Gå til innhold

OT,Ka skjer med Ungdommene?? mer problem!!!

Viko
 Share

Anbefalte innlegg

• Svar 65
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Helt enig med deg Håkon! Dette blir altfor risikabelt! Som du sier, det må finnes andre metoder å gjøre dette på..

Greit nok, det er farlig når en 17-åring uten lappen å uten nok kunnskaper om trafikken er ute å kjører, men det blir jo 100 ganger farligere hvis han finner ut han har politiet etter seg å får panikk..

Jepp! Det er et godt poeng! Og ja jeg har selv tyvlånt den gamle sierra`en flere ganger som 17 åring, :roll: ikke at det er noe å skryte av, men poenget er nok at mange som har kjørt uten lappen ikke sant? Er jo ikke slik det skal være men er helt normalt tenker jeg..!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Satt å så på tv da jeg hørte det hvinte i dekk utenfor. Siden jeg bor i tredje etasje fikk jeg god oversikt over deler av jakten som forgikk i Fyllingsdalen i området Rema 1000 Spectrum og gjennom busker og trær inn på busstoppet på Oasen kjøpesenter.

Skal ikke uttale meg om jakten var berettiget eller ikke osv, men jeg er ihvertfall glad for at jeg ikke var ute å gikk tur i området, for det gikk for seg. Det ble også kjørt inn på en gangsti inn mot en barnehage, tror hverken gjerningsmann eller politi, i kampens hete, reflekterte særlig over om det kunne være lekende barn til stede ....selv om dette trolig foregikk etter stengetid...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er jo helt klinkende klart at politiet må få stoppet personer som kjører uaktsomt, eller som er uskikket til å kjøre. Som andre nevnte her, at det er uforsvarlig av politiet og driver med biljakt på en 17år gammel gutt, er noe forbanna tull. Visst den dusten bak rattet skulle ha meid ned barn osv da?

Her opptredte polisen korrekt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Altså, hvis dette er normalt fra den plassen du kommer fra, er jeg glad jeg ikke vokste opp der... Hva jeg legger i mangel på oppdragelse, er f.eks at man må læres forskjellen på ditt og mitt. Dette har man tydeligvis ikke fått inn i skallen når man ruser seg i en alder av 16 år og stjeler en bil og krasjer med politi...

Nei, jeg tagga ikke da jeg var ung, var vel ingen som visste hva det var omtrent.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er vel best for polti å legge seg litt etter,så man ikke presser bilføreren opp i høyere hastighet å lager farligere situasjoner..stemmer det at politie må stoppe etterfølgelsen,hvis hastigheten blir for stor?? for man presser føreren til å kjøre fortere...di har regler di må følge,men det blir vel ikke så mye ut av det hvis dem bryter noen av dem hehe..men regner med dem tenker på alles beste,å ikke for å kjøre fort..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det det her er snakk om er en fullstendig mangel på respekt både for andres eiendom og generell lov og orden!

Før hadde ungdom mye mer respekt både for vanlige voksne og spesielt for politiet. Jeg mener; mange har vel gjort ting som ikke var helt lovlige... "tyvlåne" bil uten sertifikat o.l. Men før ville de aller fleste stoppe med en gang hvis de oppdager politiet med blålys i speilet.

I dag virker det nesten som de aller fleste vil prøve å stikke av...

Og skal det virkelig være sånn at hvis man bare gir faen i andre trafikanter og bare raser avgårde så skal man på en måte slippe fri?

Man hører stadig vekk at politiet får skylden når det går galt etter en biljakt, men hvem er egentlig skyld i hele situasjonen?

All ære til politiet som prøver å håndheve loven i et stadig mer respektløst samfunn. De har ingen lett jobb...

