Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei

Jeg skal på en liten helgetur til Oslo med skolen, og jeg har tenkt til å bruke bilen for å komme meg bort. Så derfor lurte jeg på om noen vet om hvilket parkeringshus/plass, som er mest sentralt, men også billigst å parkere hos? og evnt. priser?

Takker på forhånd :D

• Svar 34
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet
Hore strøket :lol:

Eg parkerer altid i horestrøket i Bergen. Det er så mykje politi og anna drit der, at tjuver o.l. tør ikkje gjere noko ;-)

hihi. Ja det er sant, men siden politikerene i Bergen ikke er så veldig glad i å ha biler parkert ute på gaten, og vil ha alle under jorden (klostergarasjen) .. så er det sikkert det samme i Oslo.. så jeg har lyst til å parkere i ett parkeringshus :) og slippe tauing, bøter og annent hærverk.

Skrevet

det er svinedyrt å parker uansett..men jeg pleier å parkere i horegatene:) da slipper man de helvetes skarpe kantene som er i parkeringshusa som gjør at du skraper under! hvis du har senka bil vel å merke! ellers er jo p-huset ved spectrum kurant:)

Skrevet

Oslo er en ganske stor by og det er derfor ikke alltid praktisk å gå fra område til område og/eller mellom bydelene. Hvilket område/bydel skal du til i Oslo ?

Skrevet

oslo er en bitteliten by. helt uproblematisk å gå byen på langs og tvers. Parkering i parkeringshus er rådyrt uansett. Vurder heller å parkere bilen i periferien av oslo. det er også gratis. Så kan du ta trikk (T-bane) inn til byens sentrum.

Skrevet

tryggere å la bilen stå gatelangs enn på et bevoktet parkeringshus i oslo ihvertfall. 200,- i parkeringsavgift en natt for at bilen skal stå trygt kostet meg 4tusen og forsikringsselskapet over 30tusen.

Skrevet
oslo er en bitteliten by. helt uproblematisk å gå byen på langs og tvers. Parkering i parkeringshus er rådyrt uansett. Vurder heller å parkere bilen i periferien av oslo. det er også gratis. Så kan du ta trikk (T-bane) inn til byens sentrum.

Joda...man kan bevege seg rundt i Oslo pr. Trikk/T-bane, men man går f.eks ikke fra Skøyen til Tøyen...eller fra Vindern til Ekeberg... :wink:

Skrevet

kan gå fra Vinderen til oslo S uten større problemer... kommer litt an på hva man er ute efter da.. om det er en handletur i byen, eller ren transport. parkerte i parkeringshuset ved konserthuset der.. kostet 110 kr for 200 min!

Skrevet
kan gå fra Vinderen til oslo S uten større problemer... kommer litt an på hva man er ute efter da.. om det er en handletur i byen, eller ren transport. parkerte i parkeringshuset ved konserthuset der.. kostet 110 kr for 200 min!

Jeg tror det mest fornuftige er å parkere i en eller annen rolig villavei/bygate relativt tett på sentrum (som du forøvrig nevner Håkon). Det er ganske stille i området rundt Munkedamsveien/Observatorie Terrasse (like ved Oslo Handelsgym og den amerikanske ambassaden) ...og det tar derfra kun 5-10 minutter å gå inn til f.eks Karl Johansgate... :D

Skrevet
Joda...man kan bevege seg rundt i Oslo pr. Trikk/T-bane, men man går f.eks ikke fra Skøyen til Tøyen...

ehhh da tar man vel 20bussen fra skøyen til tøyen da? :lol:

er foresten både betal og gratis parkering ved galgeberg (bussholdepl til 20/67) og da kommer det busser ,1min gange unna, ned til oslo S hvert 5min. kan også finne parkering i sentrum,men vanskelighetsgraden kommer veldig ann på tid på døgnet og hvor godt man har satt seg inn i parkeringsreglene.

ps skal du kjøre kollektivt så kjøp billetten før du reiser på narvesen,7/11,deluca el så sparer du noen kroner :D

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...