Gå til innhold

m102(745)motor,noe å satse på i e30?


Anbefalte innlegg

Skrevet

nå begynner det å nærme seg å sanke inn deler til turboprosjekt da lånet er nedbetalt i februar!!

tanken var egentlig 327 prosjekt med deiselveiv osv!

men kansje m102 motoren er et bedre alternativ?

er det mye tilpassing som må til for å få den til å passe?

om jeg kjøper motoren har jeg ikke tenkt å gjøre noe mer en å sette inn motoren å kjøre med ca 1 bar..

eller kan jeg like så godt bygge turbo ut av m20b25`En jeg har stående?

oppsettet blir da:

dieselveiv

130mm råder

88mod b25 stempler

sveiset topp ,er det mulig og oringe toppen?

overhaling av motor!

535lmm og dyser.

t3 turbo\hjemmesveisa grenrør

datasprut er uansett uaktuelt i første omgang..!!

altså spm mitt er skal jeg bytte til m102 motor eller bygge på m20b25 som står i garasjen?

Skrevet

M102 motor! Gjør noe som ikke alle har gjort før deg! Men pass på: Deler til toppen til langsekserne har en tendens til å være dyre, særlig kammen!

Hvor har du fått tak i motor fra?

Skrevet

Er nå en god del som har slengt den motoren i E30 da... Men den er jo en kanontøff motor, sinnsykt kulere motor enn feks M5 - hvis en ikke er M-opphengt som mange er... Og i tillegg digger turbotrimming.

Go for it !

Skrevet

har kansje skrivd litt utydelig!!

har ikke m102 motor,har en ekstra m20b25!

men så en på autopower og en på bmwccn til 10 tusen kr,den ene var uten hjerne og lmm.

men leste meg fram til at m30b35 hjernen er brukenes?

vet ikke om prismessig det kan være like greit å bygge på b25`En ?

ser ikke ut som det er m102 motorer som vokser på trær heller!

og deler er som Lien sa dyre og vanskelig å få tak i?

Skrevet

Sjekk koed.dk.. Kanskje de har et par E23 745i til hugging.. De hadde i hvertfall et par E23 735i til hugging så da kan det jo være verdt å følge med!

Skrevet

sveiset topp ,er det mulig og oringe toppen?

Husk at toppen er støpt av en alu-legering som er fryktelig myk sammenlignet med blokka, det er nok derfor en dårlig idè å o-ringe toppen.

Du må gjerne prøve/eksperimentere men det har ingen gevinst :wink:

Finns flere M20 motorer med både 6- og 700hk med kun blokka o-ringet og det er skuddsikkert :wink:

Jeg har selv o-ringa blokk, har ikke engang vært inne på tanken om å o-ringe toppen.

Mvh Stian

Skrevet

meningen med at jeg ville oringe toppen var at det ville bli letter å få sendt den inn til et maskineringverksted!!

men da må nok blokka sendes inn ja!

Skrevet
Sleng blokka og toppen i bagasjerommet og svipp opp til Stavanger.

Fikser både o-ringing av blokka og sveising av toppen her :lol:

hørtes bra ut,stavanger er ikke så langt i fra meg!!har kompiser i stavanger,så da kan jeg ta meg en tur ut på byen i samme slengen;-)

tror jeg slår i fra meg m102 motor,må sansynligvis kjøpe en hel delebil!! å motorene er ikke de letteste å få tak på!!

så har jeg jo m20b25 stående,så like greit å bygge på den!

  • 2 weeks later...
Skrevet

:D

heey..

nogen der ved lidt om den undrskønne m102 motor...

jeg har såen hel bil stående 745i og jg ville gerne have en 750 motor i.. og så den 745i motor over i min e30...

nogen der har styr på hva man skal gøre????

jeg piller alt styring af og putter wolf3d på når jeg flytter motoren..

større dyser anden knast , banan og gennemstrøms udstødning er mont. samt boxen er chippet og 0,7bar begrænser er fjernet den står nu med 1,0 bar men jeg nåed aldrig på rullefelt da automatgear røg.. :oops:

hvad vil i tro den har af hk. og ikke mindst NM

ellers et nydeligt forum i har her.... velkommen til mig..

mvh dennis

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...