ovex Skrevet Februar 19, 2006 Share Skrevet Februar 19, 2006 Min oppfatning av dette er at det vanligvis brukes om to forskjellige ting, og det er i bmwE9's norske oversettelse av hvert enkelt ord nøkkelen til forskjellen ligger (to og tvilling).Med biturbo, eller to, mener man som oftest at det er en turbo for den nedre delen av registeret og en for den øvre delen av registeret. Med twinturbo, eller tvilling, mener man som oftest at det er to turboer som jobber samtidig. ...orda var som tekne ut av det eg trudde om denne saken, og eg trur det stemmer! Ein Twin / tvilling turbo har problemer med turbolag, medan ein Bi har turboar som "avlastar" kvarandre i turtalregisteret.... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
|Andreas| Skrevet Februar 19, 2006 Share Skrevet Februar 19, 2006 Det var det jeg også mente To forskjellige måter å sette inn to turboer. Men er det sånn at twin torboene er montert etterhverandre eller... mener jeg har hørt noe sånt. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bimmerlars Skrevet Februar 20, 2006 Share Skrevet Februar 20, 2006 Hvordan fungerer et biturbo-oppsett? Hvordan er det "kobla"? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
|Andreas| Skrevet Februar 20, 2006 Share Skrevet Februar 20, 2006 Hvordan fungerer et biturbo-oppsett? Hvordan er det "kobla"? Jeg søkte på image søk på Yahoo, og fant dette om Bi turbo: Og dette om Twin turbo: Jeg vet ikke om det er riktig. Det er bare noe jeg søkte på... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kjell Rune Skrevet Februar 20, 2006 Share Skrevet Februar 20, 2006 slik jeg har fårstått d ertwin turbo 2 like turboer som er montert for og lade samtidig og bi er 1 liten og 1 stor for og få tidlig ladetrykk og den store holder trykket oppe lengre. men jeg er faktisk ikke helt sikker selv. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ellingsen B. Skrevet Februar 20, 2006 Share Skrevet Februar 20, 2006 306hk.. var ikke så import over effekten.. Henta altså ut ca 30hk med 2 turboer.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Søreng Skrevet Februar 20, 2006 Share Skrevet Februar 20, 2006 såg brugbare ud den tippe an drar godt! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
thomkleven Skrevet Februar 21, 2006 Share Skrevet Februar 21, 2006 Det som blir sagt om Bi-Turbo er nok ikke helt riktig... For denne motoren er jo lagt opp slik at turboene virker samtidig, og er like store, men de forer hver sine 3 sylindre... I følge fakta fra BMW hvertfall, på bildene fra DinSide.no ser man det også klart og tydelig, at det er en turbo/ manifold til hver 3 sylindre... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå