bimmerdude Skrevet Februar 10, 2006 Skrevet Februar 10, 2006 Tror det er helt vanlige bolter, men jeg skal sjekke med TIS og Bentley-manualen når jeg får somla meg ut i garasjen. Har drevet og skrudd mye understell og det er aldri vanlig bolter på sånne steder. Alltid noe låse smørje på de. Bytta fjærer i sommer og de boltene der var harde å skru ut. De på støtdemperne bak var derimot veldig løse å skru ut og de burde jeg ha skiftet for lenge siden.
bimmerdude Skrevet Februar 10, 2006 Skrevet Februar 10, 2006 Det heter Locktite Locktite er bare ett varemerke det. Tviler på at BMW bruker locktite. Er mange andre med tilsvarende produkter.
snes Skrevet Juni 16, 2007 Skrevet Juni 16, 2007 Du bør bytte demperforingene bak. Bestill de som sitter på E46 cab, se holder mye lenger og gir ingen ulemper. Koster det samme som de slappe festene som bilen din har originalt.Passer disse foringene på e36 sedan også? snes
snes Skrevet Juni 17, 2007 Skrevet Juni 17, 2007 Det er jo tross alt samme delen på M3 og Cab. takker boys!
Kjetil Sømme Skrevet Juni 17, 2007 Skrevet Juni 17, 2007 E46 cab-foringene til bakdempern passer på E30, E36 og E46. Ingen grunn til å bruke de dårligere orginalforingene. Omtrent samme pris om jeg ikke husker feil også.
BMWtotti Skrevet Juni 17, 2007 Skrevet Juni 17, 2007 Det heter kanskje ikke låsebolter hehe.. men dere skjønner hva jeg mener .. er sånn "locking compound" på de... http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... g=31&fg=10 nr 3 på tegningen her f eks... viktig å skifte... Er det VELDIG viktig å skifte disse. Jeg brukte bare de gamle som jeg gjorde rene. Samt dro til med riktig moment. Kommer bilen til å falle sammen?
Bjørn 320 Skrevet Juni 17, 2007 Skrevet Juni 17, 2007 Det heter Locktite Locktite er bare ett varemerke det. Tviler på at BMW bruker locktite. Er mange andre med tilsvarende produkter. I tillegg har Loctite ein heil drøss med ulike stoff. Reknar med det her er snakk om den væska som blir brukt til gjengelåsing...er forresten MILDT sagt eit helvete å løyse igjen, så ikkje ha på alt for mykje!!! Hadde nokon M24-boltar på jobben som var innsatt med litt for mykje av drittet...klarte såvidt å løyse dei med ein muttertrekkar som slår med ca. 4-5000 nm...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå