shadow Skrevet Februar 4, 2006 Share Skrevet Februar 4, 2006 venstre brems tar ikke fullstendig på min 91 e36. Ser på bremseskiva at det bare er et lite område av klossen som berører..en smal stripe med en bredde på ca 1 1/2 cm...Er litt skipt, mister jo en del bremse-effekt.. Prøvde å presse inn litt fett gjennom smøre-nipper`n, men det var umulig.... Noen forslag ??? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Aroid Skrevet Februar 4, 2006 Share Skrevet Februar 4, 2006 smøre nippel på brems calibret? Det er jo lufte skruen jo. Du skal ikke ha noe fett på brems calibrene. det setter alt av skit seg fast å blir veldi fort treg. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
marius paulsen Skrevet Februar 4, 2006 Share Skrevet Februar 4, 2006 smøre nippelen som du snakker om er jo luftinga til bremsen! hAhahahaha det må være dagens beste! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
shadow Skrevet Februar 4, 2006 Forfatter Share Skrevet Februar 4, 2006 hehe så feil kan man ta.... takker Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
shadow Skrevet Februar 4, 2006 Forfatter Share Skrevet Februar 4, 2006 ingen som har peiling på hva man kan gjøre ?? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Aroid Skrevet Februar 4, 2006 Share Skrevet Februar 4, 2006 ta å legg heile brems calibren i olja og et en stund så setter du den på igjen så gjør du at du tar ut og inn brems sylinderen. men ikke press den for langt da. da har du ett problem igjen. max 2cm Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Momentelsker Skrevet Februar 4, 2006 Share Skrevet Februar 4, 2006 Lenge siden du byttet bremsevæske. Stemplet som er rustet fast. I og med at du ikke visste dette med lufteskrue, er det kanskje best å sette bilen på verksted. Dette kan ikke bli så dyrt. (Mener ikke å gjøre narr av deg!!!) Det er en grunn til at det er serviceintervall på bremsevæske. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Arimanni Skrevet Februar 5, 2006 Share Skrevet Februar 5, 2006 Kvar gong eg skifter bremseklosser og skiver på bilen min (og vennene mine sine) teke eg "av" kaliptra og teke ut sylinderen. Ut fra dei opplysningane du gir her, kan det virke som om sylinderen din er "full" i rust! Det skal ikkje mykje rust til for at det har innverknad på bremsene, ettersom dette er laga med nøyaktig pasning. Når eg tok ut mine, måtte eg ha 5 bar trykk for å få dei ut (og det er ein del!) på grunn av "all" rusten som var der. Ta eit smergelpapir (eller pusseklut) og gjer dei reine for rust og drit. Så monterer du dei igjen. Skal vere ein pakning heilt inerst og ein støvpakning ytterst. Ver forsiktig så du ikkje øydlegge nokon av dei. Når du har montert det sammen igjen, lufter du bremsene ved å kople ein slange til lufteskrua og pompe på bremsen til det ikkje er igjen luft i systemet (pass på å etterfylle med bremseveske)... Vist du ikkje kan dette sjølv, spørr ein mekaniker om råd o.l... Kanskje ikkje så godt forklart dette Men lykke til.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bimmerlars Skrevet Februar 5, 2006 Share Skrevet Februar 5, 2006 Er bare å pumpe på pedalen til stempelet dette ut når du skal ha det ut. Kan være veldig vrient å få det på plass igjen. Ytterste støvhetta kan være litt "tricky" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Arimanni Skrevet Februar 5, 2006 Share Skrevet Februar 5, 2006 Det er jo også ein moglegheit.. Men vist det er sånn som han seie, at han ikkje får bremser på eine sida av kalipteret, kan det vere litt vanskeleg å få det ut med å berre trykke på bremsen.. Ville brukt trykkluft vist eg var deg.. Ytterste støvhette kan vere litt forbanna ja Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Frode H. Skrevet Februar 5, 2006 Share Skrevet Februar 5, 2006 venstre brems tar ikke fullstendig på min 91 e36. Ser på bremseskiva at det bare er et lite område av klossen som berører..en smal stripe med en bredde på ca 1 1/2 cm... Bytt klosser, skrap/hakk bort løs rust der hvor klossene glir i kaliper og kjenn etter at kaliperen glir lett på glideboltene. Skulle ikke noe av dette hjelpe har jeg to nyoverhalte kalipere som er til salgs. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå