Aracna Skrevet Februar 10, 2006 Share Skrevet Februar 10, 2006 Beklager ny tråd ang. dette emnet. Men jeg bare må få ting klart her. Jeg skal bytte alle fjærer og dempere på min Coupe. Det jeg lurer på er om noen kan ramse opp hvilke deler som er lurt å skifte ut når jeg først har tenkt å bytte alt av dempere på fjærer på bilen? Det er sikkert fler deler som kan byttes i samme slangen, jeg vet bare ikke hvilke deler. Kom gjerne med tips også! Jeg regner med at ting ikke har blitt skiftet på en stund for å si det sånn Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kjetil Sømme Skrevet Februar 10, 2006 Share Skrevet Februar 10, 2006 Du bør bytte demperforingene bak. Bestill de som sitter på E46 cab, se holder mye lenger og gir ingen ulemper. Koster det samme som de slappe festene som bilen din har originalt. Du kan for sikkerhetskyld også bytte fjærbeinslagere foran også (de som sitter øverst på fjær og demper foran). De er nok modne for utskifting snart. Her bruker man de som passer til 320i E36 (ingen grunn til å bruke andre type deler her). Du kan også ta en titt på gummibitene som bakfjæra sitter i, det kan være at de har egynt å gå i oppløsning, men det er sjelden. De koster ikke rare pengene uansett. Pass på at fjærbeinet foran blir satt inn riktig vei når du monterer det nye. Lykke til. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hagenisse Skrevet Februar 10, 2006 Share Skrevet Februar 10, 2006 Enig. Bytt alt sammen, smådelene koster lite uansett. Ang. fjærbeinslagrene foran.. Min bil var bare trillet ca 110.000, men bytte av disse gjorde det til en ny bil over dumper, langt mindre brutalt. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bimmerdude Skrevet Februar 10, 2006 Share Skrevet Februar 10, 2006 Bør også få nye låsebolter og muttere eller ta på locktite. Men er vel best å bytte de. Er kjipt når slikt løsner i 150 km/t. Snakker ikke om låsebolter til hjulene nå altså. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kjetil Sømme Skrevet Februar 10, 2006 Share Skrevet Februar 10, 2006 Bør også få nye låsebolter og muttere eller ta på locktite. Men er vel best å bytte de. Er kjipt når slikt løsner i 150 km/t. Snakker ikke om låsebolter til hjulene nå altså. Hvilke bolter snakker du om da? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Aracna Skrevet Februar 10, 2006 Forfatter Share Skrevet Februar 10, 2006 Bør også få nye låsebolter og muttere eller ta på locktite. Men er vel best å bytte de. Er kjipt når slikt løsner i 150 km/t. Snakker ikke om låsebolter til hjulene nå altså. Nye bolter sier du? Jeg jobber på en plass der bolter ikke er noe problem, men hva er dimmensjonen på disse boltene da? Syrefaste bolter er vel heller ikke å forakte tenker jeg? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jan e34 Skrevet Februar 10, 2006 Share Skrevet Februar 10, 2006 Du bør bytte demperforingene bak. Bestill de som sitter på E46 cab, se holder mye lenger og gir ingen ulemper. Koster det samme som de slappe festene som bilen din har originalt. Du kan for sikkerhetskyld også bytte fjærbeinslagere foran også (de som sitter øverst på fjær og demper foran). De er nok modne for utskifting snart. Her bruker man de som passer til 320i E36 (ingen grunn til å bruke andre type deler her). Du kan også ta en titt på gummibitene som bakfjæra sitter i, det kan være at de har egynt å gå i oppløsning, men det er sjelden. De koster ikke rare pengene uansett.Pass på at fjærbeinet foran blir satt inn riktig vei når du monterer det nye. Lykke til. Hvilket delenr i ETK er det på demperforingene bak til e46 cab? Er litt usikker på hvilken del det er. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kjetil Sømme Skrevet Februar 10, 2006 Share Skrevet Februar 10, 2006 Hvilket delenr i ETK er det på demperforingene bak til e46 cab? Er litt usikker på hvilken del det er. Sjekk del 7 på http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=BL91&mospid=47621&btnr=33_1025&hg=33&fg=45 33504035931 eller 33526754096 Det er samme del til E46 cab og E46 M3. Kjøp gjerne et par pakninger også (nummer 9). Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
^B^M^W^ Skrevet Februar 10, 2006 Share Skrevet Februar 10, 2006 Bør også få nye låsebolter og muttere eller ta på locktite. Men er vel best å bytte de. Er kjipt når slikt løsner i 150 km/t. Snakker ikke om låsebolter til hjulene nå altså. Hvilke bolter snakker du om da? Er del 2 her til bakdempern. Altså M12X1,5X60 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bimmerdude Skrevet Februar 10, 2006 Share Skrevet Februar 10, 2006 Jepp den bolten der f eks. Men du må kjøpe hos BMW for det må være sånn "maling" som låser dem. De koster nesten ingen ting. Alle bolter og muttere som løsnes skal egentlig skiftes! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bimmerdude Skrevet Februar 10, 2006 Share Skrevet Februar 10, 2006 Bør også få nye låsebolter og muttere eller ta på locktite. Men er vel best å bytte de. Er kjipt når slikt løsner i 150 km/t. Snakker ikke om låsebolter til hjulene nå altså. Hvilke bolter snakker du om da? Tuller du eller? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
eriklepe Skrevet Februar 10, 2006 Share Skrevet Februar 10, 2006 Bør også få nye låsebolter og muttere eller ta på locktite. Men er vel best å bytte de. Er kjipt når slikt løsner i 150 km/t. Snakker ikke om låsebolter til hjulene nå altså. Hvilke bolter snakker du om da? Tuller du eller? litt usikker på hvilke bolter du mener jeg også. Og når jeg tenker meg om har jeg aldri hørt om låsebolt låsemutter derimot.... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bimmerdude Skrevet Februar 10, 2006 Share Skrevet Februar 10, 2006 Det heter kanskje ikke låsebolter hehe.. men dere skjønner hva jeg mener .. er sånn "locking compound" på de... http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... g=31&fg=10 nr 3 på tegningen her f eks... viktig å skifte... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kjetil Sømme Skrevet Februar 10, 2006 Share Skrevet Februar 10, 2006 Det heter kanskje ikke låsebolter hehe.. men dere skjønner hva jeg mener .. er sånn "locking compound" på de... http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... g=31&fg=10 nr 3 på tegningen her f eks... viktig å skifte... Tror det er helt vanlige bolter, men jeg skal sjekke med TIS og Bentley-manualen når jeg får somla meg ut i garasjen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
John H Skrevet Februar 10, 2006 Share Skrevet Februar 10, 2006 Det heter kanskje ikke låsebolter hehe.. men dere skjønner hva jeg mener .. er sånn "locking compound" på de... http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... g=31&fg=10 nr 3 på tegningen her f eks... viktig å skifte... Det heter Locktite Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå