hanstiig Posted February 14, 2006 Posted February 14, 2006 sitter her og faktisk vurderer om de er ralistisk med turbo i M5'en min! har sett på turbosett på Kimmit-sports.com og dei har at sett til rundt 15 000, uten manefoil!! er dette noe og prøve seg på!! får ca 450-500 hk!!
propan Posted February 14, 2006 Posted February 14, 2006 Nei,hold deg unna turbo hvis ikke det koster 50000 minst! Kompressor er lettere for deg.
hanstiig Posted February 14, 2006 Author Posted February 14, 2006 oki, kompressor er jo ikkje dumt!! men de blir ikkje med de første
Kaptein Vom Posted February 14, 2006 Posted February 14, 2006 Spørs hva du skal bruke bilen til... Turbo er konge på stripa, men håpløst på banekjøring.
Evopower Posted February 14, 2006 Posted February 14, 2006 Blir sikkert rått med turbo eller kompressor i en M5, men så synes nå jeg at noe av vitsen med M modellene til BMW er at de er fintrimmet uten pustehjelp-produkter, og dette er også noe av det bmw, i likhet med honda, er kjent for- nemlig å få masse hk i forhold til volumet. En M5 er liksom rå slik den er og sikkert så fintrimmet at den ikke bør tukles med. Selvfølgelig får du massevis av hk (som også er holdbart) ut av en M5, se bare på hva VS Motor har klart i den E34 M5! Men da blir det rimelig dyrt og spørsmålet er om det er verdt det? Har du penger nok til et seriøst produkt, så må du bare ta deg ut! Men jeg har sett nok av (ikke så mye M modeller fra bmw, men originale flotte cosworther fra ford) som blir garasjetrimma og ihjelskrudd, mange med eksplosiv effekt men som blåser både motor og drivverk etter kort tid. Ville ikke tatt sjangsen på å ta livet av en så flott bil som M5 (sier han som selv er i ferd med å ta livet av en original 6 serie på bane ) Men poenget er at det er noe annet når bilen er i flott stand, enn når den er et vrak, men det er jo en annen diskusjon vi ikke skal ta her da...
Evopower Posted February 14, 2006 Posted February 14, 2006 Billig turbo prosjekt kan imidlertid være kult å leke seg med i en 325 eller 535 da!
oddis Posted February 14, 2006 Posted February 14, 2006 Skal man først ha seg et seriøst turbo oppsett så må man gå grundig (les:dyrt) til verks. Jeg håper for guds skyld at du åpner motoren og dekomper, evt får tak i andre stempler/råder før du lader x,x antall bar. Kompen må jo bli brutalt høy. Hva er den forresten orginalt på disse?
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now