Gå til innhold

Bytte av bærearmer, E36


Jone
 Share

Anbefalte innlegg

Kjapt spørsmål.

Skal bytte bærearmer foran på min E36, og få på E30-armer. Nå er jeg lei av å skifte kuler ;) Er dette er grei rett-frem-jobb? Bør jeg bytte noe annet i samme slengen, f.eks foringen?

Edit: er det samme foring for E30 som for E36? Innbiller meg av f.eks en foring fra E30 M3 vil være best, hvis den passer rett inn?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bærearmforingene kan med fordel byttes ut med E36 M3 3.0 foringer. Disse er massive i gummien og hullet står eksentrisk slik at forhjulene får litt negativ camber. Spissing må justeres etterpå men det må jo alikevel gjøres om du bytter hele bærearmene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har nå bestilt E30-armer og eksentriske powerflex-foringer fra OS. Blir så bra atte!

Spissinga får bli som den blir, har noen sommerdekk jeg skulle ha slitt ut 8)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bærearmforingene kan med fordel byttes ut med E36 M3 3.0 foringer. Disse er massive i gummien og hullet står eksentrisk slik at forhjulene får litt negativ camber. Spissing må justeres etterpå men det må jo alikevel gjøres om du bytter hele bærearmene.

Passer bærearmen fra M3 3,0 rett på E36 325?? uten noen mods??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kun bærearmsforingen passer over, ikke hele bærearmen.

Spissinga får bli som den blir, har noen sommerdekk jeg skulle ha slitt ut

Jeg stillte spissingen ganske så mye etter å ha byttet til ekentriske foringer så dette hørtes ut som en dårlig plan. :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bærearmer E36 og E30 passer om hverandre ja. Bak på E36 er ikke foringene eksentriske. Du trenger ikke presse for å sette inn noen av powerflexforingene, men det kan være fordel med presse for å få ut gamle foringer. Når det gjelder hjulstillingen så syns jeg også at den absolutt før justeres etter skifte av foringer til annen type. Du sliter ikke bare dekk, du mister også kjøreegenskaper betraktelig.

Forøvrig så passer powerflex foringene framme bare en vei så det sier seg selv når du monterer. OBS! foringene var merket feil (høyre/venstre) når jeg skiftet selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...