Gå til innhold

bygging av 325 turbo e-30


BirgerBjelland
 Share

Anbefalte innlegg

fikk lagt inn grunn mappingen på haltech en i dag :D med stor hjelp av tore.takk :D:D

skal egentlig bare vere til og koble til coilene og tennings modulen nå så skal den starte :P

håper på oppstart til helgen.skal kopiere mappingen fra tore sin haltech e6x.

ett par bilder som ble tatt i dag

montering0120iz.jpg

montering0375va.jpg

montering0182fa.jpg

det eneste som gjenstår her nå er og koble coilene og mapping :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 33
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Såpass kontakt som jeg har hatt med Kristoffer så vet jeg at det er en KKK K29, kjenner ikke til noe som heter kkk68 i det hele tatt :wink:

Kult at det blir noen raske E30'er i Stavanger/Haugesund-området etterhvert!

Blir rått men jeg og Tore kommer til å parkere deg :lol:

/Stian

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Såpass kontakt som jeg har hatt med Kristoffer så vet jeg at det er en KKK K29, kjenner ikke til noe som heter kkk68 i det hele tatt :wink:

Se der ja, det stemte ikke helt med k68 i mitt hode heller, men greit at du visste dette da. Dsikuterte dette med Tore i dag faktisk...

Blir rått men jeg og Tore kommer til å parkere deg :lol:

Eplekjekk?? :wink:

Kult at det blir noen raske E30'er i Stavanger/Haugesund-området etterhvert!

Hadde det ikke vært greit med en E21 som beveger seg greit i samme område også?? Hehe... Kan jo ikke bare være E30 med pustehjelp her i distriktet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Såpass kontakt som jeg har hatt med Kristoffer så vet jeg at det er en KKK K29, kjenner ikke til noe som heter kkk68 i det hele tatt :wink:
Se der ja, det stemte ikke helt med k68 i mitt hode heller, men greit at du visste dette da. Dsikuterte dette med Tore i dag faktisk...

Han havarerte den gamle 29'en og lurte på å kjøpe en jeg hadde..

Blir rått men jeg og Tore kommer til å parkere deg :lol:
Eplekjekk?? :wink:

Bare skrur opp temperaturen litt :D

Kult at det blir noen raske E30'er i Stavanger/Haugesund-området etterhvert!
Hadde det ikke vært greit med en E21 som beveger seg greit i samme område også?? Hehe... Kan jo ikke bare være E30 med pustehjelp her i distriktet?

Jo helt klart, men prosjektet ditt har vel et litt annet tidsperspektiv en de "fleste" andre.. :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

prøvde å søke etter dette jeg spørr etter nå, men det var ikke lett å finne. er det noen som vet hvordan formlene for kompresjon er? og, hvor mye pleier man å dreie ned org stempla?

du søkte? fra tråden til S3TR:

Angående maskinering av stempel må du vite hvilken kompressjon du vil ha. For å finne ut hvor mye du skal ta av stempelet må du beregne volumet i forbrenningskammeret(FV). En forenklet formel for å finne ut dette:

Orig.FV=((Slagvolum/Antall syl.)/(komp-1))

For vår motor bilr dette med 9,8 i komp:

OFV=((2291/6)/(9,8-1))= 43,39 ccm

Vi ønsker en kompressjon på 8,2:1:

NFV=((2291/6)/(8,2-1))= 52,98 ccm

Vi må med andre ord øke FV med 9,64 ccm (V=NFV-OFV)

Heretter er det enkel geometri for å beregne hvor mye du må ta av stempelet for å oppnå dette volumet:

V = pi x r x r x h => h = V/(pi x r x r)

Våre stempel har en dome på midten og vi tar alt materialet i diameteren på denne. Dette gjør vi for å ikke ødelegge flammevandringen for mye. Squish sonene på stempelkanten bør få være i fred. D = 59.1 mm => r = 2,955cm

h = 9,64 / (3.14 x 2,955 x 2,955) = 3,51mm

Vi tar derfor 3.5 mm av stempelet i en diameter på 59.1 mm og vi har ca 5mm gods igjen på toppen av stempelet. (8,5-3,5=5,0)

dog fulstendig OT

Lenke til kommentar
Del på andre sider

brennte opp den eine msd coilen min i dag :x

forstår ikke helt koffer da for alle 3 er jo koblet likt og alle gnistret men den ene coilen smeltet :D hmmm...

noen som har ett forslag på hva som er gale eller??

fant ut feilen i dag..det var ledetiden på coilene.altså opsette på haltech som var feil.ladetiden var stillt innpå 55ms og skulle ligge fra 2,5-3 ms :D

men det kostet meg jo en msd coil og finne ut dette da :?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei!eg kjøpte coilene på ppf og der kostet dei 1200.sek.ca 1100nok eller noe sånn.syns og det var rart men var i kontakt med ppf og dei meinte på att det var det som var problemet da..tenkte kanskje att det kunne vere noe gale på selve coilen eg.siden alle er koblet likt og att kun den ene blei varm og gikk i stykker..noen som har vert borti lignende eller??

Mvh

Birger

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...