voodex Skrevet Januar 30, 2006 Share Skrevet Januar 30, 2006 Uff da det va litt i overkant over det som var i følge de teite skiltene som står langs veikanten ja... hehe.. men 2 ting du burde vite e at: 1 tar det mer en 1 mnd fra du er tatt til du får brev i posten så er den ikke gyldig lengre 2. så snart du får brevet i posten så dra ned å skjekk bilde om de klare å indentifisere deg. er det ikke 100% så ikke vedta boten. å bli tatt i fotobox er surt, men er å ufatteli lett å lure seg unna denn jeg ble tatt i fotobox for en stundt siden. ble tatt når det va snø. eneste de sporet meg tilbake på var at de kjente igjenn bilen, for reg nr var dekt av snø men de hadde kun det beviset at de kjente igjenn bilen såeh saken ble hendlagt.. hehe 120 i 50 sone så da var jeg heldig Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Nautiluz Skrevet Januar 30, 2006 Share Skrevet Januar 30, 2006 Dette er da veldig likt det jeg kom utfor i Lærdalstunellen!! Skulle kjøre forbi en bobil, var akkurat på siden av den da jeg så boksen.. Så på speeden og den var på 120km. Gikk over 1mnd før jeg fikk telefon fra ATK. Jeg ble da knipset i 118km. Fotgjenger i 4mnd. 6500kr i bot. Dette var i 2000 høyere satser nå. Bilen sto da i mamsen. Jeg gadd ikke krangle på ting da. Var en aspirant som hadde saken. Jeg spurte om han kunne lage en midlertidig kjøre seddel til meg så jeg kom hjem. Og det gjorde han. Tittet ikke noe mere på den. Bare lot den ligge i bilen. Når jeg var til oppkjøring og hadde klart den. Sto jeg å ventet på dama bak disken som skulle skrive en kjøre seddel til da jeg skulle få den ordentlige lappen i gjen. Viste det seg at aspiranten hadde skrevet ut en midlertidig kjøre seddel som varte i 6mnd! Så jeg kunne ha kjørt på den hele tiden! "I know nothing!" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
voodex Skrevet Januar 30, 2006 Share Skrevet Januar 30, 2006 hehe.. håper du lært at du skal se på dokumentene du får Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
NSS Skrevet Januar 30, 2006 Share Skrevet Januar 30, 2006 Gudvangatunnellen, Lærdalstunnellen og Fodnestunnellen er dei einaste plassane i HEILE Sogn og Fjordane dei har fotoboks...Viss du skulle få bot, så reis ned å krev å sjå bildet. Det har du rett på. Viss det ikkje ligna 100%, så ikkje godta bota. Det er tross alt einaste beviset dei har på at det var du som køyrte... Man trenger ikke reise noe som helst sted for å få se fotoboks bildene Har du ikke lest siste Autofil? Politiet sender en kar på overtid til å komme hjem til deg for å vise deg bildene Ikke rart politiet har dårlig med resurser til andre ting Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TrondK Skrevet Januar 30, 2006 Share Skrevet Januar 30, 2006 Gudvangatunnellen, Lærdalstunnellen og Fodnestunnellen er dei einaste plassane i HEILE Sogn og Fjordane dei har fotoboks...Viss du skulle få bot, så reis ned å krev å sjå bildet. Det har du rett på. Viss det ikkje ligna 100%, så ikkje godta bota. Det er tross alt einaste beviset dei har på at det var du som køyrte... Ja det har jeg tenkt på.. Bilen min står registrert på min far, og hvis ikke bildet viser fjeset mitt, så kan vell min far si at han har lånt vekk bilen til ett familiemedlem, men vil ikke si hvem. For man har ikke vitneplikt for familiemedlemmer, tror jeg? Da slipper jeg vell evt unna. En annen ting jeg glemte å nevne er; Fotobokser kan vell ikke måle fart og ta bilde av to biler samtidig? For der dette skjedde var det nemlig enveis kjørt vei, med to kjørebaner. Jeg lå ytterst, kjørte forbi en annen bmw, og da boksen knipsa så var jeg bare litt foran den andre BMW'n, og fortsatt i ytterste kjørefelt. Kan jeg være heldig å håpe på at det var han som ble knipset og ikke jeg? Eller kan den ta oss begge? (Jeg vet ikke om han hadde over 80 da. Hvis du er heldig her, ble han andre tatt og ikke du... Men fotoboksene fotograferer begge kjørefelt... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
