Gå til innhold

Kupevarmer som tar strøm fra sigarettenner?


Kenzuke
 Share

Anbefalte innlegg

Nå er det pinnekaldt her i Vardø, å masse vind. Så når jeg skal på skolen om mårran fryser jeg meg stiv! :P

Lurer på om man får tak i kupevarmer som tar strøm fra sigarettenneren? Som kan tidsinnstilles :) Hadde vært flott. Gidder ikke dyre og vanskelige løsninger med torpedovegg å blablabla..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vurdert forskjellige løsninger med kupevarmer. Har tenkt litt på webasto, men dette er dyrt og noe komplisert å montere. Tenkte litt på å ha et eget batteri i bilen som var koblet til en kupevarmer. Kupevarmeren kunne da tidsinnstilles og eventuellt nesten tømme batteriet. Når bilen starter benyttes det vanlig batteriet og lader deretter opp batteriet for kupevarmeren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vurdert forskjellige løsninger med kupevarmer. Har tenkt litt på webasto, men dette er dyrt og noe komplisert å montere. Tenkte litt på å ha et eget batteri i bilen som var koblet til en kupevarmer. Kupevarmeren kunne da tidsinnstilles og eventuellt nesten tømme batteriet. Når bilen starter benyttes det vanlig batteriet og lader deretter opp batteriet for kupevarmeren.

Satt å tenkte på en lignende batteri-løsning, menmen... Så var det å gidde :roll: Bare ta ei skøyteledning å legge en hårføner på dørken..:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

leste om en omformer til sigarett tenner, den burde man ikke ta ut mere enn 150 watt av (pga ledningsnettet og sikringer). min cupevarmer er på 800 og 1600 watt, og med det været som er meldt i nord i disse dager, er jeg redd for at 150 watt ikke holder til mere enn litt lunk på leggene. alternativet er jo å kjøpe en billig cupevarmer på f.eks biltema, la ledningen gå ut ruten, så får man samtidig fjernet eventuelt fukt som er inne i bilen. lar min bil (som har motor og cupevarmer), også ha vinduet litt opp, nettopp pga at fukten skal slippe ut.

Ønsker deg lykke til :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

leste om en omformer til sigarett tenner, den burde man ikke ta ut mere enn 150 watt av (pga ledningsnettet og sikringer). min cupevarmer er på 800 og 1600 watt, og med det været som er meldt i nord i disse dager, er jeg redd for at 150 watt ikke holder til mere enn litt lunk på leggene. alternativet er jo å kjøpe en billig cupevarmer på f.eks biltema, la ledningen gå ut ruten, så får man samtidig fjernet eventuelt fukt som er inne i bilen. lar min bil (som har motor og cupevarmer), også ha vinduet litt opp, nettopp pga at fukten skal slippe ut.

Ønsker deg lykke til :)

Ja, det hørtes ikke helt dumt ut å bare ha vinduet en liten anelse oppe..:) Alt er bedre en -16 sånn som det er nå! :puppydogeyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...