kikka Skrevet Februar 15, 2006 Share Skrevet Februar 15, 2006 Hey.. Har en M30 3.5l som skal få turbo i nærmeste framtid.. Har borret blokken til 94mm og skal ha M5 topp pakning (3.6l)..Hvor mye hk tåler pakkningen uten pianotrå..?? Isåfall på hvilken diam freser man ned sporet og hvor dypt? Har oxo hørt snakk om å sveise toppen?? (kjølevann??) Hva er poenget og hvor skal det sveises? Ble litt mange spørsmål,men takker for svar Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
propan Skrevet Februar 15, 2006 Share Skrevet Februar 15, 2006 Tror ikke m30 trenger sveises,spesiellt for m20 det. Du kan bruke 1mm tråd,dvs 1mm bredt spor og 0,6 dypt. Da stikker den 0,4mm opp i pakningen. Dette er hva jeg har gjort på min og fungerer utmerket. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bjørn 320 Skrevet Februar 15, 2006 Share Skrevet Februar 15, 2006 Kva er poenget med pianotråd? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
propan Skrevet Februar 15, 2006 Share Skrevet Februar 15, 2006 Høyere trykk/press på forsterkningen rundt sylinder på pakningen. Spesiellt egnet ved turbokonvertering for å holde pakning tett. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bjørn 320 Skrevet Februar 15, 2006 Share Skrevet Februar 15, 2006 Ok Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kikka Skrevet Februar 15, 2006 Forfatter Share Skrevet Februar 15, 2006 Hvor langt inn fra syl skal sporet ligge da.. Borringen er 94mm på syl. Skal denne pianotråden limes fast før montering av toppen? Er vel litt lett for at den kommer litt i ulaget under montering? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
propan Skrevet Februar 15, 2006 Share Skrevet Februar 15, 2006 Du må måle hvor bredt forsterkningen er på pakningen og frese utifra den.Ca midt på.Får du den nedi sporet sitter den der pga sporet er dypere enn tråden stikker opp. Men lim pakningen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Reino Skrevet Februar 15, 2006 Share Skrevet Februar 15, 2006 ..oxo... Er du ei jente på fjorten år..? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kikka Skrevet Februar 15, 2006 Forfatter Share Skrevet Februar 15, 2006 Ok.. Jeg er med.. Du tenker på å lime topp pakn på blokken ?? Hva lim er ok å bruke til det da? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
propan Skrevet Februar 15, 2006 Share Skrevet Februar 15, 2006 spraylim av en speseill type vi har på jobb som jeg ikke klarer å huske nummeret på nå. 3M av noe slag mener jeg. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kikka Skrevet Februar 15, 2006 Forfatter Share Skrevet Februar 15, 2006 Takker for svar og tips.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mEhE Skrevet Februar 15, 2006 Share Skrevet Februar 15, 2006 er det greit og bruke pakningstoff(husker ikke hva det heter)? klissete brunt stoff som stivner til og holder tett.. husket jeg brukte det mye på moped etter skifting til trimsett..har også brukt det på en opel motor når toppen ble skiften! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
propan Skrevet Februar 15, 2006 Share Skrevet Februar 15, 2006 Nei,ikke bruk noe form for pakningstoff,det ødelegger egenskapene til pakningen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
stian329 Skrevet Februar 15, 2006 Share Skrevet Februar 15, 2006 Du skal ikke ha tråd i toppen men i blokka... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lien Skrevet Februar 15, 2006 Share Skrevet Februar 15, 2006 er det greit og bruke pakningstoff(husker ikke hva det heter)?klissete brunt stoff som stivner til og holder tett.. husket jeg brukte det mye på moped etter skifting til trimsett..har også brukt det på en opel motor når toppen ble skiften! Det er pakningssement levert fra Loctite. Ville nok ikke valgt å bruke dette på en turbomotor i noen som helst form! Moped er liksom hva det kan brukes til, ikke noe anna. (Bortsett fra en trimma snøfreser motor jeg har ) EDIT: Masse skriveleif Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå