mEhE Skrevet Januar 25, 2006 Skrevet Januar 25, 2006 nå begynner det å nærme seg å sanke inn deler til turboprosjekt da lånet er nedbetalt i februar!! tanken var egentlig 327 prosjekt med deiselveiv osv! men kansje m102 motoren er et bedre alternativ? er det mye tilpassing som må til for å få den til å passe? om jeg kjøper motoren har jeg ikke tenkt å gjøre noe mer en å sette inn motoren å kjøre med ca 1 bar.. eller kan jeg like så godt bygge turbo ut av m20b25`En jeg har stående? oppsettet blir da: dieselveiv 130mm råder 88mod b25 stempler sveiset topp ,er det mulig og oringe toppen? overhaling av motor! 535lmm og dyser. t3 turbo\hjemmesveisa grenrør datasprut er uansett uaktuelt i første omgang..!! altså spm mitt er skal jeg bytte til m102 motor eller bygge på m20b25 som står i garasjen?
Lien Skrevet Januar 25, 2006 Skrevet Januar 25, 2006 M102 motor! Gjør noe som ikke alle har gjort før deg! Men pass på: Deler til toppen til langsekserne har en tendens til å være dyre, særlig kammen! Hvor har du fått tak i motor fra?
Pedi Skrevet Januar 25, 2006 Skrevet Januar 25, 2006 Er nå en god del som har slengt den motoren i E30 da... Men den er jo en kanontøff motor, sinnsykt kulere motor enn feks M5 - hvis en ikke er M-opphengt som mange er... Og i tillegg digger turbotrimming. Go for it !
Lien Skrevet Januar 25, 2006 Skrevet Januar 25, 2006 Dette er selv mitt drømmeprosjekt. M102 motor i E30 eller E28 så jeg skal følge med på prosjektet ditt hvis du velger det..!
mEhE Skrevet Januar 25, 2006 Forfatter Skrevet Januar 25, 2006 har kansje skrivd litt utydelig!! har ikke m102 motor,har en ekstra m20b25! men så en på autopower og en på bmwccn til 10 tusen kr,den ene var uten hjerne og lmm. men leste meg fram til at m30b35 hjernen er brukenes? vet ikke om prismessig det kan være like greit å bygge på b25`En ? ser ikke ut som det er m102 motorer som vokser på trær heller! og deler er som Lien sa dyre og vanskelig å få tak i?
Lien Skrevet Januar 25, 2006 Skrevet Januar 25, 2006 Sjekk koed.dk.. Kanskje de har et par E23 745i til hugging.. De hadde i hvertfall et par E23 735i til hugging så da kan det jo være verdt å følge med!
stian329 Skrevet Januar 25, 2006 Skrevet Januar 25, 2006 sveiset topp ,er det mulig og oringe toppen? Husk at toppen er støpt av en alu-legering som er fryktelig myk sammenlignet med blokka, det er nok derfor en dårlig idè å o-ringe toppen. Du må gjerne prøve/eksperimentere men det har ingen gevinst Finns flere M20 motorer med både 6- og 700hk med kun blokka o-ringet og det er skuddsikkert Jeg har selv o-ringa blokk, har ikke engang vært inne på tanken om å o-ringe toppen. Mvh Stian
mEhE Skrevet Januar 25, 2006 Forfatter Skrevet Januar 25, 2006 meningen med at jeg ville oringe toppen var at det ville bli letter å få sendt den inn til et maskineringverksted!! men da må nok blokka sendes inn ja!
stian329 Skrevet Januar 25, 2006 Skrevet Januar 25, 2006 Sleng blokka og toppen i bagasjerommet og svipp opp til Stavanger. Fikser både o-ringing av blokka og sveising av toppen her
///MikkeBMW Skrevet Januar 25, 2006 Skrevet Januar 25, 2006 Med tanke på å ha muligheter for å få det godkjent ville eg ha bygd på m20 viss eg var deg..
mEhE Skrevet Januar 26, 2006 Forfatter Skrevet Januar 26, 2006 Sleng blokka og toppen i bagasjerommet og svipp opp til Stavanger.Fikser både o-ringing av blokka og sveising av toppen her hørtes bra ut,stavanger er ikke så langt i fra meg!!har kompiser i stavanger,så da kan jeg ta meg en tur ut på byen i samme slengen;-) tror jeg slår i fra meg m102 motor,må sansynligvis kjøpe en hel delebil!! å motorene er ikke de letteste å få tak på!! så har jeg jo m20b25 stående,så like greit å bygge på den!
Fredrik Skrevet Januar 26, 2006 Skrevet Januar 26, 2006 Med tanke på å ha muligheter for å få det godkjent ville eg ha bygd på m20 viss eg var deg.. M102 motoren er jo i prinsippet en M30 med turbo...Alpina og BMW Syd-Afrika (og sikkert andre også) har produsert E30 modeller med M30 motoren... http://www.autopower.se/ovanligabmw/top10_333.asp
vognbjerg Skrevet Februar 4, 2006 Skrevet Februar 4, 2006 heey.. nogen der ved lidt om den undrskønne m102 motor... jeg har såen hel bil stående 745i og jg ville gerne have en 750 motor i.. og så den 745i motor over i min e30... nogen der har styr på hva man skal gøre???? jeg piller alt styring af og putter wolf3d på når jeg flytter motoren.. større dyser anden knast , banan og gennemstrøms udstødning er mont. samt boxen er chippet og 0,7bar begrænser er fjernet den står nu med 1,0 bar men jeg nåed aldrig på rullefelt da automatgear røg.. hvad vil i tro den har af hk. og ikke mindst NM ellers et nydeligt forum i har her.... velkommen til mig.. mvh dennis
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå