jødahl Skrevet Februar 9, 2006 Skrevet Februar 9, 2006 Dette gjelder en 92 E36 318is. Jeg merket i går at bilen begynte å gå dårlig på tomgang når bilen var varm. Mens når den var kald virket det som den gikk rent og fint. Jeg trodde kanskje jeg hadde lite batteri eller noe, men når jeg skulle starte bilen noen timer etterpå ville den ikke starte. Eller, bilen startet i 0.5 sekunder og ga ingen respons på gassen og stoppet med en gang. Jeg har sjekket at ikke gasswieren har hengt seg og jeg har sjekket at ikke luftfilteret var tett. Men så lurte jeg på om det kanskje kunne være bensinpumpa som var gått? I og med at den gikk fint når den var kald, for da gir vel automatchoken litt ekstra bensin? Men er det andre ting jeg kunne sjekket?
ChrZZ Skrevet Februar 9, 2006 Skrevet Februar 9, 2006 Når den døde slik, var det i det hele tatt mulig å gi den gass? Turtallet responderte på det? Døde den så når du ikke gav gass igjen (når den i teorien skal stabiliserere seg på tomgang)?
eriklepe Skrevet Februar 9, 2006 Skrevet Februar 9, 2006 høres veldig ut som et bensintilførselproblem. Er det matepumpe i tank på denne også?
Evopower Skrevet Februar 9, 2006 Skrevet Februar 9, 2006 Dy får sjekke om bensinpompa spyr ut bensin når du slår på tenningen. Jeg hadde en gang en løs slange på innsuget, da gikk bilen i 1 sekund og stoppet. Du kan jo sjekke etter løse slanger også..
oddis Skrevet Februar 9, 2006 Skrevet Februar 9, 2006 Løse vakumslanger på innsug fører til at den slokner under ca 2000rpm. Bare å begynne å feilsøke.
SteffenK Skrevet Februar 9, 2006 Skrevet Februar 9, 2006 Hvis du finner ut at det er noe med bensinpumpa, så har vi fått bensinpumper til BMW på Biltema nå, koster 449,-
mAZE Skrevet Februar 9, 2006 Skrevet Februar 9, 2006 Hører man ikke pumpa når man bare setter på tenninga a? Så om du ikke hører noe så er den defekt. Eller er det ikke slik på BMW? Har faktisk aldri tenkt over det.
Hakon Skrevet Februar 9, 2006 Skrevet Februar 9, 2006 sjekk sikringen til bensinpumpen... jeg har egentlig ikke peil, men det var akkurat dette som var symptomet og løsningen på en E32 som stoppet på samme måte... why not..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå