TorErling Skrevet Februar 5, 2006 Skrevet Februar 5, 2006 Hei Jeg skal på en liten helgetur til Oslo med skolen, og jeg har tenkt til å bruke bilen for å komme meg bort. Så derfor lurte jeg på om noen vet om hvilket parkeringshus/plass, som er mest sentralt, men også billigst å parkere hos? og evnt. priser? Takker på forhånd
Arimanni Skrevet Februar 5, 2006 Skrevet Februar 5, 2006 Hore strøket Eg parkerer altid i horestrøket i Bergen. Det er så mykje politi og anna drit der, at tjuver o.l. tør ikkje gjere noko
TorErling Skrevet Februar 5, 2006 Forfatter Skrevet Februar 5, 2006 Hore strøket Eg parkerer altid i horestrøket i Bergen. Det er så mykje politi og anna drit der, at tjuver o.l. tør ikkje gjere noko hihi. Ja det er sant, men siden politikerene i Bergen ikke er så veldig glad i å ha biler parkert ute på gaten, og vil ha alle under jorden (klostergarasjen) .. så er det sikkert det samme i Oslo.. så jeg har lyst til å parkere i ett parkeringshus og slippe tauing, bøter og annent hærverk.
Arimanni Skrevet Februar 5, 2006 Skrevet Februar 5, 2006 Skjønner deg veldig godt! Vist du ikkje får noko svar her, er det sikkert ei internett side med oversikt over plasser og priser
SanMiguel Skrevet Februar 5, 2006 Skrevet Februar 5, 2006 hvis du parkerer på frogner like ved huset til amerikanske ambasadørenm, parkerer du gratis og slipper hærverk..
-Anders- Skrevet Februar 5, 2006 Skrevet Februar 5, 2006 det er svinedyrt å parker uansett..men jeg pleier å parkere i horegatene:) da slipper man de helvetes skarpe kantene som er i parkeringshusa som gjør at du skraper under! hvis du har senka bil vel å merke! ellers er jo p-huset ved spectrum kurant:)
Fredrik Skrevet Februar 5, 2006 Skrevet Februar 5, 2006 Oslo er en ganske stor by og det er derfor ikke alltid praktisk å gå fra område til område og/eller mellom bydelene. Hvilket område/bydel skal du til i Oslo ?
bmw 323i Skrevet Februar 5, 2006 Skrevet Februar 5, 2006 såpass...så det er best å parkeri i hore strøket ja...hihi..da skal iallfall jeg huske det hehe:)
Hakon Skrevet Februar 5, 2006 Skrevet Februar 5, 2006 oslo er en bitteliten by. helt uproblematisk å gå byen på langs og tvers. Parkering i parkeringshus er rådyrt uansett. Vurder heller å parkere bilen i periferien av oslo. det er også gratis. Så kan du ta trikk (T-bane) inn til byens sentrum.
eriklepe Skrevet Februar 5, 2006 Skrevet Februar 5, 2006 tryggere å la bilen stå gatelangs enn på et bevoktet parkeringshus i oslo ihvertfall. 200,- i parkeringsavgift en natt for at bilen skal stå trygt kostet meg 4tusen og forsikringsselskapet over 30tusen.
Fredrik Skrevet Februar 5, 2006 Skrevet Februar 5, 2006 oslo er en bitteliten by. helt uproblematisk å gå byen på langs og tvers. Parkering i parkeringshus er rådyrt uansett. Vurder heller å parkere bilen i periferien av oslo. det er også gratis. Så kan du ta trikk (T-bane) inn til byens sentrum. Joda...man kan bevege seg rundt i Oslo pr. Trikk/T-bane, men man går f.eks ikke fra Skøyen til Tøyen...eller fra Vindern til Ekeberg...
Hakon Skrevet Februar 5, 2006 Skrevet Februar 5, 2006 kan gå fra Vinderen til oslo S uten større problemer... kommer litt an på hva man er ute efter da.. om det er en handletur i byen, eller ren transport. parkerte i parkeringshuset ved konserthuset der.. kostet 110 kr for 200 min!
Fredrik Skrevet Februar 5, 2006 Skrevet Februar 5, 2006 kan gå fra Vinderen til oslo S uten større problemer... kommer litt an på hva man er ute efter da.. om det er en handletur i byen, eller ren transport. parkerte i parkeringshuset ved konserthuset der.. kostet 110 kr for 200 min! Jeg tror det mest fornuftige er å parkere i en eller annen rolig villavei/bygate relativt tett på sentrum (som du forøvrig nevner Håkon). Det er ganske stille i området rundt Munkedamsveien/Observatorie Terrasse (like ved Oslo Handelsgym og den amerikanske ambassaden) ...og det tar derfra kun 5-10 minutter å gå inn til f.eks Karl Johansgate...
haakon Skrevet Februar 5, 2006 Skrevet Februar 5, 2006 Joda...man kan bevege seg rundt i Oslo pr. Trikk/T-bane, men man går f.eks ikke fra Skøyen til Tøyen... ehhh da tar man vel 20bussen fra skøyen til tøyen da? er foresten både betal og gratis parkering ved galgeberg (bussholdepl til 20/67) og da kommer det busser ,1min gange unna, ned til oslo S hvert 5min. kan også finne parkering i sentrum,men vanskelighetsgraden kommer veldig ann på tid på døgnet og hvor godt man har satt seg inn i parkeringsreglene. ps skal du kjøre kollektivt så kjøp billetten før du reiser på narvesen,7/11,deluca el så sparer du noen kroner
Bimmern Skrevet Februar 5, 2006 Skrevet Februar 5, 2006 Du kan låne garasjen min Men det er ett stykke unna sentrum da. Da må du ta t-bane etc for å komme deg til sentrum. Men tryggere sted finner du ikke
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå