jcvold Skrevet Februar 9, 2006 Share Skrevet Februar 9, 2006 driver å leter etter en e46 320, så ser jeg at enkelte kan skilte med at de har Steptronic gir.er dette tilfelle,eller har de bare vanlig automatgir? eller ble e46 levert med steptronic? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
maxmix Skrevet Februar 10, 2006 Share Skrevet Februar 10, 2006 driver å leter etter en e46 320, så ser jeg at enkelte kan skilte med at de har Steptronic gir.er dette tilfelle,eller har de bare vanlig automatgir? eller ble e46 levert med steptronic? de ble levert med steptronic ja. vet ikke om det finnes auto uten step, men det innes iallefall på e46b har det selv og liker den kasse helt greit Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jcvold Skrevet Februar 10, 2006 Forfatter Share Skrevet Februar 10, 2006 kult.er det giring på rattet,eller staken? da kan du enten gire "manuelt" eller kjøre Automat? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SteffenM2 Skrevet Februar 10, 2006 Share Skrevet Februar 10, 2006 kult.er det giring på rattet,eller staken? da kan du enten gire "manuelt" eller kjøre Automat? Staken kom litt galt inn her tror jeg.. Men steptronic er vell noe knupper på rattet vel? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Truls 87 Skrevet Februar 10, 2006 Share Skrevet Februar 10, 2006 Det er nok snakk om giring med spaken.. Uten at jeg skal si meg helt sikker så er det vel bare smgkassa som har giring på rattet i E46. Og denne kassa får man vel ikke på en 320. Steptronic aktiverer man ved å dra spaken mot venstre når den står i drive og dytte den enten fram eller tilbake for at den skal gå over i manuellt program. Da veksler man høyere gir ved å dytte den fram og lavere ved å trekke den bakover. (tror giringa ble motsatt etter 2003 eller noe, framover=lavere gir og bakover=høyere gir) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
maxmix Skrevet Februar 10, 2006 Share Skrevet Februar 10, 2006 Det er nok snakk om giring med spaken.. Uten at jeg skal si meg helt sikker så er det vel bare smgkassa som har giring på rattet i E46. Og denne kassa får man vel ikke på en 320. Steptronic aktiverer man ved å dra spaken mot venstre når den står i drive og dytte den enten fram eller tilbake for at den skal gå over i manuellt program. Da veksler man høyere gir ved å dytte den fram og lavere ved å trekke den bakover. (tror giringa ble motsatt etter 2003 eller noe, framover=lavere gir og bakover=høyere gir) dette stemmer 100% på min 99e46 girer jeg ned bakover og ram oppover! MEN DET FINNES HÅP: smg retroit kit kan bestilles for og montere på steptronic kassa for og å f1 giring på rattet. da mp man ha et m3 smg ratt som koster litt, og et tilkoblingskit.. koster 1700 dollar, inkl rattet og ny airbag, men kan og bestilles uten ratt/airbag osv. http://www.bmw-paddleshift-retro.com/ kombinert med "dinan transmission software" så blir giringa vistnok raskere, ikke smg2 raskt , men merkbart raskere. spennende har veeeeldi lyst på selv ja ") Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TrondK Skrevet Februar 10, 2006 Share Skrevet Februar 10, 2006 jeg har 2002 mod E46 med steptronic og der girer jeg ned til et lavere gir når jeg dytter den fremover og girer oppover til et høyere gir når jeg drar den bakover... Staken dras mot venstre når den står i drive og går da over til SD altså sportsdrive med lenger utveksling. Derifra kan man vippe den frem eller tilbake for å gire. Jeg digger den girkassa... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Saltkjelen Skrevet Februar 10, 2006 Share Skrevet Februar 10, 2006 Steptronic er giring med girspaken (på min bakover +, framover -), SMG er giring på rattet. Setter den først i D, er jeg ikke fornøyd vipper jeg den over i S. da står den i sport, men jeg kan videre velge da om jeg vil dytte den opp eller ned. da er manuell koblet inn. morsomt, men ikke noe jeg bruker til daglig. bruker den i oppoverbakker da motoren girer senere enn vanlig. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ole@Automote Skrevet Februar 10, 2006 Share Skrevet Februar 10, 2006 Det er vel bare en vanlig Automat med alternativ manuell styring, eller er jeg helt på vidda?? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TrondK Skrevet Februar 11, 2006 Share Skrevet Februar 11, 2006 Steptronic er giring med girspaken (på min bakover +, framover -), SMG er giring på rattet.Setter den først i D, er jeg ikke fornøyd vipper jeg den over i S. da står den i sport, men jeg kan videre velge da om jeg vil dytte den opp eller ned. da er manuell koblet inn. morsomt, men ikke noe jeg bruker til daglig. bruker den i oppoverbakker da motoren girer senere enn vanlig. Nei daglig bruk er det ikke til. Husker det var veldig morsomt de to-tre første ukene etter at jeg hadde fått den. Da var det mye steptronic, men etterhvert blir det mye D for min del, hvis ikke man skal leke litt da. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Feldwebel Jensen Skrevet Februar 11, 2006 Share Skrevet Februar 11, 2006 SMG er et helt annet system enn bare å skifte gir på automatkassa manuelt. SMG er samme som de bruker i F1 f.eks og WRC, Steptronic er bare en litt bedre måte å overstyre automatkassa på. Får man SMG kasse i noe annet enn M3 og M5 egentlig? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Saltkjelen Skrevet Februar 11, 2006 Share Skrevet Februar 11, 2006 ja, man får SMG i andre biler enn M3, M5 og M6. jeg vet at man kunne få SMG girkasse på 545i. regner med at man nå kan få det på både 540i og 550i. også fikk man vel SMG på 645ci, men den er jo utgått, så regner med at man får den på 650ci. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Feldwebel Jensen Skrevet Februar 11, 2006 Share Skrevet Februar 11, 2006 T.A.S. veit du om det er mulig å kjøre SMG-kassa i automatmodus, eller må man gire manuelt uansett? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Saltkjelen Skrevet Februar 11, 2006 Share Skrevet Februar 11, 2006 jeg mener bestemt at man kan kjøre SMG-kassa i automatmodus. mener å ha lest det en plass. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
maxmix Skrevet Februar 11, 2006 Share Skrevet Februar 11, 2006 jeg mener bestemt at man kan kjøre SMG-kassa i automatmodus. mener å ha lest det en plass. helt korrekt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå