Gå til innhold

Karikaturer av Muhammed(!) Ganske off topic (!)

ErikS
 Share

Anbefalte innlegg

Leste dette i dag:

Norske ambassade i brann og dette Danmarks ambassade i brann. Jeg mener at folk må akseptere ytringsfriheten som eksisterer i hvertfall i norden. Det er ille at folk kan bli så gale på ikke bare en men flere nasjoner fordi enkelt lokalpresse/landsdekkende presse trykker bilder av Muhammed. Ikke for å si noe stygt om noen, krenke noen eller forhåndsdømme noen her på forumet, men det har tett helt av når man gir ordre om å drepe nordmenn og dansker som beefinner seg på Gaza- stripen og setter fyr på nasjonale ambassader.

En annen ting jeg har tenkt over, er at i Norge føder en norsk familie i gjennomsnitt 1,4 barn, mens innvandrer familier faøder i snitt 4 barn. Så om 25 år vil det være flere innbyggere med utenlandskopprinnelse enn "nordmenn". Og hvis vi da skal bli så kontrollert av disse som vi blir gjort nå dag, er jeg faktisk redd for å bli gammel her i norge.

Vil til slutt presisere at jeg ikke tar alle med utenlandsk opprinnelse under èn kam, men snakker nå om hendelsene rundt om i verden som følge av distrubisjon av karikaturtegninger av Muhammed.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Journalisten som skrev denne boken og fikk en til å tegne bilder av Muhammad var vel ikke klar over at dette skulle hende.

Men må si det var veldig dumt av han, det er jo som å kaste stein i glasshus !

Muhammad skal jo ikke avtegnes i noen omstendigheter..

Men som jeg har sagt tidlugere, religion er grunnlaget i alle konflikter, uten unntak

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den ytringsfrileiken me finne i Norden er veldig stor, og det synest eg er fin. Men samtidig så trur eg at me må passa på korleis me bruke denne. Som Sperre seier så er religion grunnlaget i alle konfliktar. Om det ikkje er det, så har det ihvertfall ei rolle i alle konfliktar.

Eg trur at ein del av konfliktane har veldig mykje med at me ikkje respektere kvarandre nok. Dette er opphavet til slåsskampar, drap, konflikat osv osv...

Me har stor ytringsfrileik, og denne brukar me. At me kan sei kva me vil er fint, men me må samtidig passa på so me ikkje tråkke nåken på tærne. Han som fekk laga karikaturen av Mohammed burde ikkje fått gjort det for å sei det sånn. Han burde respektert deira religion osv sjølv om han ikkje trur på denne.

Men det har dessverre gått altfor langt i desse religionane og synest eg. Det er ikkje nok med ar han journalisten seie unnskyld, men heile landet skal sei unnskyld. Kva er det for noko dritt. Det er jo ikkje landet som er ansvarleg for han sine handlingar. Folk er sjølvstendige og ryddar opp i sine eigne problem og feil. Dei burde ikkje vera so trangsynte og dei burde prøva å forstå oss litt meir. Litt meir gjensidig respekt kanskje. Journalisten har jo fornærma Mohammed dersom han eksisterar, men det er vel ikkje akkurat slik at alle som trur på han kjem til å dø. Ikkje nok med det, men dei kjeme til Norge og forlanga ditt og datt. Me har ikkje lov til å synge "Gud som metter" eigong ved lunsjen i barnehagen/skulen for det er dårlig gjort ovenfor dei som ikkje trur på Gud.

Me er eit rikt land. Tar imot mange utlendinger, gir dei kost/losji/peng(kle osv... Men det er ikkje nok. Dei har rømt ifrå eit land som kanskje er i krig, kanskje ikkje har mat til dei, dårlig levestandard osv, også forvente dei å leva i luksus her i Norge... Når me først sleppe dei inn i Norge må dei respektera at i Norge er kristendommen statsreligionen og at det er den dei fleste innbyggarane trur på, og det er den me fremme!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gøy å krangle litt om politikk og religion syns jeg. men siden dette er en så spesiell sak bør det kanskje ikke åpnes en tråd om det her på bimmers.no...

jeg så forresten en av tegningene folk bråker slik over.. den var bare latterlig dum.. rart at noen tegninger skal ha så mye å si.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette har intet med BMW og/eller biler å gjøre...det er kun et religiøst/politisk spørsmål og fører kun til uenighet og konflikter. Tråden bør etter min mening lukkes/stenges... =;

Synest me burde få diskutera andre ting enn berre ting som har med bilar å gjera og. Me er jo tross alt ein stor gjeng her inne og det hadde vore fint å fått høyrt andre sine meiningar angåande diverse temaer.

Men det har dessverre ein tendens til å bli litt "heitt" rundt sånne temaer, noko det ofte har når det er religion inne i bildet. Men eg trur at folk klare å diskutera noko uten å måtte slenge dritt om andre sine meiningar dersom dei vil!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synest me burde få diskutera andre ting enn berre ting som har med bilar å gjera og. Me er jo tross alt ein stor gjeng her inne og det hadde vore fint å fått høyrt andre sine meiningar angåande diverse temaer.

Vi er nok en god gjeng her inne som kunne tenkt oss å diskutere mye rart, men problemet er at bortsett fra bil og BMW, som vi er her for, er det ikke særlig stor sjanse for at alle har de samme interessene. Noen driter i politikk, og vil IKKE se slike tråder på et bilforum, noen driter i dataproblemene til en eller annen her inne, og vil IKKE se slike ting på et bilforum, etc., og i perioder med mye OT får jeg som regel en del henvendelser fra folk som synes det er irriterende. Jeg har forståelse for det, for det finnes tross alt mange andre steder det går an å diskutere religion, spørre om dataspørsmål uten å irritere forumbrukere her inne.

Tråden er herved stengt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...