Gå til innhold

E 46 stereo


 Share

Anbefalte innlegg

Hei.

Ny her, med en nesten ny 316I Lifestyle.

Lurer litt på stereo, cd spilleren virker veldig "dårlig", følsom for riper som bare det, og lyden er langt under forventning.

Er det forsterkeren eller høyttalerne der er dårlige her ?

Tenker på å sette inn noen Focal høyttalere istedet for originale, går dette ?

Ville sette pris på tips med erfaringer....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei det er vel fleire her inne med erfaringer på dette området.

vist du kjøper et bra frontsett og en liten forsterker til og drive dette, så er det en god begynnelse, drive høytalerene med spilleren er ikkje noe bra utgangs punkt, er spilleren din dårlig er et sikkert en fordel og erstatte denne med noe bedre også. Kenwood har mangen bra spillere som ikkje koster skjorta.

Ka prisklasse du tenker på og vilke mål du har med anlegget er veldig interesant vist det skal vere muli og hjelpe deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så i en annen tråd at MDS havde forsterkere med denne spesielle koblingen slik at det bare var å bytte forsterker, men siden dette er min første E46 er jeg ikke helt sikker på egentlig hvad sitter i bilen av forsterkeri osv.

Vil helst ikke skifte BMW radioen, men eventuelt kanskje skifte til en annen BMW radio med cd hvis der findes bedre cd avspillere.

Skal sjekke litt andre tråder og se....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har nettopp innstallert ISO-AMP forsterker i bilen min. Fordi jeg og synes det var elendig lyd i bilen. Når jeg satte inn den forsterkeren, så vart det bedre lyd i bilen. Men det vil nok hjelpe med nye høytalere også.. Jeg skal ha Focal høytalere i bilen min etterhvert.. www.bassbrothers.no Han her kan sine saker. Holder til 5 min ifra meg.. Leverer til hele landet.. Og dette med at cd spilleren hakker, det gjør min også.. Kanskje vi skulle prøve å rense laseren?? :wink: Kanskje det hjelper? Er det ikke Alpine cd-spiller BMW har da? Alpine har jeg aldri vært fornøyd med :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har nettopp innstallert ISO-AMP forsterker i bilen min. Fordi jeg og synes det var elendig lyd i bilen. Når jeg satte inn den forsterkeren, så vart det bedre lyd i bilen. Men det vil nok hjelpe med nye høytalere også.. Jeg skal ha Focal høytalere i bilen min etterhvert.. www.bassbrothers.no Han her kan sine saker. Holder til 5 min ifra meg.. Leverer til hele landet.. Og dette med at cd spilleren hakker, det gjør min også.. Kanskje vi skulle prøve å rense laseren?? :wink: Kanskje det hjelper? Er det ikke Alpine cd-spiller BMW har da? Alpine har jeg aldri vært fornøyd med :)

har også tenkt litt på en iso-amp..

hvor plasserte du forsterkeren?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har også tenkt litt på en iso-amp..

hvor plasserte du forsterkeren?

Du kan plassere den bak hanskerommet ved å demontere det. Der er god plass. Men jeg har sånn handsfree telefon opplegg på bilen, og då var der så masse ledninger og dill dall... Så den vart plassert under Førarsetet.. Lur plass det og visst man ikke vil demontere dashbordet :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var tenkt på og montere forsterker i biln min. Og var derfor innom bilstereospesialisten. Og de anbefalt meg ikke og montere forsterker under setet i bilen. Var visst ikke særli lurt med tanke på fukt. Hvor får man kjpt en slik forsterker en kan montere på original anlegget på en e46?

Hørte med de på bilstereospesialisten. Og de mente eneste muligheten var og kjøpe en en slags enhet en kunne koble på høytaler-utgangen, for og få phono utgang på spilleren, for så å kunne montere vanlig forsterker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var tenkt på og montere forsterker i biln min. Og var derfor innom bilstereospesialisten. Og de anbefalt meg ikke og montere forsterker under setet i bilen. Var visst ikke særli lurt med tanke på fukt. Hvor får man kjpt en slik forsterker en kan montere på original anlegget på en e46?

Hørte med de på bilstereospesialisten. Og de mente eneste muligheten var og kjøpe en en slags enhet en kunne koble på høytaler-utgangen, for og få phono utgang på spilleren, for så å kunne montere vanlig forsterker.

Har montert sikkert 20 forsterkere under setet på forskjellige biler har enda ikke hørt at det har blitt noe problem i ettertid. Iso forsterkeren monteres logisk nok på iso kontakten bak på spilleren som ett mellomledd. Enste som bør legges opp er kraftigere + og - kabel.

Selger disse for 1990,-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Disse ISO forsterkerne som blir nevnt her, hva er det? :oops: Hvor store er de og har noen bilder av disse? koster de fra 1998kr og opp nautilus eller?

Har alle e46'er orginale forsterkere, isåfall hvor ligger disse? MYE spørsmål dette men.. 8)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Disse ISO forsterkerne som blir nevnt her, hva er det? :oops: Hvor store er de og har noen bilder av disse? koster de fra 1998kr og opp nautilus eller?

Har alle e46'er orginale forsterkere, isåfall hvor ligger disse? MYE spørsmål dette men.. 8)

Prisen er nok under 2000kr skal du se. ;)

http://www.iceaudio.no/index.php?func=v ... 0146f03fb2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...