Gå til innhold

BMW ALPINA 850


 Share

Anbefalte innlegg

Bilde du har avbildet, Patrick B er riktignok en Alpina B12 5,7. Den i Tromsø er så vidt jeg vet en 5,0. Forskjellen er bl.a. panseret, som har de lufteventilerne på 5,7 litersversjonen. Panseret er også laget i karbonfiber på 5,7.

Info:

B12 5,0

B12 5,7

Ok det viste jeg ikke at den var 5,0litern men som sagt, Rå bil! Skjelden sak i hvertfall! :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

var i Østfold for noen år siden, Sarpsborg...

uansett, på en burger sjappe der kom det en 850 med tolver, og med rustfritt anlegg.

Helt vanvittig lyd på den bilen når den dro på, selvsagt gjorde den det.

Hadde jeg hatt en slik en hadde jeg ikke gjort annet...sukk!

Så en drøm jeg skal realisere, er en 650... vi snakker om lenge lenge, men det kan bli sykt.

Noen som har en 8 serie, eller ennå bedre, en 6 serie her?

:roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er ikke hver dag man ser en 850 nei.. dem er noe for segselv :twisted:

Har selv sittet på 2 stk 850 faktisk, en vanli 850IA (300hk) å en 850CIA (326hk).. han med den cia`en hadde i tillegg ferrita effektanlegg å det gjorde jo saken enda litt bedre :lol: Litt kjipt med automat, men er jo såpass stor motor at det er vel egentli ikke noen fare:P

Husker da jeg satt på med 850ia`en (var vel ikke mere enn 13år), var akkurat som å sitte i en karusell :lol: ut på hovedveien og så flatt jærn med en gang.. sklei bakerst i setet å i svingene for jeg fra side til side :lol: glad jeg har større stjært nå så man slipper å skli så masse i skinn seter.

Ble litt overraska når han skulle dra forbi biler, kicka ned 2 gir å så ble man pressa bak i setet:P hærli det:)

Er det foresten noen som kan bekrefte 100% sikkert at under 3000rpm så går dem bare på 6 sylindre og over så kobler den inn de resterende 6?. var i hvertfall en nisse her som sa at da han skulle skifte plugger var det bare 6 som var svarte. Og jeg mener jeg har lest en plass at det faktisk stemmer at den går på bare 6 syl under 3000rpm.. Ganske genialt med tanke på drivstoff økonomi isåfall :)

Ble sikkert mye rot her men :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er ikke hver dag man ser en 850 nei.. dem er noe for segselv :twisted:

Har selv sittet på 2 stk 850 faktisk, en vanli 850IA (300hk) å en 850CIA (326hk).. han med den cia`en hadde i tillegg ferrita effektanlegg å det gjorde jo saken enda litt bedre :lol: Litt kjipt med automat, men er jo såpass stor motor at det er vel egentli ikke noen fare:P

Husker da jeg satt på med 850ia`en (var vel ikke mere enn 13år), var akkurat som å sitte i en karusell :lol: ut på hovedveien og så flatt jærn med en gang.. sklei bakerst i setet å i svingene for jeg fra side til side :lol: glad jeg har større stjært nå så man slipper å skli så masse i skinn seter.

Ble litt overraska når han skulle dra forbi biler, kicka ned 2 gir å så ble man pressa bak i setet:P hærli det:)

Er det foresten noen som kan bekrefte 100% sikkert at under 3000rpm så går dem bare på 6 sylindre og over så kobler den inn de resterende 6?. var i hvertfall en nisse her som sa at da han skulle skifte plugger var det bare 6 som var svarte. Og jeg mener jeg har lest en plass at det faktisk stemmer at den går på bare 6 syl under 3000rpm.. Ganske genialt med tanke på drivstoff økonomi isåfall :)

Ble sikkert mye rot her men :roll:

Vet ikke helt når de resterenede 6 sylyndrene slår inn, men ja den går på 6 syl ved rolig kjøring trø gassen i bånn og 12 syl. brøler i V-stil :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er ikke hver dag man ser en 850 nei.. dem er noe for segselv :twisted:

Har selv sittet på 2 stk 850 faktisk, en vanli 850IA (300hk) å en 850CIA (326hk).. han med den cia`en hadde i tillegg ferrita effektanlegg å det gjorde jo saken enda litt bedre :lol: Litt kjipt med automat, men er jo såpass stor motor at det er vel egentli ikke noen fare:P

Husker da jeg satt på med 850ia`en (var vel ikke mere enn 13år), var akkurat som å sitte i en karusell :lol: ut på hovedveien og så flatt jærn med en gang.. sklei bakerst i setet å i svingene for jeg fra side til side :lol: glad jeg har større stjært nå så man slipper å skli så masse i skinn seter.

Ble litt overraska når han skulle dra forbi biler, kicka ned 2 gir å så ble man pressa bak i setet:P hærli det:)

Er det foresten noen som kan bekrefte 100% sikkert at under 3000rpm så går dem bare på 6 sylindre og over så kobler den inn de resterende 6?. var i hvertfall en nisse her som sa at da han skulle skifte plugger var det bare 6 som var svarte. Og jeg mener jeg har lest en plass at det faktisk stemmer at den går på bare 6 syl under 3000rpm.. Ganske genialt med tanke på drivstoff økonomi isåfall :)

Ble sikkert mye rot her men :roll:

Hva er 850CIA ? Noe fra USA eller? :) Alle er vel coupeer? Kongen av 8-serien er jo 850CSI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

850 *drømme*... Ein gong bil som eg før eller seinare skal ha meg! Greit nok at den ikkje liknar på noko BMW har laga før (kanskje fronten likna litt på M1, men ikkje noko meir enn det). Liker den bilen ufatleg godt! Berre synd den er så dyr! *Snufs*...

Nokon som har masse biler av 850?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er 850CIA ? Noe fra USA eller? :) Alle er vel coupeer? Kongen av 8-serien er jo 850CSI

850CIA er en ganske skjelden versjon av 850 som bare ble lagd 1218 eksemplarer av, mens 850i ble lagd 20072 eksemplarer av.. så det er kanskje ikke så rart du ikke har hørt om den?

850CIA hadde i tillegg større slagvolum på 5,4liter mot 5.0 liter som det er i 850i. M73 motoren som står i CIA ble heller aldri levert med manuell gir :?

Kongen av 8-serien er vel ikke 850CSI heller, det er vel Alpina B12 5.7 Coupé som fortjener den tittelen?:) den var basert på CSI`en og ble kun levert med manuellt gir (som CSI`en også ble) og kom med 416hk :twisted: (ble bare lagd i 57 eksemplarer)

BMW har foresten også lagd en prototype av M8 der dem puttet en 550hk motor :lol: Planen til bmw med denne var at den skulle bli en "ferrari killer" da den også var lettet litt i forhold til sine brødre.. den står nå på museum og bmw har selv sagt at den ikke var brukbar på vei i det hele tatt.. lysene er heller ikke på plass, men hva kan man forvente av en prototype :wink:

Les mere på http://www.e31.net

Lenke til kommentar
Del på andre sider

M8 ble offer for oljekrisen som rammet verden i 1989 - tror jeg det var. Mange bilprodusenter med "store" bensinmonste slet virkelig i de følgende årene. Med dette som utgangspunkt ble prosjektet strandet.

B12 5,7 Coupé har en Getrag 6-trinns ren manuell girkasse. men den ble også levert med "Shift-tronic", som var et elektronisk clutch-system som ble utviklet av LUK GS og Alpina. Shift Tronic ble kun levert til denne modellen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...