Peoplez Skrevet Februar 5, 2006 Share Skrevet Februar 5, 2006 Kjøpt meg ny bil 02. 520ia, og der er det 255 bakdekk og 235 framdekk. Forøvrg på 17" felger. Med engang det er antydning til snø i en bakke så kjem eg ikkje av flekken! Er jo en helt syk dimensjon på dekkene. Men spm er da: Kor mykje smalere dekk kan eg sett på bilen på dei felgene eg har nå? Tenkte meg 205 eller noe? eller går det ikkje pga bredden på felgen? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
eriklepe Skrevet Februar 5, 2006 Share Skrevet Februar 5, 2006 255 på vinter? det var da voldsomt. standard vinter er vel 195. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Peoplez Skrevet Februar 5, 2006 Forfatter Share Skrevet Februar 5, 2006 255 på vinter? det var da voldsomt. standard vinter er vel 195. ja det er jo helt sjukt! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Saltkjelen Skrevet Februar 5, 2006 Share Skrevet Februar 5, 2006 Hei! jeg hadde 235/45 Kumho på mine 17" vinterfelger. satt på min forrige E39. jeg kom meg godt frem, men det ble litt værre med kona. det skal sies at jeg kun har satt meg fast en gang og det skjedde på hytta som ligger 1100 m.o.h -. det var fåket igjen på toppen og vips satt kona fast. ellers _meget_ gode dekk. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Arimanni Skrevet Februar 5, 2006 Share Skrevet Februar 5, 2006 Ville brukt 205/65-15 på bilen din ja.. Ville aldri i mine villeste drømmer, hatt så breie vinterdekk! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ovex Skrevet Februar 5, 2006 Share Skrevet Februar 5, 2006 hadde 235 piggfrie bakdekk i fjor, bytta i år til 205 pigg...kjenner ikkje igjen bilen!.....men felagne måtte eg og kjøpe nye.....8,5" som bakfelgane mine er vart for mykje for 205. Så då er 1000 kr spørsmålet: Kor breie er felgane dine... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
///MikkeBMW Skrevet Februar 5, 2006 Share Skrevet Februar 5, 2006 eg har hatt 205 dekk på 9" borbet felg(sommer) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Peoplez Skrevet Februar 5, 2006 Forfatter Share Skrevet Februar 5, 2006 hadde 235 piggfrie bakdekk i fjor, bytta i år til 205 pigg...kjenner ikkje igjen bilen!.....men felagne måtte eg og kjøpe nye.....8,5" som bakfelgane mine er vart for mykje for 205. Så då er 1000 kr spørsmålet: Kor breie er felgane dine... trur dei er 10" bak og framme 8.5" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kilronan Skrevet Februar 5, 2006 Share Skrevet Februar 5, 2006 Jeg ville heller kjøpt noen småfine 16tommere til den verste vinterperioden. Bilen er stort sett skitten, full av snø og ikke særlig pen uansett. Når man står i bunnen av bakken med enorme felger så ser man bare dobbelt så dust ut. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hakon Skrevet Februar 5, 2006 Share Skrevet Februar 5, 2006 Jeg ville heller kjøpt noen småfine 16tommere til den verste vinterperioden. Bilen er stort sett skitten, full av snø og ikke særlig pen uansett. Når man står i bunnen av bakken med enorme felger så ser man bare dobbelt så dust ut. Kunne ikke vært mer enig i det... E39 er jo grei med 16" E60 ser ikke pen ut med de 16" man får hos BMW.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
vid@r Skrevet Februar 5, 2006 Share Skrevet Februar 5, 2006 205 er max det jeg ville hatt på vinterdekk. Nå kjører jeg på 195, men 185 hadde funket fett det også. Jo smalere, jo bedre på snø... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Peoplez Skrevet Februar 5, 2006 Forfatter Share Skrevet Februar 5, 2006 jau, men det er nå heldigvis snart vår da hehe. kjøre da det er føre til det istedet for! gidder ikkje legge ut flerfoldige lapper på dekk nå! Tut&kjør! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
haakon Skrevet Februar 5, 2006 Share Skrevet Februar 5, 2006 205 er max det jeg ville hatt på vinterdekk. Nå kjører jeg på 195, men 185 hadde funket fett det også. Jo smalere, jo bedre på snø... det er vel min oppfatning også da det vil gi bedre trykk,men har hatt noen sinnsyke debatter med folk (som burde ha greie på sånnt) som mener at piggfrie skal være breie for å få best feste.... har standard 225 på min gamle 5serie og kom meg fra hadeland og til oslo idag. hadde noen sladder i rundkjøringene her,men da slo jeg over fra vinter til sport på automaten å ga gass... synes bilen bremser dårlig på snø,men det kan komme av dårlige dekk og vekt på bilen.har egentlig vært tilfreds med bmw på vinterføre Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Saltkjelen Skrevet Februar 5, 2006 Share Skrevet Februar 5, 2006 Kanskje vi skal gjøre en byttehandel peoplez? 16" mot 17" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Peoplez Skrevet Februar 5, 2006 Forfatter Share Skrevet Februar 5, 2006 Kanskje vi skal gjøre en byttehandel peoplez? 16" mot 17" hehe, hvilken 16" er det du har da? og ka dekk er på ? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå