Gå til innhold

bankesensor?


mEhE
 Share

Anbefalte innlegg

hvor skal man montere bankesensor på m20b25 da?

er det noen måte å få den til å stille tilbake tenninga ved tenningsbank uten datasprut?

men uansett så er det bedre en ingenting å bare ha lys og lyd i kupen når den hører tenningsbank!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sett den f.eks på bakre feste til starteren,gjennom bolten.

Jeg heller vil ikke tro det er lettere å få tenningsbank på en m20b25 enn andre.

Uten turbo vil det kanskje være på grunn av squish orginalt,men dette fjernes jo stort sett alltid ved turbobygg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@Tore: Jeg formulerte meg nok litt feil selv om jeg aldri skrev at den har lett for å få detonasjon. Det jeg mente med "følsom for" var at det lettere får konsekvenser på M20-motorene, spesiellt om man ikke har sveisa topp.

Når det gjelder alder så blir faktisk Bäckis 31 :wink: , Ärtan ble 24 i desember. Sveising av toppen var det ingen normann som fant opp, det var et tips fra Mats Ivarsson som AA&AB forsøkte seg på og fikk til å fungere. Så hadde det ikke vært for ppf så hadde vi sannsynligvis enda kjørt rundt med sprukne topper, eller lav-cfm topper(Engen).

Og selv om de du nevner begynte å skru når ppf gikk i bleier, så har de enda ikke klart å bygge noe råere.... :roll: VS ja, men hvordan gikk det med han på Gardermoen?

Helge Vik har jeg mine tanker om og de holder jeg for meg selv.

Mvh Stian

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@Tore: Jeg formulerte meg nok litt feil selv om jeg aldri skrev at den har lett for å få detonasjon. Det jeg mente med "følsom for" var at det lettere får konsekvenser på M20-motorene, spesiellt om man ikke har sveisa topp.

Når det gjelder alder så blir faktisk Bäckis 31 :wink: , Ärtan ble 24 i desember. Sveising av toppen var det ingen normann som fant opp, det var et tips fra Mats Ivarsson som AA&AB forsøkte seg på og fikk til å fungere. Så hadde det ikke vært for ppf så hadde vi sannsynligvis enda kjørt rundt med sprukne topper, eller lav-cfm topper(Engen).

Og selv om de du nevner begynte å skru når ppf gikk i bleier, så har de enda ikke klart å bygge noe råere.... :roll: VS ja, men hvordan gikk det med han på Gardermoen?

Helge Vik har jeg mine tanker om og de holder jeg for meg selv.Mvh Stian

jaja har noen svin på skogen ppf og da(danmark). kjørte selv med topp uten sveis på min gamle maskin..kjørte den på 1 0g 1.5 kg uten noe som helst problem.og den ble kjørt hardt.klart det er bedre med sveisinga.gjør den sterkere....for min del så teller erfaring mye mere en å lage en e21 som gikk fort for noen år tilbake.som da hadde orginale bremser bla.ser ppf er ofte ute på andre forum i usa feks og spør om ting som en erfaren feks.vs motor har prøvd og testet ut for lenge siden..all respekt til ppf.blir ikke erfaren med å bygge en bil som går bra på stripa.det tar mange år med feiling og prøving.når det hjelder vs ifjor så glemte han og skru av nosen på strippa og førte til ja dere vet hva som skjedde.havari på sylinder nr 2.det hele bunner i at det er så mange som snakker med ppf og da er det sånn liksom.deres ord er fakta..det stemmer i mange tillfeller ikke.når det gjelder helge så kjenner jeg han godt og jeg har respekt for den innfo og erfaring han har.vet ikke hva du har imot han jeg.men bygge bil det er noe han er seriøst flink til!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare for å legge ett innspill,jeg har kjørt i tre år med min og vært oppe i hele 1,9 kg ladetrykk UTEN noe sveisa topp.

Og den starter på første den dag idag.

Har hatt ett havari i form av en seriøs kortsluttning som gjorde at alle 12 dysene sto pip åpne på 5kg bensintrykk under fart,skjeve råder var premien,og måtte slipe ventilene-men toppen er like god!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...