Gå til innhold

BMW 2% frem i Norge

Fredrik
 Share

Anbefalte innlegg

86 % fram i danmark...dette fortel eit av to:

-Dårlege markedsandelar i 2004

eller

-Eventyrleg vekst i 2005.

(eller kanskje ein liten kombinasjon?)

I 2005 vokste hele personbilmarkedet ca. 20% i Danmark (til ca. 130000 stk.) og BMW klarte dermed en markedsandel på i underkanten av 2% totalt. Det er meget pent når man tenker på at den billigste 3-serien (E90 318i) koster 436000,- danske kroner...eller ca. 470000,- norske kroner. Økonomisk går det glimrende i Danmark for tiden... 8)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mener en i gata her kjøpte seg en ny Toyota avensis i Danmark i fjord.

Sier at han sparte ver 60.000 på det.

...det virka merkeleg. Skal ikkje vere noko å hente på det? ...var den brukt eller ny?

Danmark er også det landet i Europa med de laveste bruttoprisene på fabriksnye bilmodeller (biler som ikke er fortollet inn i landet) og eksporten av nye biler fra Danmark til andre land er derfor ikke ubetydelig. Jeg må derfor når jeg skal prøvekjøre biler her i Danmark alltid understreke at bilen evt. er interssant på danske skilter. Hvis jeg ikke gjør det tror selgeren automatisk at bilen evt. skal eksporteres ut av landet og det er ikke alltid like interessant for ham. Ettermarkedet av deler gir en høy fortjeneste, men eksporterte biler er jo ikke aktuelle for dette markedet...ergo er ikke alle bilforhandlere like interessert i å selge til eksport... :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikkje Toyota´ene i danmark sponsa av Toyota Japan for å få lavere utsalgspris da??

Det har eg hørt og derfor Toyota Avensis inn til norge mye billegare, hørt fleire som snakker om dette..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Danmark er vel eit av dei fåe landa i verden som har høgare bilprisar enn Norge?

Det er korrekt, men Danmark er også et av de få landene i verden med høyere reallønninger enn Norge... :wink:

...men går det opp i opp??

Mange yrkesgrupper har nok en høyre relativ levestandard enn i Norge, men ikke alle. De fleste fra de såkalte frie yrkesgruppene (advokater, konsulenter etc.) og folk med høyere akademiske utdanninger tjener tildels betydelig mer penger i Danmark enn i Norge, mens håndtverkere, lærere etc. tjener bedre i Norge. Danmarks bruttonasjonalprodukt er forøvrig mer eller mindre identisk med det norske...selv uten tilsvarende mengder med olje og gass.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...