt til banken i stedet hadde jeg vært lånefri etter 2 år.

Til alle dere der ute somm har TENKT på å kjøpe 325i. GLEM DET.. Det koster å være kar. Og det værste er at det koster faen meg alt for mye å. Er faktisk ikke lenger ett uttrykk i denne sammenhengen. Disse tallene ble hentet fra Gjensidige, jeg tror kanskje de er billigst på bilsforsikring for ungdom 18-24 år. O hvis du fortsatt har lyst på 325i etter det her (sånn som meg) lykke til. Vi kommer til å trenge det. Dette er noe du VIRKELIG bør ha lyst til å eie.. Hvis ikke kan du sikker nøye deg med en 320i som alle andre.

mvh

Kevin

PS: Er det spørsmål. post de her skal jeg se om jeg får svart, men har ikke mer peil enn det jeg hart skrevet her..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

323 og 328 e36 er billigere å forsikre vis jeg ikke tar feil!!!¨

forsikring er dyrt generelt på ungdom uansett hvilken bil!!

tenkte jeg skulle regne ut pris på forsikring av ford feista 1.1:

ansvar forsikring hos gjensidige nor

12 000km kjørelengde!

30%bonus 20år!

5500kr i året...

ikke akkuratt billig..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

328 er billigere enn 325 og forsikre ja..

jeg har alle mine forsikringer i gjensidige og er fordel***-Kunde og har 18% rabatt på bil.

på min 325 coupe skulle de ha 12.000,- med full kasko og 50% bonus og 12.000km mens hadde det vært en sedan hadde den falt ned til 8000,-..så er nok forskjell der.

teit at det skal være slike priser da jeg har hatt bil med originale 250hk og turbo i vognkort ned på 7000,- med full kasko som var mer verd enn bmw`n og nyere.

Så bmw er og blir dyr og forsikre..hvertfall i forhold til andre merker

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men har ENDEL å si med kjørelengde vett.. 12000km er jo nesten bare halve kjørelengda i forhold til hva jeg hadde.. ergo mye lavere pris. Men det er jo bare ett bevis på at kjøretøyet har mer å si enn det som sitter under panseret. Er tydelig at folk liker å drepe seg i bmwer... Hvertfall gjøre ett ærlig forsøk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...