Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Når man skal montere ett stab stag på tårnene fremme for å "stive" dem av. hva hjelper dette mot egentli? er det normalt at man vil komme til å få during/ resting i karosseriet etter at dette er montert å kjører på lavt turtall/ høyt gir...

noen som vet?

  • Svar 37
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet

det som et tårnstag hjelper på er vel å holde bilen stiv når du svinger, sånn at ikke deler av bilen "gir etter" noe som igjen gir bedre veigrep og lettere kontroll over bilen.

rett meg om jeg tar feil her..er nå den oppfatninga jeg har av det hele..:P

Skrevet

men skal det bli mer during i bilen av denne grunn?? er kun når jeg liksom "tar av" å begynner å kjøre eller som sakt på lavt turtall....? får en rar risting i hele bilen.. kan det være motoren som tar borti staget?

Skrevet

har vel ikke hørt noe om at noen har fått noe mer risting av den grunn at de har montert et tårnstiver-stag, men det kan vel hende at staget tar borti noe. høres litt rart ut det også men, siden de stagene man får kjøpt som regel (alltid vil jeg tro) er avpasset så de skal gå klar av alt som er i motor-rommet. Det skal nå være en vesentlig merkbar forskjell med en bil som har tårnstag og en som ikke har om du kjører litt aktivt med bilen;)

Skrevet

tilpassa å tilpassa ja... var litt krangling med det får å få det på plass der jeg ville ha det da.. hammer funket dåg fint fint :) hehe. men ser faktisk ut som den tar ltt borti en duppeding på motoren ja.. hmm.

Skrevet

nope har desverre ikke bilde... men er på fremsiden at den tar borti. ser ut som en kontakt at ett eller annet slag. er nokk den som vibrerer mot staget vil jeg tro

Skrevet

hmm, klarer ikke se for meg hvilke kontakt det kan være akkurat nå men..(er helt vanvittig trøtt her jeg sitter). rister selve bilen merkbart eller er det bare en liten "summing/during" du hører?

Skrevet

næh merker det litt for å si det sånn... kunn akkorat når jeg skal kjøre.. men må jo nesten være den som tar, for motoren flytter jo litt på seg når den stiger i turtall??

Skrevet

Støtdempertårn stag er kun for at bilen skal se dobbelt så rask ut og for at det skal bli vanskeligere å komme til motoren.

Seriøst. Driver du ikke aktiv banekjøring og har støtdempere og fjærer i 20 000 kr klassen så er det ikke noe vits.

Skrevet
Støtdempertårn stag er kun for at bilen skal se dobbelt så rask ut og for at det skal bli vanskeligere å komme til motoren.

Seriøst. Driver du ikke aktiv banekjøring og har støtdempere og fjærer i 20 000 kr klassen så er det ikke noe vits.

Jaha, er vel derfor det sitter tårnstiver på f.eks E90 316........ :roll:

Skrevet
Støtdempertårn stag er kun for at bilen skal se dobbelt så rask ut og for at det skal bli vanskeligere å komme til motoren.

Seriøst. Driver du ikke aktiv banekjøring og har støtdempere og fjærer i 20 000 kr klassen så er det ikke noe vits.

Du har visst ikke prøvd en bil før/etter montering av stab-stag?

Det har sinnsykt mye å si.. Min E30 ble mye lettere å holde i svinger med humper i stor fart f. eks.. Bilen oppfører seg ikke som en slange lengre.. Men på BMW har det ikke så voldsomt mye å si, de er så stive fra før, men bare prøv på en Ascona B!! :D

Skrevet

På min er det stor forskjell,men det er en 79 mod også da.

Er til å stive opp karrosseri da fjærtårn svikter en del.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...