Gå til innhold

M3 3.0 vs 3.2

Günther
 Share

Anbefalte innlegg

• Svar 43
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Supersprint har jo benket både 3,0l og 3,2 literen og her er resultatene: (begge motorene var orginal under målingen)

OEM

Claimed data:

Horsepower 286 Hp at 7000 rev/min

Torque 320 Nm at 3600 rev/min

Actual data:

Horsepower 295.5 Hp at 6590 rev/min

Torque 340 Nm at 5060 rev/min

OEM

Claimed data:

Horsepower 321 Hp at 7400 rev/min

Torque 350 Nm at 3250 rev/min

Actual data:

Horsepower 299.2 Hp at 6420 rev/min

Torque 360 Nm at 3690 rev/min

Men selvfølgelig er det forskjell fra motor til motor men jeg mener at benkresultatene fra supersprint sier sitt :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når man snakker om trim, har ESS tuning noen satser til M3? hvor mye effekt er det snakk om med "minste" kompressorn, f.eks uten intercooler?

de har ingen ferdige kit til E36 M3, men hvis du snakker med dem, så kan de sikkert ordne noe.

vil tippe på at et kompressorkit vil gi +/- 400hk uten intercooler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan er det med utvekslinga, er den tettere på 3.2 ellet er 6 .giret kun et "overgir" Er gira "lange" på 3.0 en, i forhold til 325 som jeg kjører nå?

"6. giret er til for å kunne cruise i høy fart på et behagelig turtall" står det i min haynes bok om BMW 3-serien

Lenke til kommentar
Del på andre sider

bakakselutvekslingen er den samme på 325 og 3,0. så den største forskjellen på 325 og m3 er at du drar 1000 rpm mer på gearene. jeg har også hørt og lest diverse om effekt i disse motorene.hva som er sant og ikke er ikke godt å si, men forskjellen er mindre en en skulle tro 35 hk skulle gjøre. 3,0 har jeg sett testet 0-100 5,6-6,05 og0-200 20,9-24. 3,2 har jeg sett fra 5,5-5,8 og0-200 20,1-21,9. jeg har prøvd 3,2 og den kjennest sterkere ut enn min 3,0. men jeg ble overasket når vi testet flere ganger 0-ca200 og ca50-ca 200. bilene gikk omtrent helt likt hele veien.3,0 er gått over 100000 km mer en 3,2 literen. jeg har ikke prøvd andre 3,0 eller 3,2l, men vil tro det er noe i effekt ryktene. :lol:

skulle jeg kjøpt m3 ville jeg gått for 3,2l visst prisforskjellen ikke spiller stor rolle. 6 gear. motoren er kvikkere i mellomregisteret, litt forbedringer på bremser og understell.startsperre.

men jeg tviler på jeg kommer til å selge min 3,0 for å kjøpe igjenn en e36 3,2 m3.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når jeg skulle velge motor til min ble det til at jeg tok 3,0 etter oppfordring av Helge Vik. Han var ikke akkurat begreistret for 3,2. Han har skrudd mye av begge deler men 3,2 har en større svakhet på dobbel vanos kontra enkel.

og helge vik har anbefalt meg 3,2 siden det er en solid og god motor med mye mere gnell i...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...