Gå til innhold

Dårli varme i varmeapparatet


frodekrs
 Share

Anbefalte innlegg

Det går lang tid før det kommer skikkli varm luft ut av varmeapparatet. Ofte kan det gå 15-20min etter at motoren er varm før det kommer skikkli varme. Kommer bare lonka varme til å begynde med sjøl om motoren har blitt varm.

Noen som har noe tips?

Har tatt ut microfilteret (blei meir futt i varmeapparatet men ikke meir varme)

Der minker ikke på kjøle vatnet på bilen.

Det er en 320 sedan. 96mod.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med audien til fattern og andre nyere biler generelt tar det mye lenger tid å få varme i bilen... I går kjørte jeg 5 mil før det begynte å bli grei temp.

Men på E30n derimot, der kommer det varm luft etter 3 km :)

Bare for sikkerhets skyld sjekk att det er bra med vann på motoren din, er det lite tar det lang tid før du får varme inn i bilen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

du kan sjekke termostaten! det kan hende at den ikke lukker seg!

vist den står åpen heletiden sirkulerer vannet gjennom motoren fra du starter den,å d skal d jo ikke!!

prøv å bytt den! d koster jo ikke så mye!!

Høyrest lite sannsynleg ut...då hadde han ikkje fått skikkeleg temperatur i motoren heller...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

varmeapparatkranen? meiner du da når jeg skrur opp å ned varmen i bilen? Visst det er den da fungerer det.

Det blir varmt når jeg skrur på varme å kaldt når jeg skrur på kaldt.

Er bare det at jeg ikke får den skikkli varme lufta fra varmeapparatet før det har gått ei stund.

Har digitalt klimaanlegg.

Har noen ett bilde/tegning av hvor ca jeg finner den skruen til å lufte anlegget med?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

du kan sjekke termostaten! det kan hende at den ikke lukker seg!

vist den står åpen heletiden sirkulerer vannet gjennom motoren fra du starter den,å d skal d jo ikke!!

prøv å bytt den! d koster jo ikke så mye!!

Høyrest lite sannsynleg ut...då hadde han ikkje fått skikkeleg temperatur i motoren heller...

joda du får riktig temp på motoren, men d tar bare lengere tid!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

du kan sjekke termostaten! det kan hende at den ikke lukker seg!

vist den står åpen heletiden sirkulerer vannet gjennom motoren fra du starter den,å d skal d jo ikke!!

prøv å bytt den! d koster jo ikke så mye!!

Høyrest lite sannsynleg ut...då hadde han ikkje fått skikkeleg temperatur i motoren heller...

joda du får riktig temp på motoren, men d tar bare lengere tid!!

Det kjem an på! Min er gåen og skal skiftast...her får eg driftstemperatur etter ei god stund, men viss eg f.eks køyrer ein lang nedoverbakke går temperaturen nedatt ganske mykje og fort. Då merkar eg også at det blir dårleg varme i varmeapparatet.

Trådstartaren sa at han fekk temperatur på motoren, men ikkje i varmeapparatet...kan du då forklare kvifor det bør vere termostaten?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...