Jone Skrevet Januar 26, 2006 Share Skrevet Januar 26, 2006 Kjapt spørsmål. Skal bytte bærearmer foran på min E36, og få på E30-armer. Nå er jeg lei av å skifte kuler Er dette er grei rett-frem-jobb? Bør jeg bytte noe annet i samme slengen, f.eks foringen? Edit: er det samme foring for E30 som for E36? Innbiller meg av f.eks en foring fra E30 M3 vil være best, hvis den passer rett inn? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Eirik Skrevet Januar 26, 2006 Share Skrevet Januar 26, 2006 Foringer: Har ikke prøvd dem selv enda, men det sies mye lovord om powerflex foringene... www.powerflex.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jone Skrevet Januar 26, 2006 Forfatter Share Skrevet Januar 26, 2006 Powerflex-foringene så veldig smart ut, og ser ut til å være vesentlig billigere enn gummiforing også? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jan e34 Skrevet Januar 26, 2006 Share Skrevet Januar 26, 2006 Bilen blir tightere med powerflex, men du kan få litt mer støy i bilen. Det kan være litt vanskelig å løsne den innerste bærekula, den har en lang bolt som går gjennom en bjelke. Sitter den godt er det huggjern og slegge som gjelder. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Frode H. Skrevet Januar 26, 2006 Share Skrevet Januar 26, 2006 Bærearmforingene kan med fordel byttes ut med E36 M3 3.0 foringer. Disse er massive i gummien og hullet står eksentrisk slik at forhjulene får litt negativ camber. Spissing må justeres etterpå men det må jo alikevel gjøres om du bytter hele bærearmene. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Monsen Skrevet Januar 26, 2006 Share Skrevet Januar 26, 2006 Anbefaler å bytte til powrflex. Kan bli litt mer støy en med originalforinger. Viktig å smøre veldig godt med kobberfett. Bilen blir tightere enn med M3 foringer og de varer også lenger. Ellers er det bare å kjøre på Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jone Skrevet Januar 26, 2006 Forfatter Share Skrevet Januar 26, 2006 Har nå bestilt E30-armer og eksentriske powerflex-foringer fra OS. Blir så bra atte! Spissinga får bli som den blir, har noen sommerdekk jeg skulle ha slitt ut Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Rope Skrevet Januar 26, 2006 Share Skrevet Januar 26, 2006 Bærearmforingene kan med fordel byttes ut med E36 M3 3.0 foringer. Disse er massive i gummien og hullet står eksentrisk slik at forhjulene får litt negativ camber. Spissing må justeres etterpå men det må jo alikevel gjøres om du bytter hele bærearmene. Passer bærearmen fra M3 3,0 rett på E36 325?? uten noen mods?? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Frode H. Skrevet Januar 26, 2006 Share Skrevet Januar 26, 2006 Kun bærearmsforingen passer over, ikke hele bærearmen. Spissinga får bli som den blir, har noen sommerdekk jeg skulle ha slitt ut Jeg stillte spissingen ganske så mye etter å ha byttet til ekentriske foringer så dette hørtes ut som en dårlig plan. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jan e34 Skrevet Januar 26, 2006 Share Skrevet Januar 26, 2006 Hva er poenget med eksentriske foringer? Mer negativ camber og bedre bane-egenskaper? Hvordan monteres foringene, med hullet opp, ned, ut, inn eller en mellomting? Eller er det bare en måte å gjøre det på? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
-fek- Skrevet Januar 26, 2006 Share Skrevet Januar 26, 2006 Kva er sånn ca. pris for å få ein verkstad til å bytte til eksentriske foringer bak? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Øyvind L. Skrevet Januar 26, 2006 Share Skrevet Januar 26, 2006 Du kan bruke foringen ifra en E30M3 og så. Helt like. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Monsen Skrevet Januar 27, 2006 Share Skrevet Januar 27, 2006 Bærearmer E36 og E30 passer om hverandre ja. Bak på E36 er ikke foringene eksentriske. Du trenger ikke presse for å sette inn noen av powerflexforingene, men det kan være fordel med presse for å få ut gamle foringer. Når det gjelder hjulstillingen så syns jeg også at den absolutt før justeres etter skifte av foringer til annen type. Du sliter ikke bare dekk, du mister også kjøreegenskaper betraktelig. Forøvrig så passer powerflex foringene framme bare en vei så det sier seg selv når du monterer. OBS! foringene var merket feil (høyre/venstre) når jeg skiftet selv. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Monsen Skrevet Januar 27, 2006 Share Skrevet Januar 27, 2006 Bærearmer fra M3 E36 passer rett på E36 325. Men anbefaler å bruke M3 E30 bærearmer da de ytre foringene på M3 E36 armene også ryker fort. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Øyvind L. Skrevet Januar 27, 2006 Share Skrevet Januar 27, 2006 Trenger ikke være ifra en E30M3, kan være ifra en vanlig E30. De siste modellene av E30M3 hadde alu. bærearmer forann, de passer også på E36, men koster litt mere enn stål. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå