Gå til innhold

Problemer med bilstereo løsning E36.


Anbefalte innlegg

Hei

Har tatt ut orginal høytalerene fra hattehyllen, slike små høytalere som er i en boks som er festet underifra. Noen som har det samme? Det er hvertfall 2 hull helt i hjørnene på hattehyllen så jeg må få tettet det på en eller annen måte. Har også lvurdert komponentsett men hvordan skal jeg sette inn høytalere framme? Er 1 diskant i døren, også er det en høytaler nede med bena. Dette blir vell dårlig om jeg bytter ut de som er med bena? Vil gjerne høre hvordan andre med samme typen bil har gjort det :) Jeg trenger TIPS;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan du ikke bare sette inn nye høytalere i dem boksene å sette dem tilbake da?

Bare å bytte ut dem forran og sette diskanten oppe og mellomtonen nede i døren. Bare pass på å sett diskanten på noen -db. Så slipper den å bli så markant.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

de boksene er utrolig små, må ut med mange høvdinger for å få noe "bra" som er så smått. Må eventuelt lage ei plate under høytalerene for å dekke hullet. Skal det ikke være et basselement framme om jeg kjøper komponent? Er det kun sub'en som skal ta seg av det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

de boksene er utrolig små, må ut med mange høvdinger for å få noe "bra" som er så smått. Må eventuelt lage ei plate under høytalerene for å dekke hullet. Skal det ikke være et basselement framme om jeg kjøper komponent? Er det kun sub'en som skal ta seg av det?

Dropp høytalerene bak. Kjør ett skikkelig kompsett forran. 2veis sett består av dome/diskant og mellomtone. Det som kommer under der av frekvenser skal subben ta seg av. Altså det som er under 60-80Hz ca.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dropp høytalerene bak. Kjør ett skikkelig kompsett forran. 2veis sett består av dome/diskant og mellomtone. Det som kommer under der av frekvenser skal subben ta seg av. Altså det som er under 60-80Hz ca.

Ja, det jeg har hatt ønske om alltid, men har sett litt mørkt på det siden de gamle høytalerene er nede med pedalene, kommer lyden skikkelig fram da da? Hva er et "skikkelig" komp. sett? Hva må jeg ut med?:P Om vi ser bort i fra spiller ja.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg installerte noen Pioneer 120w toveis nede ved benene hos meg, og undermonterte (fikk kjøpte en ny boks som var litt større) Pioneer 6x9" 330watt hos meg i hattehyllen. Blir grei lyd av det.

Ser helt clean ut på overflaten i hattehyllen, og er montert på samme måte som originalhøytalerboksen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg installerte noen Pioneer 120w toveis nede ved benene hos meg, og undermonterte (fikk kjøpte en ny boks som var litt større) Pioneer 6x9" 330watt hos meg i hattehyllen. Blir grei lyd av det.

Ser helt clean ut på overflaten i hattehyllen, og er montert på samme måte som originalhøytalerboksen.

Tror du at du kunne tatt noen bilder? Er ikke hullet i "karroseriet" som ligger under plasthyllen for lite ? Måtte du ikke skjære ut mer? Høytaleren kommer jo da også langt nede i hullet, så jeg skulle tro lyden ble litt svekket da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg blir uansett "slått ned" av disse hardbarka Audioforhandlerne her når jeg drar frem hvordan jeg har det hattehyllen, men jeg er ola mann i gata, og øret mitt er ikke et levende oscilloskop. ;) Jeg syntes ihvertfall det høres bra ut.

Her er ihvertfall min løsning:

Photo-0149.jpg

Photo-0148.jpg

Photo-0147.jpg

Photo-0146.jpg

Photo-0145.jpg

Photo-0144.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

se der ja ;) så lenge man ikke er en superduper lyd freak så hører man nok ikke særlig forskjell. Men det ser jo også litt penere ut om man får elementet på topp spør du meg. Kan være jeg tar å skjærer ut litt å får lagt elementet helt på topp, men da har jeg problemet med at det er skjært ut en firkant i hattehyllen så elementet ikke dekker hele hullet. Alternativet kan være å lage ei lita plate under å trekke den med stoff. Noen meninger før jeg setter i gang å sage ut?:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du vil -IKKE- få noen god respons her på å sage i hattehyllen. Dessuten:

Det er folk med Hyundai Ponny som sager hull i hattehyller og evt har elementet slik at det er i glaningen for gud og hvermann (syntes jeg).

Du kan nesten heller like godt la bilen stå ulåst og henge en lapp: "Værsegod! Stjel anlegget mitt. Du ser jo at jeg har anlegg! Bare titt i hattehyllen!"

:roll:

Det ser -mye- bedre ut når man ikke ser elementet. En mye bedre clean look.

Er også flere her på forumet som har kjøpt biler hvor en vattnisse har prøvd å skjære i hattehyllen. Dette SENKER bilens verdi, hvis man treffer på en normal BMW-kjøper.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe, skjønner tegningen ;) men hva kan man ellers gjøre om man ikke får plass i de orginale hullene? De boksene med meg er mye større forresten. De er lengre, og hele elementet må gå ned i. Har du fjernet deler av kassen kanskje? Jeg er på jobb nå, så får ikke sett nærmere på den ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har montert høytalere i sparkepanelet nede, og diskanter oppå dashbordet..funker som bare det..

har tatt vekk høytalerne i hattehyllen for å få frem subben..

Må bare stille ned diskant db nå.. litt mye.. :)

okey, er det jeg lurer helst på å gjøre selv også, siden jeg har lest at det er det som er tingen. Hva vil en "ok" slik pakke koste? Hvorfor tok du vekk høytalerene ? for å få mer lyd fram? også bare la du dekselet på topp?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøpte dem på bilradiospesialisten.no. :)

De er ikke i shoppen deres på nettet, så du må enten sende en mail eller ringe dem.

takker, da vet jeg det, får se hva jeg bestemmer meg for ang. høytalere framme eller bak. 8)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...