Gunnar Skrevet Januar 26, 2006 Skrevet Januar 26, 2006 Mener å ha lest det, i tillegg så leste jeg et annet sted at folk registrerer bilene sine i England, for så å ta de inn til Norge i siste trinn, for da kan ikke biltilsynet si noe pga de nevnte reglene.... Det er nok fordi det i så fall er enklere å få saker og ting godkjent der. Og når det først er godkjent i et EU/EØS-land er det enklere å få det til i Norge.
TronniE46 Skrevet Januar 26, 2006 Forfatter Skrevet Januar 26, 2006 hmm, har et par spørsmål ang ess charger...er det bare å plugg på, uten å gjør noe med motor? må vel chippes og mappes på nytt?!? men utnom så er det bare plug end play?Mvh Stian S Når du kjøper en ESS supercharger så er det en "pakke" det er riktig at den må chippes, men ny chip følger med. bl.a. følger det med intercooler på noen av systemene, k&n filter, større insprøynings dyser osv. De har også 2års garanti, ubregrenset KM!
R Andersen Skrevet Januar 27, 2006 Skrevet Januar 27, 2006 Når du kjøper en ESS supercharger så er det en "pakke" det er riktig at den må chippes, men ny chip følger med. bl.a. følger det med intercooler på noen av systemene, k&n filter, større insprøynings dyser osv. De har også 2års garanti, ubregrenset KM! du får ikke med noen "chip". de programerer om styreenheten i bilen, så hvis du kjøper et kit og monterer selv, så må du sende styreenheten til ESS slik at de kan programere den om. garantien gjelder kun på kompressorkittet og ikke på motor/drivverk..
Ron Jeremy Skrevet Januar 27, 2006 Skrevet Januar 27, 2006 Har det ikke blitt slike regler nå at biler som er typegodkjent i hele EU også automatisk er typegodkjent i Norge? Mener å ha lest det, i tillegg så leste jeg et annet sted at folk registrerer bilene sine i England, for så å ta de inn til Norge i siste trinn, for da kan ikke biltilsynet si noe pga de nevnte reglene.... Det er hvertfall slik mht biler fra USA, og da bør det hvertfall være slik med Europeiske biler, mer usikre på asiatiske - men de driter vi vel i -hehe... Hadde vært kult å montert for meg også det, 60 k er noen kr da... og hva da med videre salg. Er ikke slikt negativt i en salgs prosess?
R Andersen Skrevet Januar 27, 2006 Skrevet Januar 27, 2006 Er ikke slikt negativt i en salgs prosess? båda ja og nei.. noen syntes det er positivt og andre ikke. når jeg solgte min med kompressor, så var det mange som lurte på om den var godkjent, men det var den ikke, så da var de ikke int. han som kjøpte den brydde seg ikke om det. det som er fint med kompressorkittet, er at det er lett og fort gjort og avmontere det, og man får ca halv pris for ett brukt kit.
TronniE46 Skrevet Januar 27, 2006 Forfatter Skrevet Januar 27, 2006 Okei, det koster 60K for kittet, men hvor mye koster det å imoptere en 330 fra tyskland egentlig? bare til sammenligning.
R Andersen Skrevet Januar 27, 2006 Skrevet Januar 27, 2006 gå inn på www.mobil.de og finn en 330, så regner du det ut på www.tyskland.org
Bjørn B Skrevet Januar 27, 2006 Skrevet Januar 27, 2006 Siden Tronni ikke gadd, så gjorde jeg det.. Valgte http://www.mobile.de/SIDDXHUfAyHnBLEvm56XcSXMA-t-vaNexlCsAsCsK%F3P%F3R~BmSB11Iindex_cgiJ1138365485A1Iindex_cgiD1100CCar%5C-t-vctpLtt~BmPA1C981B20D1000%81B-t-vCaMiMkQuSeVb_X_Y_x_y~BSRA6D1100B15D3500AGCPKWHinPublicA2A0A0A0/cgi-bin/da.pl?bereich=pkw&id=11111111148268059&sr_qual=G&top=989& som objekt... En E46 330Ci 2001 Mod.. Da ender man opp med å betale: Summert opp for: Personbiler avgiftsgruppe a Vektavgift 65415 Volumavgift +118568 Effektavgift +161748 Bruksfradrag -145207 Vrakpant +1300 engangsavgift inklusive vrakpant =201825 25 % moms faktura +31687 Sum moms faktura og engangsavgift = 233512 Fakturapris NOK ( bilens pris i Tyskland ) +126751 Total sum for bil og avgifter =360263 Tar forbehold om at jeg kanskje har brukt noen feile tall, siden jeg ikke er så stødig i tysk;) Edit: Legger ut en 330CI E46 til salgs i Norge også, dog med SMG.. http://www3.autodb.no/cgi-bin/car/detail.pl?nr=951080 Mvh Bjørn
TronniE46 Skrevet Januar 28, 2006 Forfatter Skrevet Januar 28, 2006 Da er det jo billigere å trimme en 320I, til og med å få den "godkjent" får man jo på kjøpet.
Hakon Skrevet Januar 29, 2006 Skrevet Januar 29, 2006 Hvordan var den SMG kassen egentlig? det er ikke samme kassen som i M3 ?
Omnislash Skrevet Mai 18, 2009 Skrevet Mai 18, 2009 Hvordan var den SMG kassen egentlig? det er ikke samme kassen som i M3 ? Den som sitter i M3 er nok litt mer avansert, den har flere moduser og programmer, samt den også har opp og ned giring på hver sin respektive hendel på rattet, mens SMG (som er på 325 og 330 slik som min) Så kan du gire opp og ned på begge hendler, og du har litt færre funksjoner. Du får launch control på SMG I også, slå av DSC og sette i sportprogrammet og full spiker!
Omnislash Skrevet September 6, 2009 Skrevet September 6, 2009 Spørr R Andersen her.. Han har hatt en 328 e46 med kompressor fra de.Det er de som har chippet og montert trimkam i bilen min også vistnok. De har bra rykte på seg Og det vil selvsagt være natt og dag på bilen din ! Det er brenn sikkert. Har du 60 000 kr , så ja.. Fyr løs sier jeg Du sier trimkam.. hva utgjør det på en E46 325 da? Jeg har vært hos ESS tuning og chippet bilen.. det ga meg ca 10HK mer.. Men Trimkam vet jeg fint lite om?
Omnislash Skrevet September 6, 2009 Skrevet September 6, 2009 Det finnes mange sløve verksteder som ikke "merker" om bilen har turbo, kompressor eller om det er bytta motor til en større... men med en kompressor kan du jo nappe av reima og "late som" at den kun blir brukt til show kjøring/banekjøring... Du kan ikke late som, om du blir eskortert til biltilsynet.. var en kunde av ESS som opplevde det... om dere vil høre historien om hvordan det gikk, må dere ta det i PM, siden jeg ikke vil avsløre noen detaljer her, så jeg ødelegger for noen
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå