Jump to content

Recommended Posts

Posted

sitter her og faktisk vurderer om de er ralistisk med turbo i M5'en min!

har sett på turbosett på Kimmit-sports.com og dei har at sett til rundt 15 000, uten manefoil!! er dette noe og prøve seg på!!

får ca 450-500 hk!!

Posted

Blir sikkert rått med turbo eller kompressor i en M5, men så synes nå jeg at noe av vitsen med M modellene til BMW er at de er fintrimmet uten pustehjelp-produkter, og dette er også noe av det bmw, i likhet med honda, er kjent for- nemlig å få masse hk i forhold til volumet.

En M5 er liksom rå slik den er og sikkert så fintrimmet at den ikke bør tukles med. Selvfølgelig får du massevis av hk (som også er holdbart) ut av en M5, se bare på hva VS Motor har klart i den E34 M5!

Men da blir det rimelig dyrt og spørsmålet er om det er verdt det? Har du penger nok til et seriøst produkt, så må du bare ta deg ut! Men jeg har sett nok av (ikke så mye M modeller fra bmw, men originale flotte cosworther fra ford) som blir garasjetrimma og ihjelskrudd, mange med eksplosiv effekt men som blåser både motor og drivverk etter kort tid. Ville ikke tatt sjangsen på å ta livet av en så flott bil som M5 (sier han som selv er i ferd med å ta livet av en original 6 serie på bane :P ) Men poenget er at det er noe annet når bilen er i flott stand, enn når den er et vrak, men det er jo en annen diskusjon vi ikke skal ta her da...

Posted

Skal man først ha seg et seriøst turbo oppsett så må man gå grundig (les:dyrt) til verks. Jeg håper for guds skyld at du åpner motoren og dekomper, evt får tak i andre stempler/råder før du lader x,x antall bar. Kompen må jo bli brutalt høy. Hva er den forresten orginalt på disse?

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...