thomkleven Skrevet Februar 9, 2006 Share Skrevet Februar 9, 2006 Hmmmm... Har en 316 for hånd, vurderer å kjøpe denne, og få tak i E30 6'er maskin. Dette bør vel passe greit om hverandre? E21 er jo en rå bil! Hehe. Denne er original. hvis man ser bort fra at det mangler en del stål.. Men sveiseapparat er en fin ting! Kappe fjærer og en fin farge, samt stor motor i denne bilen bør bli bra. Skal prøve å få tak i bilderav prosjekt. Og penger.. Hehe. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mEhE Skrevet Februar 9, 2006 Share Skrevet Februar 9, 2006 kappe fjærer? hahaha... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mAZE Skrevet Februar 9, 2006 Share Skrevet Februar 9, 2006 Og det er sikkert nn 315? Eller var det 316 av e21 også? Og ja, kappe fjærer.. Hmm. Ett slikt prosjekt forlanger senkefjærer og dempere gitt. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Saltkjelen Skrevet Februar 9, 2006 Share Skrevet Februar 9, 2006 E21 ble levert som 315 fra 1981-1983 (1.6L 75hk) og 316 fra 1975-1979 (1.6L 90HK) ble levert, så det finns både E21 315 og 316. i 1980 ble 316 oppgradert med en 1.8 liters motor på 90HK. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hylland Skrevet Februar 11, 2006 Share Skrevet Februar 11, 2006 Kongekult... Kappe fjærer.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lien Skrevet Februar 11, 2006 Share Skrevet Februar 11, 2006 Kappe fjærer står det ikke respekt av! Farlig er det også! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bimmerlars Skrevet Februar 11, 2006 Share Skrevet Februar 11, 2006 Prosjektet hørtes bra ut, bare du bytter ut "kappe fjærer" med "kjøpe senkesett" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mAZE Skrevet Februar 11, 2006 Share Skrevet Februar 11, 2006 Og en ting til, større motor - bedre bremser.. Dette er en fordel å snu på.. Bedre bremser - Større motor.. Mange som glemmer bremsene. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
thomkleven Skrevet Februar 13, 2006 Forfatter Share Skrevet Februar 13, 2006 Større bremser er selvskrevet! Og ja, dette er en 316 fra 1977, veteran neste år.. 90hk? Det kan vel ikke være så mye i denne gamle forgassermaskinen? Kappe fjærer er nødløsning pga. økonomi. Er jo så vidt jeg har råd til kappeskive... Hehe. Noen som kan si meg hva et senkesett vil koste meg til denne bilen da? Og noen som har noen form for koblingsskjema for e30 motor? Tror det blir 2 liter, men er ikke helt sikker. Bør gå greit å få godkjent, med understell fra E21 323. Denne kom vel med 148hk, så havner under det. (Original effekt, selvfølgelig) Her følger noen bilder av det jeg har å gå ut i fra. Går bare å venter på vår-bonusen på jobb, så jeg kan få kjøpt inn bilen. Står jo bare der og ruster vekk. Er i grunnen nokså fin for rust utvendig. Men tror det er en god del rust under bilen. Har ikke noen mulighet for å komme meg under å se. Men alt kan fikses med litt sveis! Hvordan ser det ut? Bør være et greit objekt! Åsså så billig å forsikre/holde på veien. (Hvis den i det hele tatt blir godkjent) Hehe. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jørn_318i Skrevet Februar 13, 2006 Share Skrevet Februar 13, 2006 hvor mye må du ut med for en sånn bil da? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mEhE Skrevet Februar 13, 2006 Share Skrevet Februar 13, 2006 jeg har koblingskjema om du vil ha..men må vite til hvilken motor først og fremst! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
propan Skrevet Februar 13, 2006 Share Skrevet Februar 13, 2006 Søk på autopower.se Der er det en how to fra k-elektronic til motronic som er nesten likt l-jetronic. Skjønnte du noe av det..hehe Jeg har ett gammelt Jamex sett til deg for 500 spenn du kan få. Bosch senkesetta er ikke å anbefale da de fort detter av.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
thomkleven Skrevet Februar 13, 2006 Forfatter Share Skrevet Februar 13, 2006 Må ut med 1300- 1500 for bilen... Og regner med jeg må ut med ca. 1500 for 320i maskin, '84. Ja, hvis du har koblingskjema, hadde det vært greit om du gadd å sende! Propan, jeg tar kontakt etter at bilen er handlet inn og gått over. Hørtes greit ut d, men må få bilen i land, og stabilisere økonomi litt... Takker for all hjelp K-Jetronic er systemet som blir brukt på forgassermaskinen som står i, og Motronic på tidligere M20 maskiner, eller?.. Er dette vanskelig å koble om, og hvordan vil dette påvirke speedometer etc.? Huff blir mye arbeid, men ser ut som et bra utgangspunkt, starter ikke grunnet en liten tur i bekken av forrige eier. Og har tidligere hatt litt gasser-problemer. Men er jo rusta som er det verste. Hadde vært fint om den var like fin under som på utsiden. Er ikke mye rust der... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
propan Skrevet Februar 13, 2006 Share Skrevet Februar 13, 2006 Du må bytte turteller også,fra firer til sekser. Speedometer vet jeg ærlig talt ikke om er nødvendig,men få tak i komplett til 320 eller 323i så er du i boks. Du må fikse retur på bensin,bremser,fjærben til sekser,kasse,mellomaksel,diff,radiator,ekspansjonstank,motorfester etc etc,du burde få tak i en 320 sekser delebil,eller best 323i hvis du vil ha bremsene også. -K-Jetronic er fra 323i e21-mekanisk innsprut. -Motronic 325,1986- -L-jetronic 320i/323i 1983-1987 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Pedi Skrevet Februar 14, 2006 Share Skrevet Februar 14, 2006 Travers foran må også byttes, da det er forskjell på 4er og 6er.. Og btw... Det er 143 hk i 323i. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå