Gå til innhold

Mas mas :) ang. ny bil ( DA BLIR DET NY BIL )


Anbefalte innlegg

Skrevet
..er det av ein BMW-forhandler?

nei er privat, koster jo 1650 for naf test ( er naf medlem )

Men eg kan jo ta en tilstandsrapport på den.?

...trur det kan vere lurt.

noken som kan anbefale et bra verksted som er seriøst i oslo/drammens området?

  • Svar 60
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet
..er det av ein BMW-forhandler?

nei er privat, koster jo 1650 for naf test ( er naf medlem )

Men eg kan jo ta en tilstandsrapport på den.?

...trur det kan vere lurt.

Det er ikke bare lurt...det burde være obligatorisk...det er mange ting som kan være galt med en bil... :roll:

Skrevet

jepps, skal ta tilstandsrapport på den.

Men forventer egentlig ikkje noke spesielt, er jo 4år gammel og gått 65k.

Men DET var en TING eg lurte LITT på! :)

Bilen er jo automat og med steptronic...

Han som eiger den har byttet om på steptronicen sånn at da du tar bak stikka så girer den opp, og fram så girer den ned.

Men det er vel greitt? blir vel mer logisk da?

Skrevet

0_1132081272589.jpg

noken som veit pris på felgane ? 19" asa, det er vel superstar? men noken som veit ka betegnelsen e?

korleis er dei å kjøyre med? bak: 275/30/19 framme: 255/35/19

Skrevet
Orginalt er det omvendt på E39. Men det Rimelig lett å bytte om på det.

Tror det var slik det var.

ja, han har byttet om til omvendt iforhold til orginalt.

Skrevet

...dette vert ein vanesak, men eg ville bytta tilbake til orginalt for då stemmer + og - som er merka på braketten som er rundt girstanga. Han du kjøpte av er kanskje vandt med amerikanske bilar der er det ofte omvendt.

Skrevet
...dette vert ein vanesak, men eg ville bytta tilbake til orginalt for då stemmer + og - som er merka på braketten som er rundt girstanga. Han du kjøpte av er kanskje vandt med amerikanske bilar der er det ofte omvendt.

Jeg løser dette problemet ved å galant holde meg til et manuelt gear... :lol:

Skrevet
...dette vert ein vanesak, men eg ville bytta tilbake til orginalt for då stemmer + og - som er merka på braketten som er rundt girstanga. Han du kjøpte av er kanskje vandt med amerikanske bilar der er det ofte omvendt.

han jobber i bmw norge, er helt bmw frelst :)

men det føles meir logisk sånn omvendt, har snudd + og - og.

Skrevet
...dette vert ein vanesak, men eg ville bytta tilbake til orginalt for då stemmer + og - som er merka på braketten som er rundt girstanga. Han du kjøpte av er kanskje vandt med amerikanske bilar der er det ofte omvendt.

Jeg løser dette problemet ved å galant holde meg til et manuelt gear... :lol:

...eg og er manuellgira, men må inrømme at når eg no kikkar på nye 5-serien så skal eg ikkje garantere at det ikkje vert ein A i betegnelsen.

Detg som er plagsomt med å ha begge deler er at det vert mykje kveling av manuellgiring i kryss ol. Etter eg hadde lånt 5-serie med automat i ei veke så greidde eg å kvele min bil 4 ganger på 1 km på første turen etterpå...heheh

Skrevet

...eg og er manuellgira, men må inrømme at når eg no kikkar på nye 5-serien så skal eg ikkje garantere at det ikkje vert ein A i betegnelsen.

Detg som er plagsomt med å ha begge deler er at det vert mykje kveling av manuellgiring i kryss ol. Etter eg hadde lånt 5-serie med automat i ei veke så greidde eg å kvele min bil 4 ganger på 1 km på første turen etterpå...heheh

VW´s DSG gearkasse er jo i så måte et glimrende kompromis...når kommer BMW med noe tilsvarende for f.eks E90/E91 318d ?... :?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...