j0lle Skrevet Januar 30, 2006 Share Skrevet Januar 30, 2006 Ja det har jeg tenkt på.. Bilen min står registrert på min far, og hvis ikke bildet viser fjeset mitt, så kan vell min far si at han har lånt vekk bilen til ett familiemedlem, men vil ikke si hvem. For man har ikke vitneplikt for familiemedlemmer, tror jeg? Da slipper jeg vell evt unna. Tenkte jeg bare skulle nevne denne tråden; http://www.bimmers.no/viewtopic.php?t=16356 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Neonlars Skrevet Januar 30, 2006 Share Skrevet Januar 30, 2006 Men når du tar lappen så har du jo en såkalt 2års prøveperiode, men hvis en da mister lappen bare i 3mnd så må vel en ta oppkjøring og alt det dritet på nytt.. eller..? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dr_S Skrevet Januar 30, 2006 Share Skrevet Januar 30, 2006 Var det ikke du som taket en 320 for litt siden? Fikk igjen lappen? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SteffenK Skrevet Januar 30, 2006 Forfatter Share Skrevet Januar 30, 2006 Jo jeg var på taket med en 320 ja. Men de tok aldri lappen min, fikk ikke bot heller, sådeså Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
2RE_Racing Skrevet Januar 30, 2006 Share Skrevet Januar 30, 2006 Har blitt knipset i kanskje 85 i 70 sonen, i oktober 2004, har ikke hørt noe. Har også blitt forbikjørt flere ganger ved fotobokser, slik at jeg som hadde lovlig fart ble knipset, men har ikke hørt noe. Var en gang når jeg kjørte opp til traktor, så ble vi (jeg og sensor) forbikjørt, og knipset! Sensor sa at han skulle ramme inn bildet hvis han fikk bot! Forresten, sensoren sovna av etterpå, før timen var ferdig, jeg hørte at hodet hannes dunket i sideruten, da bråvåknet han..! Mamma ble stolt og viste bilde/bot til alle kjente etter hun ble knipset i 60 i 50 sone.. Hun kjører aldri fortere enn 10 km under fartsgrensen (hun er kjent her i bygda for søndagskjøring).. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Stian Børresen Skrevet Januar 30, 2006 Share Skrevet Januar 30, 2006 stemmer nok det at du må kjøre opp på nytt om du er inne i prøveperioden (2år). ny teoriprøve og oppkjøringstime.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dr_S Skrevet Januar 30, 2006 Share Skrevet Januar 30, 2006 Jo jeg var på taket med en 320 ja. Men de tok aldri lappen min, fikk ikke bot heller, sådeså Kanskje roe deg ned litt på veien nå da? =) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bzzlink Skrevet Januar 30, 2006 Share Skrevet Januar 30, 2006 GPS med fotoboksvarsler er uunværlig, særlig i oslo østfold området. Men jeg måtte bli knipset en gang før jeg skjønte at det var lurt å gå til innkjøp av det. Veldig greit å vite om det står en fotoboks i enden av sletta, før man starter en forbikjøring. Eneste som er dritt er at den ikke fungerer i tunneller da. Da varsler den ved innkjøringen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sn|per Skrevet Januar 30, 2006 Share Skrevet Januar 30, 2006 Jo jeg var på taket med en 320 ja. Men de tok aldri lappen min, fikk ikke bot heller, sådeså Mens andre blir dømt for å ha truffet et tre i 70 i 60-sona og mister lappen i 9 mnd! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hartvix Skrevet Januar 30, 2006 Share Skrevet Januar 30, 2006 Men du kan jo håpe på at bildene som politet tok av deg er uklare og det er vanskeleg å identifisere føreren. Så når du får bot, så reis ned å sjekk om du kan identifiserest på bildene, vist ikkje kan dei ikkje ta deg.. Hmm... Hvis jeg ikke husker feil ble loven endret fra 1. januar 2006, slik at bileieren er ansvarlig hvis det ikke er mulig å identifisere sjåføren. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå