Gå til innhold

tips/info om E36 318tds


Custom Edition
 Share

Anbefalte innlegg

har en kompis som vurderer en 96mod 318tds som ser meget bra ut.

sp.målet er vel hva som man bør sjekke på disse? har ingen erfaring med bmw sine dieselmotorer men har hørt diverse ting som har tendenser til og ryke. Bilen har gått i underkant av 150k så er ikke mye kjørt. Eu-godkjent nå i november men er usikker på om det er servicehefte med..må høre med ham og eventuelt få sjekket dette opp.

men tips tas gjerne imot. Positive og negative ting :)

er visst en KCR-Boks til den også. skulle visst gi 110hk totalt..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Jeg har en 96 tds som har rullet ca 366 000, den har jeg hatt i ca 5 år og kjørt ca 250 000 med. Den har vært bra. Toppakningen gikk på ca 265 000. Det ble ordnet og jeg satte inn chip fra Trimchip.com på 297 000 km. Jeg dro på tur til vest Frankrike i sommer og på veg tilbake fikk jeg motorhavari på 349 990 km. Sannsynligvis var det kjedestrammeren til registerkjede som røk. Jeg fikk tak i bytte motor i Sverige og den hadde gått 228 000 når den ble satt inn. Bilen har fått service i henhold til service indikatoren. Bilen skal ha ca 115 Hk. Det er nok til å følge trafikken og til å komme forbi. Forbruket er fortsatt ca 0.55. Bilen har aldri trengt påfyll av olje mellom oljeskift. Jeg har vært godt fornøy med bilen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...