(Jeg mener ikke dermed at politiet er ufeilbarlig, for all del!)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Problemet her er dilemaet som oppstår for politet. Sett deg inn i dems situasjon; Hva ville du gjort hvis det kom en bil som kjørte "helt gris" og du hadde som jobb å stoppe slike? De visste ikke at han som kjørte bilen var 17 år, og de kunne kanskje forutse at han var full. Derfor er det kanskje bedre at politiet tok opp jakten i stedet for å la han kjøre og eventuelt kjøre ned uskyldige barn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så du meine at det er greit at purken kan gjere nett so dei vil og ikkje få straff for det?

Når ein forfølgelse byrjar å bli farleg, skal dei gi seg.. Dei skal heller ikkje ligge så nært at dei presser opp farten til den bilen dei forfølger?

Kvifor meiner du at det er greit det som skjedde? At ein 17 åring ligge på sjukehuset fordi purken kjøyre så nærme at han ikkje klarer å bremse?

Eg er einig i at han burde få pryl for tjuveriet, men synest det går litt over streken at purken ligge så tett oppi at han ikkje klarer å stoppe når bilen foran bremser! Ein plass går grensa!

Blir bare mer og mer oppgitt av ting du skriver. Viss du leser artikkelen så bråbremset 17-åringen. Da er det ingen 1001, 1002, 1003 "regel" som gjelder. Det jeg mener er at om politibilen hadde holdt "1004", hadde det smelt uansett.

Og hvorfor i h!"#&"#& skal jeg stikke av med bilen til foreldrene mine. Nå har jeg bil selv, men dette har aldri slått meg å gjøre. Her er jeg enig med Dr_S!

Og det med at 17-påringen ligger på sykehuset, bryr meg egentlig ingen ting. Det er faktisk hans egen feil og han gjorde noe som er ulovlig. Pass for han. Synes faktisk mer synd på politimennene som også fikk skader...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Altså, hvis dette er normalt fra den plassen du kommer fra, er jeg glad jeg ikke vokste opp der... Hva jeg legger i mangel på oppdragelse, er f.eks at man må læres forskjellen på ditt og mitt. Dette har man tydeligvis ikke fått inn i skallen når man ruser seg i en alder av 16 år og stjeler en bil og krasjer med politi...

Nei, jeg tagga ikke da jeg var ung, var vel ingen som visste hva det var omtrent.

Det er ikkje unormalt for å seie det på den måte (det med å stikke av med bilen til far og mor, men å ruse seg og stjele biler, er UNORMALT)..

Så eg skjønner kva du vil fram til..

Men eg synest fortsatt at det var unødvendig av politiet og følge så tett opptil...

Det er MIN meining..

EDIT:

Blir bare mer og mer oppgitt av ting du skriver. Viss du leser artikkelen så bråbremset 17-åringen. Da er det ingen 1001, 1002, 1003 "regel" som gjelder. Det jeg mener er at om politibilen hadde holdt "1004", hadde det smelt uansett.

Og hvorfor i h!"#&"#& skal jeg stikke av med bilen til foreldrene mine. Nå har jeg bil selv, men dette har aldri slått meg å gjøre. Her er jeg enig med Dr_S!

Og det med at 17-påringen ligger på sykehuset, bryr meg egentlig ingen ting. Det er faktisk hans egen feil og han gjorde noe som er ulovlig. Pass for han. Synes faktisk mer synd på politimennene som også fikk skader...

Det hadde ikkje smelt vist purken hadde holdt god nok avstand! Men vist dei ligge for nært, vil dei smelle i han!

Det med å stikke av med bilen til foreldra trur eg er litt meir vanleg på landet.. Du kan ikkje nekte for at du ikkje har høyrt om folk der du bur som har stokke av med bilen til foreldra sine og f.eks kresja den?!

Greit nok at det er hans eigen feil at han ligge på sjukehuset, og han fortjene det kanskje, men det hadde ikkje skjedd vist ikkje politiet hadde vore så agresvie og lagt så nært som dei gjorde..

Dette er min meining... Enkelt og greit!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvorfor kunne ikke heller purken skrivd ned reg.nr og tatt han dagen etter?

greit nok 17 åringen startet det hele men, synes det at purken tar opp jakten forværrer saken!!

kan jo like så godt være politiet som kjører på et menneske!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...