Gå til innhold

coilovers og e36 m3 bremser på e30..

BMWE30M3
 Share

Anbefalte innlegg

hei..

skal bygge om til e36 m3 bremser på e30'n min...

fikk først høre at jeg måtte bruke hele fjærbeinet fra e36 m3, og bærearmer fra e36 m3 3,2 sammen med eksentriske foringer for å få dette til.

her om dagen fikk jeg høre at jeg kan bruke coilovers til e30, og da passer hele spindelen fra e36 m3 foran rett på... noen som kan bekrefte dette?

er det også sånn at jeg kan bruke hele spindelen bak fra e36 m3 også, rett på min e30 325 bakstilling, siden den er lik som en e36 compact bakstilling?

TAKKER FOR SVAR!!

-Andreas

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vet hva som må gjøres jeg og, hvis jeg skal bruke fjærbein fra e36 m3... det er ikke spm...

spm er om jeg kan bruke coilovers fra e30 og om e36 m3 spindlene passer på der... en som fortalte meg at det funka...men ville gjerne ha en bekreftelse fra noen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kommer ikke hjulene alt for langt frem om du bruker 3,2 bærearmer med 3,0 foringer (eksentriske)?

3,2 har nemlig ikke eksentriske foringer.

Du trenger kun skifte spindel for å skifte bremser.

Hvorfor ikke bruke E46 330 bremser i stedet? De passer rett på E36 (vanlige) spindler.

De bremsene er nesten like bra (eller bedre) og koster en milliard kr mindre. Bare fordi det ikke står noe ///M på de. :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei..

skal bygge om til e36 m3 bremser på e30'n min...

fikk først høre at jeg måtte bruke hele fjærbeinet fra e36 m3, og bærearmer fra e36 m3 3,2 sammen med eksentriske foringer for å få dette til.

her om dagen fikk jeg høre at jeg kan bruke coilovers til e30, og da passer hele spindelen fra e36 m3 foran rett på... noen som kan bekrefte dette?

er det også sånn at jeg kan bruke hele spindelen bak fra e36 m3 også, rett på min e30 325 bakstilling, siden den er lik som en e36 compact bakstilling?

TAKKER FOR SVAR!!

-Andreas

NEI!!!

Du kan IKKE bruke coilover fra E30 på E36 spindelhus.

Det er en helt annen design på E36 spindelen enn hva det er på E30 M3 (som har noe som er ganske likt E28).

Jeg har gjort slike ombygginger før, og hvis du trenger tips eller råd så kan du gjerne ringe meg (blir ofte mye klabb og babb når man skal forklare dette over nettet) på tlf. 928 99 650.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...