Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet
Hiv ut kjerringa.

jævlig bra svar. har man ei lita snerten dame så veier hu rudnt 50kg da hehe.

men tilbake til topic, riv ut alt som heter støy isolasjon da får du ganske grei lettelse av bilen, og mye mere lyd for penga hehe.

Skrevet

Enkleste uten å gjøre for mye med bilen er helt klart å ta ut reservehjul (compact har kanskje ikke det..) og seter. Har du f.eks. elektriske skinnseter så veier de MYE..

Ellers er det såklart mange andre muligheter, skal det være en banebil er det jo bare å ribbe ut alt slags stasj. Bygge om til manuelle vinduer, fjerne taklukemotor, etc. Og så kan du jo alltid kjøre med lite bensin på tanken... ;)

Skrevet

Forstår egentlig ikke helt dette med å ta bort 50 kg... Er bilen sååå lat at 50 kilo utgjør en serdeles merkbar forskjell?

Nei, min mening er vel å bare drite i vekta - og kompensere med økt ladetrykk... :wink:

Skrevet
Forstår egentlig ikke helt dette med å ta bort 50 kg... Er bilen sååå lat at 50 kilo utgjør en serdeles merkbar forskjell?

Nei, min mening er vel å bare drite i vekta - og kompensere med økt ladetrykk... :wink:

OI OI!! Innlegg Nr 1000 Pedi! Gratulerer :P:lol:

Ellers til trådstarter så er det ikke så utrolig mye å hente i å begynne å fjerne isolering osv, men blir bedre lyd det gjør d! :D Men er enig med Pedi at de 50kiloene utgjør ca null niks. Ville heller satset på å forbedre vektfordelingen på bilen hvis du tenker banekjøring.

Skrevet
Enkleste uten å gjøre for mye med bilen er helt klart å ta ut reservehjul (compact har kanskje ikke det..) og seter. Har du f.eks. elektriske skinnseter så veier de MYE..

Ellers er det såklart mange andre muligheter, skal det være en banebil er det jo bare å ribbe ut alt slags stasj. Bygge om til manuelle vinduer, fjerne taklukemotor, etc. Og så kan du jo alltid kjøre med lite bensin på tanken... ;)

Alle biler har vel reservehjul.. På compact sitter det egentlig under. Men eksosen kan ble i veien for meg.

Og, nå vet jeg ikke hva slags motor du har, men om du har en 1.6 el 1.8, bytt motor. :) Dette blir vel dyrt i forhold til å rive ut seter og dame osv.

Skrevet

Det enkleste er å ta ut reservehjulet, men det påvirker vektbalansen og batteriet bør derfor alternativt monteres bak for å kompensere for dette. Hvis du skal kjøre på bane kan du med fordel kjøre med kun 15-20 liter bensin på tanken...fort 30-40 kilo i vektreduksjon bare der. Hvorfor kjøre med 225/45-17 felger/dekk når billigere og lettere 195/65-15 felger/dekk gjør samme nytten...med mindre du da ikke tør utnytte bilens potensiale 100%, men det tror jeg ikke at du gjør... :wink:

Å hive ut kjæresten/kona...seter, interiør, stereo´en...montere karbon panser, dører og magnesium felger er for viderekommende... :lol:

Skrevet

Blir vel strengt tatt mer fremtung med 40-50 liter mindre bensin på tanken enn med full tank, null reservehjul og batteriet fremme?

Er ikke bilene balansert med full tank?

Skrevet

Hvis alt interiøret ribbes, alt elektrisk utstyr blir erstattet av manuelt og glassfiber/karbon utstyr. I tillegg kjører du med lite bensin på tanken.. Hvor mye vil dette utgjøre? Det vil i hvertfall bli mye mer enn 50kg!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...