Gå til innhold

Problemer E-46


bmw-kalle
 Share

Anbefalte innlegg

Hei,har et problemer med en 320 2000 mod.får ikke opp noe turtall på bilen,fjusker å skyter.Andre ganger så får jeg opp turtall men fjusker veldig mellom 2-4000.Tar jeg av lednigen til luftmengdemåleren så går den greit.Har hatt den på verksted for å lese av feil kodene,å da var det luftmengdmåleren,byttet den å de fikk samme feilkode...Er det noen som har noen veldig godt tips til meg??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Motoren får åpenbart feil signaler til motorstyringen...har du sjekket om den nye luftmengdemåleren er i orden og om katalysatoren evt. er i orden(lambdasonden)...i tilleg til om motoren suger falsk luft ? Motorens ECU kan også være problemet. BMW burde kunne finne ut av problemet uten at det skal koste en formue... :?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har prøvd med start gass rundomkring i motor romet,uten hell.men har en eksoslekasje i motor romet ,kan det ha no å si??? :?:

Eksoslekkasje i motorrummet ?... :? ... dette høres ikke bra ut...du må prøve å finne ut hvor eksosen evt. kommer fra. Hvis det f.eks er en sprekk eksosmanifolden kan det forklare dine problemer. Var jeg deg ville jeg besøke et autorisert BMW verksted.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ska prøve å se hvor det er lekasje i morgen,har bestilt time hoss bmw verksted neste torsdag.så viss det er strekk der så kan det være det som er feil?bilen har liksom blit verre åverre etter som lekasjen har blitt større å større...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei,har et problemer med en 320 2000 mod.får ikke opp noe turtall på bilen,fjusker å skyter.Andre ganger så får jeg opp turtall men fjusker veldig mellom 2-4000.Tar jeg av lednigen til luftmengdemåleren så går den greit.Har hatt den på verksted for å lese av feil kodene,å da var det luftmengdmåleren,byttet den å de fikk samme feilkode...Er det noen som har noen veldig godt tips til meg??

garntert luftmengdemåleren, eller ventilen på omlufta

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...