Gå til innhold

s14 turbo..


danni
 Share

Anbefalte innlegg

Propan: har du noen erfaringer med turbo på s14? de jeg har snakket med mener at den motoren er "som skapt" for turbobygging. har ingen erfaringer av det selv, men går i planer om å bygge turbo på min egen s14 til neste vinter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 42
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Propan: har du noen erfaringer med turbo på s14? de jeg har snakket med mener at den motoren er "som skapt" for turbobygging. har ingen erfaringer av det selv, men går i planer om å bygge turbo på min egen s14 til neste vinter.

Da er vi to :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aldri hørt om en eneste "dårlig" BMW motorblokk.

Ikke det? Definer dårlig. Snakker vi om "dårlig" med tanke på Nikasil-blokkene på midten av 90-tallet, eller snakker vi om "dårlig" pga at de ikke tåler høyt trykk (eks. M52/54..)

Eller tenker du sånt rent generellt? Har litt meninger om dette jeg, men det er vel kanskje litt OT i denne tråden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så det er same blokka i den Formel 1 bilen med 1500 HK som i en 316i?

Synes jeg høres rett og slett merkelig ut. :?

Så Pedi har du noen konkrete eksempler på at M52/M54 blokkene tåler dårlig med trykk? Er mange som sier så men hadde vært fint å hørt om noen som virkelig har prøvd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så det er same blokka i den Formel 1 bilen med 1500 HK som i en 316i?

Synes jeg høres rett og slett merkelig ut. :?

Så Pedi har du noen konkrete eksempler på at M52/M54 blokkene tåler dårlig med trykk? Er mange som sier så men hadde vært fint å hørt om noen som virkelig har prøvd.

er det ikke aluminiumsblokk? stål metall er vel sterkere en aluminium?

enste logiske forklaringen jeg har ivertfall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Propan: har du noen erfaringer med turbo på s14? de jeg har snakket med mener at den motoren er "som skapt" for turbobygging. har ingen erfaringer av det selv, men går i planer om å bygge turbo på min egen s14 til neste vinter.

Bare sånn "for the record så mente jeg aldri at s14 var dårlig m.t.p turbo.

Poenget mitt var at en får i utgangspunktet mer effekt i en m20b25 for mindre kostnad kontra s14.

S14 skapt for turbo?

Standard topp stopper på 350hk...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...