voodex Skrevet Januar 27, 2006 Share Skrevet Januar 27, 2006 Når man skal montere ett stab stag på tårnene fremme for å "stive" dem av. hva hjelper dette mot egentli? er det normalt at man vil komme til å få during/ resting i karosseriet etter at dette er montert å kjører på lavt turtall/ høyt gir... noen som vet? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Stian Børresen Skrevet Januar 27, 2006 Share Skrevet Januar 27, 2006 det som et tårnstag hjelper på er vel å holde bilen stiv når du svinger, sånn at ikke deler av bilen "gir etter" noe som igjen gir bedre veigrep og lettere kontroll over bilen. rett meg om jeg tar feil her..er nå den oppfatninga jeg har av det hele.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
voodex Skrevet Januar 27, 2006 Forfatter Share Skrevet Januar 27, 2006 men skal det bli mer during i bilen av denne grunn?? er kun når jeg liksom "tar av" å begynner å kjøre eller som sakt på lavt turtall....? får en rar risting i hele bilen.. kan det være motoren som tar borti staget? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Stian Børresen Skrevet Januar 27, 2006 Share Skrevet Januar 27, 2006 har vel ikke hørt noe om at noen har fått noe mer risting av den grunn at de har montert et tårnstiver-stag, men det kan vel hende at staget tar borti noe. høres litt rart ut det også men, siden de stagene man får kjøpt som regel (alltid vil jeg tro) er avpasset så de skal gå klar av alt som er i motor-rommet. Det skal nå være en vesentlig merkbar forskjell med en bil som har tårnstag og en som ikke har om du kjører litt aktivt med bilen;) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
voodex Skrevet Januar 27, 2006 Forfatter Share Skrevet Januar 27, 2006 tilpassa å tilpassa ja... var litt krangling med det får å få det på plass der jeg ville ha det da.. hammer funket dåg fint fint hehe. men ser faktisk ut som den tar ltt borti en duppeding på motoren ja.. hmm. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Stian Børresen Skrevet Januar 27, 2006 Share Skrevet Januar 27, 2006 hva er det den tar borti da? du har ikke et bilde ellerno på lur? er litt intressert i å se hva det er staget tar borti=\ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
voodex Skrevet Januar 27, 2006 Forfatter Share Skrevet Januar 27, 2006 nope har desverre ikke bilde... men er på fremsiden at den tar borti. ser ut som en kontakt at ett eller annet slag. er nokk den som vibrerer mot staget vil jeg tro Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Stian Børresen Skrevet Januar 27, 2006 Share Skrevet Januar 27, 2006 hmm, klarer ikke se for meg hvilke kontakt det kan være akkurat nå men..(er helt vanvittig trøtt her jeg sitter). rister selve bilen merkbart eller er det bare en liten "summing/during" du hører? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
voodex Skrevet Januar 27, 2006 Forfatter Share Skrevet Januar 27, 2006 næh merker det litt for å si det sånn... kunn akkorat når jeg skal kjøre.. men må jo nesten være den som tar, for motoren flytter jo litt på seg når den stiger i turtall?? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bimmerdude Skrevet Januar 27, 2006 Share Skrevet Januar 27, 2006 Støtdempertårn stag er kun for at bilen skal se dobbelt så rask ut og for at det skal bli vanskeligere å komme til motoren. Seriøst. Driver du ikke aktiv banekjøring og har støtdempere og fjærer i 20 000 kr klassen så er det ikke noe vits. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JE Motorsport Skrevet Januar 27, 2006 Share Skrevet Januar 27, 2006 Støtdempertårn stag er kun for at bilen skal se dobbelt så rask ut og for at det skal bli vanskeligere å komme til motoren.Seriøst. Driver du ikke aktiv banekjøring og har støtdempere og fjærer i 20 000 kr klassen så er det ikke noe vits. Jaha, er vel derfor det sitter tårnstiver på f.eks E90 316........ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
-Anders- Skrevet Januar 27, 2006 Share Skrevet Januar 27, 2006 Er det ikke noen som har noe god forklaring på hva som er greia med sånne stag da?? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
2RE_Racing Skrevet Januar 27, 2006 Share Skrevet Januar 27, 2006 Støtdempertårn stag er kun for at bilen skal se dobbelt så rask ut og for at det skal bli vanskeligere å komme til motoren.Seriøst. Driver du ikke aktiv banekjøring og har støtdempere og fjærer i 20 000 kr klassen så er det ikke noe vits. Du har visst ikke prøvd en bil før/etter montering av stab-stag? Det har sinnsykt mye å si.. Min E30 ble mye lettere å holde i svinger med humper i stor fart f. eks.. Bilen oppfører seg ikke som en slange lengre.. Men på BMW har det ikke så voldsomt mye å si, de er så stive fra før, men bare prøv på en Ascona B!! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
propan Skrevet Januar 27, 2006 Share Skrevet Januar 27, 2006 På min er det stor forskjell,men det er en 79 mod også da. Er til å stive opp karrosseri da fjærtårn svikter en del. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
-Anders- Skrevet Januar 27, 2006 Share Skrevet Januar 27, 2006 okej..skjønner at det er til å stive opp, men noen vits å montere til vanlig bruk? alstå, merker man noen forskjell ved vanlig kjøring? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå