Gå til innhold

Piggdekk piggfri?


posheer
 Share

Anbefalte innlegg

  • Svar 48
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Eg kommer fra mørkaste Vestlandet, der vi stort sett har slaps å islagte veier om vinteren. Kjøpte nye piggfrie Viking Contact 3, og har kun gode ord om desse. Skal ha piggfrie dekk videre på mine neste biler også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har kjørt eit par bila med piggdekk og eit par med piggfritt...

Har alltid hatt inntrykk av at piggdekk er best, og innanfor piggdekk synest eg Nokian Hakkepelitta 4 er best... Men har ikkje prøvd dei nye piggfrie dekka, men har hørt at dei har komt seg masse dei siste åra...

Ein venn av meg meine at einaste forskjellen mellom piggdekk og piggfritt er på klink is....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har kjørt piggfritt i mange år og det er suvernt! men hjemme hos foreldra mine så er det en bratt bakke og der man får lite lite tilfart.

Er en del føre med is her og når det er det så kommer jeg ikke opp med piggfritt bare med piggdekk..såvidt!

Da må det strøs!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var en 330ix som koliderte med en trailer her om dagen i nærområdet. 225/45 17" piggfrie dekk. Var speilholke. Bilen totalvrak og hvordan det gikk med personene ombord hører til en annen historie.

Det første han så på han som hentet vraket, + det første han så på på biltilsynet var dekkene. De ristet på hodet begge to.

Når det er skikkelig SPEILHOLKE, så er det ikke mye annet som hjelper en skikkelige piggdekk. Så lenge jeg bor her jeg bor kommer jeg ALDRI til å kjøre med annet. I såfall må man ta seg kraftig inn i kjørestil og kanskje la bilen stå når det er som værst..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og det er jo kun oss med piggfritt som kolliderer når det er speilholke. Jezz da. Min erfaring er at er det helt umulig å kjøre med piggfritt - så er det helt umulig å kjøre med piggdekk også. Så overlegne er de ikke, selv på is. Nye piggfrie fungerer helt ypperlig. Noen år gamle piggfrie gjør ikke.. At det krever en liten omlegging av kjørestil er mulig, men de fleste er vel litt mer på vakt om vinteren..?

At slike falken/viking-folk har veldig greie på dekk (eller bil) er jeg heller ikke med på - En falken-mann stod jo i lang tid og prøvde ta av fordelerlokket på isbilen..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...