Gå til innhold

Tatt av fotoboks, hva blir straffen?

SteffenK
 Share

Anbefalte innlegg

Men du kan jo håpe på at bildene som politet tok av deg er uklare og det er vanskeleg å identifisere føreren. Så når du får bot, så reis ned å sjekk om du kan identifiserest på bildene, vist ikkje kan dei ikkje ta deg..

Hmm... Hvis jeg ikke husker feil ble loven endret fra 1. januar 2006, slik at bileieren er ansvarlig hvis det ikke er mulig å identifisere sjåføren. :?

Dette er foreløpig bare et lovforslag.

Det er ennå ikke vedtatt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 50
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Men du kan jo håpe på at bildene som politet tok av deg er uklare og det er vanskeleg å identifisere føreren. Så når du får bot, så reis ned å sjekk om du kan identifiserest på bildene, vist ikkje kan dei ikkje ta deg..

Hmm... Hvis jeg ikke husker feil ble loven endret fra 1. januar 2006, slik at bileieren er ansvarlig hvis det ikke er mulig å identifisere sjåføren. :?

Dette er foreløpig bare et lovforslag.

Det er ennå ikke vedtatt.

Jepp! blir aldri noe av

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var eit forsalg som dei seie.. Blir aldri noko av.. Da stikker eg av med lensmannen sin bil :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stemmer nok det at du må kjøre opp på nytt om du er inne i prøveperioden (2år). ny teoriprøve og oppkjøringstime..

må nok ikke det . mistet førerkortet 2 ganger under prøvetiden (2 ganger 3 mnd) slapp og kjøre opp på nytt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stemmer nok det at du må kjøre opp på nytt om du er inne i prøveperioden (2år). ny teoriprøve og oppkjøringstime..

må nok ikke det . mistet førerkortet 2 ganger under prøvetiden (2 ganger 3 mnd) slapp og kjøre opp på nytt...

det stemmer nå hvertfall ikke.. mister du lappen under prøvetiden på 2 år må du uansett ta teoriprøve og oppkjøring på nytt igjen om du mister den 1mnd eller 2år. så det der hørtes ikke helt riktig ut...

hva har du mistet førerkortet for i tilfelle? har det blitt beslaglagt pga etterforskning er det andre regler..men har du kjørt for fort,i fylla etc så er det ingen bønn..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk brev fra politiet i dag.. Og det var egentlig ganske så gledelig. 105 km/t.. Ble en fin bot på 4900,- da, men siden jeg egentlig trodde jeg fikk mye større bot så tar jeg det med ett smil.. :)

Få en slik nedbetalingsavtale på 500pr mnd. Da svir det ikke fullt så mye som f.eks 4900 gjør :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan man få det? Det var jeg ikke klar over, tusen takk for tipset VidarL :D

Ja, jeg har tenkt å sjekke bildet så klart, hadde vært fint å slippe unna. Men de skrev i brevet; "Bilens hastighet er målt, bil og fører er fotografert." Er det bare sånn de skriver uansett? Det trenger ikke å bety at føreren viser på bildet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk brev fra politiet i dag.. Og det var egentlig ganske så gledelig. 105 km/t.. Ble en fin bot på 4900,- da, men siden jeg egentlig trodde jeg fikk mye større bot så tar jeg det med ett smil.. :)

...ja dette var vel ein opptur tross alt! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Bilens hastighet er målt, bil og fører er fotografert." Er det bare sånn de skriver uansett? Det trenger ikke å bety at føreren viser på bildet?

Det skriver dei uansett! Hehe.. Veit om eit par stk som har vorte tatt, men ikkje kan ha blitt identifisert fordi det er umogleg... Blant anna søstra mi ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Få en slik nedbetalingsavtale på 500pr mnd. Da svir det ikke fullt så mye som f.eks 4900 gjør :wink:

husk at du må betale 250kr eller noe sånt i "gebyr" pr avdrag!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...