Gå til innhold

Anbefalte innlegg

  • Svar 32
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet

Skulle vel ha blåst den der lett med 325'en min!! 8-[

Jaja, er vel lov å leve i troen [-o<:D

Gikk som ei kule den der ja! Skulle gjort mye rart for en lang prøvetur i den der ja. Lurer på hvor lang tid den hadde brukt fra stavanger til oslo?? :-k

Skrevet

E36 M3 GTR er en artig modell i likhet med E46 M3 GTR, men hvorfor den harry musikken i filmen ? ...det er jo motorlyden som er interessant... :?

Skrevet

Det er ikke en GTR, det er en Georg Plasa sin 320 med Judd KV 675 motor. Det er en 3,4l V8 på 550 hk ved sinnsyke 10200 o/min!!

Bilen veier kun 895 kg, så her går det unna!

6 trinns sekvensiell kasse forøvrig.

Skrevet
Feite den der gikk bra.. skulle likt å tatt meg en tur bergen- oslo t/r me den ja :)

Med tanke på norsk veistandard, så hadde du ikke kommet fem meter engang med den bakkeklaringen der.

Ser ut som en helt normal landevei på filmen. Jeg har ALDRI sett noen slike landeveier i norge hvor man kan kjøre med en slik bil (vet at det ikke er i norge denne filmen er laget, men tenkte på den generelt dårlige veistandarden)

Skrevet

Tja... du kan jo begynne å photoshoppe på en E30 eller få noen andre til å gjøre det, så kunne det jo vært morsomt å se hvordan "drømme E30 M3 GTR`ene" til folk blir seende ut! :P

Skrevet
Det er ikke en GTR, det er en Georg Plasa sin 320 med Judd KV 675 motor. Det er en 3,4l V8 på 550 hk ved sinnsyke 10200 o/min!!

Bilen veier kun 895 kg, så her går det unna!

6 trinns sekvensiell kasse forøvrig.

Man lærer heldigvis noe nytt hver dag... :D ...har du forøvrig en link til en eller annen informativ side ? .... 8)

Skrevet
E36 M3 GTR er en artig modell i likhet med E46 M3 GTR, men hvorfor den harry musikken i filmen ? ...det er jo motorlyden som er interessant... :?

http://www.318is.de/stephan/plasa/Plasa_slw05.wmv

http://www.318is.de/stephan/plasa/Plasa_agatha05.wmv

http://www.318is.de/stephan/plasa/Plasa_mick05.wmv

shv har rett ang. at det ikke er en GTR! Her er litt tilleggsspecs til det han kom med, på tysk desverre:

Motor: Judd KV 675,

Getriebe: Hewland SGT-S , 6-Gang sequentiell , unter Volllast schaltbar , mit Mega-Line Lenkradschaltung;

Kupplung: 3-Scheiben Carbon , 5.5 Zoll , Sachs

Kardanwelle: CTG TORQline, 1-teilig , Carbon,

Differential: Aluminium mit Drexler - Lamellensperre

Fahrwerk: Mc Pherson Federbeine VA,

Zentrallenker HA, KW - Suspensions, 3-fach leistungsverstellbare Stoßdämpfer v. u. h., einstellbare Stabis v. u. h., Aufhängungsteile Magnesium, Zentralverschluß - Wellen Titan

Bremsen: 6-Kolben AP-Sättel VA mit 360 x 24 Sicom Carbonceramic-Bremsscheiben, 4-Kolben AP-Sättel HA mit 304 x 25 Stahl-Bremsscheiben HA, Teves 4-Kanal Renn - ABS,

Räder: 10 und 10.5 x 18 einteilige BBS-Magnesium-Schmiederäder mit Reifen Dunlop 250/640R18 v. und 280/650R18 h.

Karosserieteile: Carbon-Sandwich, Flossmann-Design

Aero-Daten: Cw-Wert 0.36 bis 0.51, CL-Wert 0.396 bis 0.829, je nach Set-Up

Elektronik: Motec M 800 Motormanagement mit Traktionskontrolle, Launchcontrol, Motec Datenaufzeichnung mit Display

Schmierstoffe: Castrol

Sitz: König RSL 3000 , Kohle-Kevlar

Skrevet

shv har rett ang. at det ikke er en GTR! Her er litt tilleggsspecs til det han kom med, på tysk desverre

Mange takk Gunnar... :D ...dette er jo en racingmaskin (som går noe inn i granskauen), men f.eks S50B32 motoren blir liksom litt tam når vi ser og hører denne Judd V8 maskinen... :lol:

Og for alle felg-fetichister... 18" smidde BBS magnesiumfelger med hhv. 250/640R18 dekk foran og 280/650R18 dekk bak holder i lange baner på E36... :lol:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...