Gå til innhold

Oppfordring

Share

Anbefalte innlegg

• Svar 31
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Eg bruke nesten aldri bilbelte vist eg kjøyre rundt i 30 sona.

hvis du kræsjer i noe stillestående(fjellvegg etc) i 30km/h er det nok til og skape store indre skader og brudd. kræsj front mot front i 30km/h tilsvarer et trykk på 10tonn.. så anbefaler deg og revurdere litt....

og tviler sterkt på at du eller alle andre i trafikken til en hver tid ikke kjører fortere enn 30km/h der det er 30-sone..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff, det der var skikkelig stygt! Jeg bruker alltid bilbelte selv, det har reddet meg en gang. Det har utrolig mye å si om man har det eller ikke, og man bruker ikke mange kaloriene på å feste beltet.

Jeg har den uvanen at jeg alltid rygger først, så tar på meg beltet. Noen andre? :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg bruke nesten aldri bilbelte vist eg kjøyre rundt i 30 sona.

hvis du kræsjer i noe stillestående(fjellvegg etc) i 30km/h er det nok til og skape store indre skader og brudd. kræsj front mot front i 30km/h tilsvarer et trykk på 10tonn.. så anbefaler deg og revurdere litt....

og tviler sterkt på at du eller alle andre i trafikken til en hver tid ikke kjører fortere enn 30km/h der det er 30-sone..

Sant nok.. Men her er det snakk om "råne" ruta i sentrum om kveldene. Det finst sef folk som kjøyre litt fortere enn det, men det høyre skjeldigheitane til.

Trefte ein vegg i 30 km/t med gamle bilen min, vart berre eit lite bump. Men bilen var rammeskeiv og j**** (var ein vw jetta)..

Men for all del, "pinglestroppen" redder liv! Og eg bruker den altid om vinteren!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

synes også den reklamen der er utrolig bra.. har alltid tenkt, bra det var en golf :lol: men fra spøk, er egentlig veldig lite flink til å bruke det, glemmer det liksom, men har skjerpet meg i det siste. håper jeg får det som vane før det skjer noe..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke planlagt å krasje, så jeg bruker ikke seler av den grunn. MEN jeg bruker seler fordi at jeg ikke vet hva tulling som har tenkt å bruke mitt veivalg, på samme tid som meg 8)

Til deg som kun bruker over 30km/t. Jeg så en stillestående bil som hadde blitt truffet i fronten på "stripa" for en del år siden. Han stod og ventet i avkjørselen.

Nå skal det nevnes at den andre bilen hadde holdt jernet nede i ca.km, så hastigheten var HØY.

De som satt i framsetet hadde seler, og spesielt passasjeren fikk en fæl hodeskade, hu fjernet frontruta. Mens han som satt i baksetet landet på asfalten etter å ha passert de i framsetet. Og denne bilen stod stille. Kanskje litt feil å dra denne historien inn, siden han som fløg ut, kun hadde "sykkelveltskader". Rimelig heldig kan man si.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...