Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Beklager ny tråd ang. dette emnet. Men jeg bare må få ting klart her.

Jeg skal bytte alle fjærer og dempere på min Coupe. Det jeg lurer på er om noen kan ramse opp hvilke deler som er lurt å skifte ut når jeg først har tenkt å bytte alt av dempere på fjærer på bilen? Det er sikkert fler deler som kan byttes i samme slangen, jeg vet bare ikke hvilke deler.

Kom gjerne med tips også!

Jeg regner med at ting ikke har blitt skiftet på en stund for å si det sånn ;)

Skrevet

Du bør bytte demperforingene bak. Bestill de som sitter på E46 cab, se holder mye lenger og gir ingen ulemper. Koster det samme som de slappe festene som bilen din har originalt. Du kan for sikkerhetskyld også bytte fjærbeinslagere foran også (de som sitter øverst på fjær og demper foran). De er nok modne for utskifting snart. Her bruker man de som passer til 320i E36 (ingen grunn til å bruke andre type deler her). Du kan også ta en titt på gummibitene som bakfjæra sitter i, det kan være at de har egynt å gå i oppløsning, men det er sjelden. De koster ikke rare pengene uansett.

Pass på at fjærbeinet foran blir satt inn riktig vei når du monterer det nye. Lykke til.

Skrevet

Enig. Bytt alt sammen, smådelene koster lite uansett.

Ang. fjærbeinslagrene foran.. Min bil var bare trillet ca 110.000, men bytte av disse gjorde det til en ny bil over dumper, langt mindre brutalt.

Skrevet

Bør også få nye låsebolter og muttere eller ta på locktite. Men er vel best å bytte de. Er kjipt når slikt løsner i 150 km/t.

Snakker ikke om låsebolter til hjulene nå altså.

Skrevet
Bør også få nye låsebolter og muttere eller ta på locktite. Men er vel best å bytte de. Er kjipt når slikt løsner i 150 km/t.

Snakker ikke om låsebolter til hjulene nå altså.

Hvilke bolter snakker du om da?

Skrevet
Bør også få nye låsebolter og muttere eller ta på locktite. Men er vel best å bytte de. Er kjipt når slikt løsner i 150 km/t.

Snakker ikke om låsebolter til hjulene nå altså.

Nye bolter sier du? Jeg jobber på en plass der bolter ikke er noe problem, men hva er dimmensjonen på disse boltene da? Syrefaste bolter er vel heller ikke å forakte tenker jeg?

Skrevet
Du bør bytte demperforingene bak. Bestill de som sitter på E46 cab, se holder mye lenger og gir ingen ulemper. Koster det samme som de slappe festene som bilen din har originalt. Du kan for sikkerhetskyld også bytte fjærbeinslagere foran også (de som sitter øverst på fjær og demper foran). De er nok modne for utskifting snart. Her bruker man de som passer til 320i E36 (ingen grunn til å bruke andre type deler her). Du kan også ta en titt på gummibitene som bakfjæra sitter i, det kan være at de har egynt å gå i oppløsning, men det er sjelden. De koster ikke rare pengene uansett.

Pass på at fjærbeinet foran blir satt inn riktig vei når du monterer det nye. Lykke til.

Hvilket delenr i ETK er det på demperforingene bak til e46 cab? Er litt usikker på hvilken del det er.

Skrevet
Bør også få nye låsebolter og muttere eller ta på locktite. Men er vel best å bytte de. Er kjipt når slikt løsner i 150 km/t.

Snakker ikke om låsebolter til hjulene nå altså.

Hvilke bolter snakker du om da?

Er del 2 her til bakdempern. Altså M12X1,5X60 :wink:

Skrevet

Jepp den bolten der f eks.

Men du må kjøpe hos BMW for det må være sånn "maling" som låser dem. De koster nesten ingen ting.

Alle bolter og muttere som løsnes skal egentlig skiftes!

Skrevet
Bør også få nye låsebolter og muttere eller ta på locktite. Men er vel best å bytte de. Er kjipt når slikt løsner i 150 km/t.

Snakker ikke om låsebolter til hjulene nå altså.

Hvilke bolter snakker du om da?

Tuller du eller? :shock:

Skrevet
Bør også få nye låsebolter og muttere eller ta på locktite. Men er vel best å bytte de. Er kjipt når slikt løsner i 150 km/t.

Snakker ikke om låsebolter til hjulene nå altså.

Hvilke bolter snakker du om da?

Tuller du eller? :shock:

litt usikker på hvilke bolter du mener jeg også. Og når jeg tenker meg om har jeg aldri hørt om låsebolt :?: låsemutter derimot....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...