Gå til innhold

M5 turbo!!


hanstiig
 Share

Anbefalte innlegg

Blir sikkert rått med turbo eller kompressor i en M5, men så synes nå jeg at noe av vitsen med M modellene til BMW er at de er fintrimmet uten pustehjelp-produkter, og dette er også noe av det bmw, i likhet med honda, er kjent for- nemlig å få masse hk i forhold til volumet.

En M5 er liksom rå slik den er og sikkert så fintrimmet at den ikke bør tukles med. Selvfølgelig får du massevis av hk (som også er holdbart) ut av en M5, se bare på hva VS Motor har klart i den E34 M5!

Men da blir det rimelig dyrt og spørsmålet er om det er verdt det? Har du penger nok til et seriøst produkt, så må du bare ta deg ut! Men jeg har sett nok av (ikke så mye M modeller fra bmw, men originale flotte cosworther fra ford) som blir garasjetrimma og ihjelskrudd, mange med eksplosiv effekt men som blåser både motor og drivverk etter kort tid. Ville ikke tatt sjangsen på å ta livet av en så flott bil som M5 (sier han som selv er i ferd med å ta livet av en original 6 serie på bane :P ) Men poenget er at det er noe annet når bilen er i flott stand, enn når den er et vrak, men det er jo en annen diskusjon vi ikke skal ta her da...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal man først ha seg et seriøst turbo oppsett så må man gå grundig (les:dyrt) til verks. Jeg håper for guds skyld at du åpner motoren og dekomper, evt får tak i andre stempler/råder før du lader x,x antall bar. Kompen må jo bli brutalt høy. Hva er den forresten orginalt på disse?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...