BalleKnalle Skrevet Januar 25, 2006 Share Skrevet Januar 25, 2006 Snabba Z4 M Coupé BMW Z4 M Coupé får samma motor som M3. Det betyder en kraftfull rak sexa på 343 hästar och ett vrid på 365 Nm. 0-100 km/h går på raska fem sekunder. De 230 hästarna i "vanliga" Z4 räcker förstås långt, men de verkliga konnässörerna har väntat på M-versionen. Båda Z4 Coupé-varianterna, 3.0si och M, släpps samtidigt, det vill säga i juni. Motorn i M Coupé är välbekant och har fått mycket beröm genom M3. Smidig, lättkörd och stark bör den ge fina körupplevelser också till lilla Z4. Bra bottenvrid Effekten är på 343 hk/7.900 rpm och maxvridet 365 Nm/4.900 rpm, men redan vid 2.000 rpm kommer 80% av vridet. Det räcker till goda fartresurser, BMW uppger att 0 till 100 km/h-spurten klaras av på fem sekunder blankt. Stående kilometern klaras av på 23,7 sekunder och 80-120 km/h på fyran tar 5,0 sekunder. BMW är märkbart stolta över M Coupés fartresurser, och säger att den är snabbare än M3 och Z4 M Roadster på Nürburgrings Nordslinga. Växellådan är 6-växlad och manuell. Tanka ofta I BMW:s tyska pressrelease läser vi också att bilens tomvikt är 1.495 kg, och att tanken rymmer måttliga 55 liter. Det betyder att föraren får tanka relativt ofta eftersom bränsleförbrukningen är 12,1 l/100 km i blandad körning. I stadstrafik uppger BMW 18,2 l och vid landsvägskörning 8,6. För den som ska resa långt kan det vara bra att veta att bagageutrymmet har plats för 300 liters packning, inte så dåligt för en tvåsitsig sportbil. Feta svålar På de exklusiva 18-tums alufälgarna sitter däck med dimensionen 225/45-ZR18 (fram) och 255/40-ZR18 (bak). I kupén hittar vi sportstolar och ratt från M-Sport, varvräknare och hastighetsmätare är prydda med M-emblemet, och precis som på andra M-bilar är varvräknaren dynamisk. Varvtalsgränsen flyttas upp i takt med att motorn värms upp. Tvåstegs bromslyse Bi-Xenon - strålkastare är standardutrustning, liksom tvåstegs bromslysen. Vid riktigt kraftig inbromsning "förstoras" bromslysena för att varna bakomvarande. Till standardutrustningen hör klimatautomatik, cd-radio, färddator, skinnklädda sportstolar, multiratt och däcktrycksvarnare. Mot tillägg går det att få bland annat exklusivare stereoanläggning med subwoofer och navigationssystem. Flere bilder på germancarfans.com Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Patrick B Skrevet Januar 25, 2006 Share Skrevet Januar 25, 2006 Sykt Z4 begynnher å bli rått!! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Eirik Skrevet Januar 25, 2006 Share Skrevet Januar 25, 2006 Hvis de hadde fjernet antennen bak, hadde den vært enda tøffere. Men for all del, tøff bil! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ovex Skrevet Januar 25, 2006 Share Skrevet Januar 25, 2006 ...antenna bak er "klassisk" og passar fint spør du meg. Nydeleg eksemplar av ein sportsbil med masse klassiske former...nesten litt "Engelsk" og 007 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik Skrevet Januar 25, 2006 Share Skrevet Januar 25, 2006 Hmmm...det er ikke enkelt å avgjøre hvilken av disse to bilene som er den fineste... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
|Andreas| Skrevet Januar 25, 2006 Share Skrevet Januar 25, 2006 Fin den der! Når kommer den til landet? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ovex Skrevet Januar 25, 2006 Share Skrevet Januar 25, 2006 Hmmm...det er ikke enkelt å avgjøre hvilken av disse to bilene som er den fineste... ...desverre må eg svara Porschen gitt! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Espen|3k Skrevet Januar 25, 2006 Share Skrevet Januar 25, 2006 Nydelig bil! Liker faktisk Z4'n bedre enn porscha, hadde det vært en 996 hadde det nok vært verre men Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lien Skrevet Januar 25, 2006 Share Skrevet Januar 25, 2006 Nydelig Z4 coupe! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mAZE Skrevet Januar 25, 2006 Share Skrevet Januar 25, 2006 Porschen ser ut som ei porsche, som de alltid gjør.. (De er fine!) Men Z4'n ser jo utrolig rå ut, og ikke som en annen bmw (edit: som også ser utrolig råe ut... Så det ikke blir noe errors her Ovex. )... Er vel å tirre opp BmwE9 litt dette men.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ovex Skrevet Januar 25, 2006 Share Skrevet Januar 25, 2006 Porschen ser ut som ei porsche, som de alltid gjør.. (De er fine!) Men Z4'n ser jo utrolig rå ut, og ikke som en annen bmw... ...les den ein gang til...hehe. Betyr dette at andre BMW'ar ikkje er fine? ...var berre for å kødde forstod godt kva du meinte .... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Frode H. Skrevet Januar 25, 2006 Share Skrevet Januar 25, 2006 Enig med mAZE.. Her er den i sitt rette element. http://media.putfile.com/BMW_Z4_M_Race1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mAZE Skrevet Januar 25, 2006 Share Skrevet Januar 25, 2006 Hehe, Ovex.. Ja en liten error der ja.. Men du skjønte jo hva jeg mente, så da var det jo ikke helt på jordet. lol. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Steffan C Skrevet Januar 25, 2006 Share Skrevet Januar 25, 2006 Her er den i sitt rette element. http://media.putfile.com/BMW_Z4_M_Race1 Deilig lyd, fet bil . Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hakon Skrevet Januar 25, 2006 Share Skrevet Januar 25, 2006 selger de noe bra da? Z4.... jeg er veldig veldig glad i Z4.. men er redd for at jeg hadde tatt en Boxter om jeg hadde valget. også veldig glad i rekke6'ern de har puttet i den nye M bilen... men det er jo litt dust å ta den rett fra en M3 som får en helt ny motor... hvorfor ikke ny motor til alle? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå