Gå til innhold

BMW E 46 sedan, lengde høyde bredde..

Anbefalte innlegg

Skrevet
Hei dere! Har noe spørsmål angående bredde, høyde og lengde på en E -46 318i sedan 99 modell. Er det noen som har måla på denne?

Lengde = 4471 mm

Bredde = 1739 mm

Høyde = 1415 mm

Akselavstand = 2725 mm

Skrevet

....fyren forundrar oss mang ein gang med sin kunnskap ...men det er 20 sek på google så ligg svaret der. Trur bmwE9 brukar harddisken til andre ting enn måla på e46 .... ;)

Skrevet
....fyren forundrar oss mang ein gang med sin kunnskap ...men det er 20 sek på google så ligg svaret der. Trur bmwE9 brukar harddisken til andre ting enn måla på e46 .... ;)

Jeg fikk for ikke så lang tid siden en meget hyggelig PM der en forumtraver nettopp lurte på om jeg er et slags levende leksikon over ting & tang...og BMW spesielt.... :D

Jeg svarte:

Takk for tilbakemeldingen og det er hyggelig å høre at noen leser det man skriver. Jeg pleier å si at jeg er litt mer enn normalt interessert i alle former for transportmidler bare de er produsert etter ca. 1930 og har en stempelmotor....og ikke er en motorsykkel eller en truck... :lol:

Jeg har lett for å huske ting, men hemmeligheten for å huske f.eks mange bestemte detaljer er å huske ulike former for relasjoner der detaljene inngår. Hvis man husker relasjonene eller "knaggene"...vet man også sånn nogenlunde svarene man forsøker å finne. Ergo kan man temmelig hurtig sjekke opp mot f.eks en bok, et magasin eller google for å få vite mer. Kort fortalt er man på en måte selv et index over de fakta man både vet og ikke vet/husker... :D

• 1 month later...
Skrevet

Tror jeg kan svare deg på det! I følge instruksjonsboka(jukser litt) så er følgende oppgitt: 318i-1360kg manuell girkasse

1395kg automat

320i- 1440kg man.

1475kg aut.

323i- 1445kg man.

1485kg aut.

328i- 1470kg man.

1505kg aut.

Disse tallene gjelder for totalvekt,inkludert fører og full tank. (og uten ekstrautstyr) Sedan utgaven, før faceliften.. Når det gjelder coupeversjon og modellrekka etter facelift må jeg melde pass.. Da kan mulig BMW e-9 hjelpe.. :lecture::D

Skrevet

Forøvrig ble denne tråden startet i fordums dager da jeg kom over en E46 318i. Var fornøyd compact eier, men den gikk til fordel for 4 dørs komfort..Lurte den gang på om E 46 ville få plass i fellesgarasjen.(trange forhold, snakker millimetre..)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...