Trulsen Skrevet Februar 12, 2006 Forfatter Skrevet Februar 12, 2006 hmm, bare lurer, hva er vitsen på å forsikre bilen på mor/far din? du sparer jo ikke opp noen bonus, noe som resulterer i at forsikringen blir like dyr når du skal forsikre den på deg selv, som ofte ikke blir noen billig bil.. bjørnetjeneste som det så fint heter.. forsikre den på deg selv, og du har 70% bonus når du er 23 år, sett du tar lappen og kjøper bil når du er 18.. jeg betaler 10800 eller noe slikt i året, fordelt pr mnd, blir drøye 900 eller noe slikt, som er overkommelig.. når du er 18 å skal ha forsikring i gjensidige, må du ha 2 forsikringer til,(husker ikke i farten)for å få forsikring, de koster nesten ingen ting, men blir litt etter hvert, + ungdomstillegget på drøye 1000 lappen.. som du får igjen vist du har kjørt skadefritt til du er 23 tror jeg..vil anbefale en 320 fremfor en 325, selv om det frister noe jævelig, tro meg, går greit nokk for en 18 åring den første lille stunden du har den... Tror du får igjen de pengene når du er 25.. hatt lappen i 7 år sammenhengende og hatt 0 forsikringsskader. Tror og mener det va sånn. Men tror jeg går for en 320 fremfor en 325 ja;) Går greit nok. Er jo ikke verdensmester i trafikken. Selv om mange tror det:) Har selv en del kamerater som skal ha seg s2 eller 200sx nå når de blir 18. Er vell kansje ikke det lureste i verden da men.
jarli Skrevet Februar 12, 2006 Skrevet Februar 12, 2006 Jeg hadde 323i e30 som førstebil..325 er bedre (spesielt 88+), men den koster mer å kjøpe og forsikre.. Dessuten har 323i samme understell og bremser som 325i, den går ikke så mye dårligere heller (dersom tenningen er rett innstillt )
Trulsen Skrevet Februar 12, 2006 Forfatter Skrevet Februar 12, 2006 Jeg hadde 323i e30 som førstebil..325 er bedre (spesielt 88+), men den koster mer å kjøpe og forsikre..Dessuten har 323i samme understell og bremser som 325i, den går ikke så mye dårligere heller (dersom tenningen er rett innstillt ) Høres bra ut;) Men går nok for en 320. For se da om jeg finner en som er noe å ha Vet ikke om en dere her inne på forumet da?
Nisse Skrevet Februar 12, 2006 Skrevet Februar 12, 2006 gå for ein e30 320...det var førstebilen min.dyr nok og heilt grei førstebil som du kan lære deg på både vinter og sommer:)
jarli Skrevet Februar 12, 2006 Skrevet Februar 12, 2006 Jeg hadde 323i e30 som førstebil..325 er bedre (spesielt 88+), men den koster mer å kjøpe og forsikre..Dessuten har 323i samme understell og bremser som 325i, den går ikke så mye dårligere heller (dersom tenningen er rett innstillt ) Høres bra ut;) Men går nok for en 320. For se da om jeg finner en som er noe å ha Vet ikke om en dere her inne på forumet da? Ja det er ditt tap Men dersom du finner en 320i 88+, så skal jeg være mer enig 323i og 320i før 88, ligger jo ca. på samme prisnivå (eneste er at det er litt flere 320er)
Neonlars Skrevet Februar 12, 2006 Skrevet Februar 12, 2006 Fælt så mye folk har betalt i forsikring her då. Har forsikret min bil på min mor i Terra. Betaler 2600kr i året for ansvarsforsikring.. Er en E30 325i. På din mor ja.. sier vell seg selv.. Tenkte mer på en som skrev at han betalte 6000 kr når ha hadde den forsikret på en far. Er ingen vits i å begynne å spare bonus når jeg er 18 og skal forsikre 325 på meg, når jeg allikevel skal ha "billig forsikring bil" til høsten.. Tror ikke jeg hadde spart særlig mye bonus på det!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå