Gå til innhold

abs funker ikke!!


mEhE
 Share

Anbefalte innlegg

jeg har en ekstra "hjerne" på fører siden under rattet,som jeg ikke hadde på de 2 andre 325`ene. hva er den til,kan denne være til å styre abs`en med?

er en "box" i motorrommet bak front lyset på fører siden som det går noen rør inn til bremsekfraftforsterkeren.er dette abs?

vis jeg har funker abs`en ivertfall ikke!

hva kan være galt?

ble abs levert på e30 på 1986mod?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ABS sentralen som sitter i motorrommet på venstre side. Går en del tynne rør inn i den ja.

Hjernen til ABSen sitter under rattet litt til venstre. Hvis ABS hjernen din er deffelt så har jeg en liggende som virker. Har stått i en E30M3, men er helt lik.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

NÅ kan det være at tidligere eier har sett deg lei av den lysende pæra i dashbordet og pelt den ut, vel vitende om at en abs-pumpe koster flere 10-talls tusen kroner. Sjekk om alle lyspærer i dashbord virker.

Feil som defekte ledninger til sensorer, defekt flottør i bremsevæskebeholder, sensor bøyd ut av posisjon er alle grunner for at abs ikke virker. Lampe burde uansett gi signal. ABS-pumpa bør starte når tenninga slås på, eller når man begynner å kjøre, skal den ikke? Den kan man ihvertfall høre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om ditt forrige instrumentbrett hadde varsellys og denne ikke har det, kan det kanskje være nok til at abs ikke virker. Du vet hvordan ting er koblet - dra ut instrumentbrettet så virker ikke blinklysene lenger. Likestrømmens veier er uransaklige!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...