ovex Skrevet Januar 20, 2006 Skrevet Januar 20, 2006 Her er litt flotte bilder av det som kanskje er det mest imponerande i F1's tekniske galopp! Bremsane som skal stoppe udyra.. første to bildert er Mercedes McLaren som er favoritt til årets konstuktør og førar VM-tittel: Renault R24 RedBull Racing
Bimmerfanatic Skrevet Januar 20, 2006 Skrevet Januar 20, 2006 Heftig bruk av kullfiber og keramikk der ja!
Mpower20 Skrevet Januar 20, 2006 Skrevet Januar 20, 2006 Kunne vel gjerne vært en fiffig oppgradering til E30'en det der ja Legger nok litt press på skivene de kaliperene der ja.
Steffan C Skrevet Januar 20, 2006 Skrevet Januar 20, 2006 Dette er det man kaller hi tek, helt rått . Alt med F1 er rått .
|Andreas| Skrevet Januar 20, 2006 Skrevet Januar 20, 2006 De skal nok klare å stoppe galskapen de! heheh
ovex Skrevet Januar 21, 2006 Forfatter Skrevet Januar 21, 2006 Her er bilder frå 70-talets F1, der skivene låg inne på drivakslingen (slik som på gocart i dag)....dei jobba med saken på den tiden og Lotus 78 Lotus 77 (du ser kaliptera og bremeskiva heilt til venstre på bildet) Tyrrell06 1973 med 4 hjulstrekk!! (på F1... ) Tyrell testa og køyrde løp med mange "teoriar" på bana....og tok ein pause i 1998...men kjem kanskje tilbake? Tyrrell P34 1975 med 6-hjul
Fredrik Skrevet Januar 21, 2006 Skrevet Januar 21, 2006 Apropos bremser bygget inn i akslingen...Mercedes-Benz 300 SLR fra fra 1955 har denne løsningen...i tillegg til noe så enestående som en rekkeåtter... Innen F1 har man eksperimentert med flere forskjellige konsepter...noe Øyvind Berg poengterer her... http://www.bimmers.no/viewtopic.php?p=3 ... rell#39742
eriklepe Skrevet Januar 21, 2006 Skrevet Januar 21, 2006 Blir det ikke vanvittig press på drivaksel som går fra bremsen og ut til hjulet da, på disse 70 talls formel bilene. Skulle hatt de øverste der på e30'en ja.
Arimanni Skrevet Januar 21, 2006 Skrevet Januar 21, 2006 Heilt sjuk teknologi dei brukar på Formel 1 bilene.. Sku gjerne hatt dei bremsene der ja! Edit: BmwE9 - du er gla i Mercedes-Benz gamletypen.. Skjønner deg godt! Fine bila!!!
ovex Skrevet Januar 22, 2006 Forfatter Skrevet Januar 22, 2006 Blir det ikke vanvittig press på drivaksel som går fra bremsen og ut til hjulet da, på disse 70 talls formel bilene.Skulle hatt de øverste der på e30'en ja. Grunnen til at bremsane vert flytta ut til hjulet var at dei sleit med balanse og stabilitet og for å få maksimal kjøling av bremseskiver og klossar (motor avgir og ein ekstrem varme)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå