Gå til innhold

Har mista lappen og lurer på om....

SIR
 Share

Anbefalte innlegg

Hei

Jeg kjørte litt fort i en 60 sone her en dag og UP fikk meg i laseren og målte 94km/t.

Det enda med at jeg mista lappen i 6 måner og forelegg på 9000. :shock:

Tenkte å søke om jeg kan få korta inn tida jeg er uten lapp, men vet ikke hva som er gode grunner.

Noen her som har erfaringer eller tips om hva som er best grunnlag å søke på?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble tatt i 102 i 60sonen for et par år siden, mista lappen i 10mnd og 6000kr i bot samt 21dager betinget.

Prøvde å søke om å få redusert tiden uten lappen med gode begrunnelser, jobb og skole som lå et godt stykke unna. Men viste seg å være vanskelig å få gjort d der ja! :roll: Men lykke til :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du fortjener hver eneste dag du fikk. Kjører du som en mann, får du jaggu ta straffa di som en mann også! :wink:

Kan skje den beste det, også deg... :!:

For det første så er det ikke vanskelig å la være å kjøre 40 km/t(!) over fartsgrensa. Så det hadde ikke skjedd meg, nei.

For det andre så var det ikke såååå alvorlig ment....bare litt :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men jeg tipper SIR vil tenke seg om et par ganger til før han gir gass neste gang.. I de 60 sonene lensmannen holder kontroll, er det som oftest en grunn til det, det være seg skole, b.hage høvelig tettbygd strøk uten gang og sykkelveg osv.. Jeg håper iallfall slike folk har en skikkelig god grunn til å kjøre så hardt, ellers har jeg ingen medlidenhet dessverre...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nå kommer vel det an på hvordan forholdene er i den 60 sonen. er enkelte steder uforståelig lav fartsgrense. dessuten,hvis dette ikke var et svært stygt tilfelle med fare for liv og helse,er det spesielt at straffen for dette er det samme som for relativt grov vold- og vinningskriminalitet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

en god grunn er om du er taxisjafør, lastebilsjafør, e.l.

Om du har langt til jobb driter de minst like langt i. :)

Tror nok du blir en stund uten lappen, gitt...

Bota kan du fikse så du får betalt over flere måneder, men folka på innkrevingssentralen er ikke max serviceinnstilte. De har nok hørt litt av hvert av historier, og snakka med nok grinete folk...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du fortjener hver eneste dag du fikk. Kjører du som en mann, får du jaggu ta straffa di som en mann også! :wink:

Kan skje den beste det, også deg... :!:

For det første så er det ikke vanskelig å la være å kjøre 40 km/t(!) over fartsgrensa. Så det hadde ikke skjedd meg, nei.

For det andre så var det ikke såååå alvorlig ment....bare litt :D

Kan faktisk skje... Skjedde med meg også.

Holder at du har kjørt på litt i en 80 sone, eller kommer fra en 100 sone, og kommer inn i en 50 sone, og ikke har hodet helt med. (stress, stille på radioen, mobil)

Jeg trodde ikke på politiet når jeg ble stoppet. Tenkte akkurat samme jeg. "40 over?!?! det er jo rimelig drøyt!"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

men kan dele en hyggelig fartsbot-historie også,som hendte for noen år siden:

en kompis ble tatt i svært høy fart i en 90sone,akkurat på grensa til å miste lappen. han fikk utlevert kjempeboten og tura hjem mens han funderte på hvordan han skulle greie å betale. vel hjemme ser han at han har fått hele bota,dvs også den delen politimannen skulle hatt. han glemte hele greia og etter en stund ringte samme politimann han på tlf og ville ha den tilbake....

om historien er sann vet jeg ikke,men han er ikke typen til å bløffe ellers

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble tatt i 81 km/t i 60 sone... 5600,.. kr for....#¤*#§...irr.. (1 år siden). Var sikker på jeg kjørte lovlig, da jeg så rett inn i den svarte dingsen, en svartkledd mann pekte på meg med. Men.... 60 sonen var blitt flyttet 500m. 14 dager før. Det er jo litt rart. Hadde jeg blitt målt 15 dager før, hadde onkel bare smilt til meg. Men så fikk jeg strengere straff enn en som gikk "amokk" på Bensin stasjonen i nærheten av der jeg bor. Han knuste en del av innventaret og slo ned en av de ansatte. Fikk 3000,- i bot (sto i lokal avisen).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan skje med de fleste, det er lett det. Men det er som oftest ikke pga. farts lysten, men at sjåfører blir fartsblinde. Det har med at trafikkskoler er så dyre nå fortiden at folk ikke får den kjøretiden de bør få til å bli vant med selve farten. Mennesker er ikke født til å oppfatte fart over 20 km/t, og for en nybakt sjåfør er det faktisk vanskelig å skjelne mellom 60 og 80. For at en skal øve opp denne oppfatnings evnen, må man kjøre mye.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...